Na samom početku se moram ispričati bendovima koji su nastupali prije King Ubu jer ih nisam pogledao s obzirom da nisam niti gledao najavu da će to biti večer s nekoliko izvođača. Poslušao sam jedan pod imenom
Sedam Dana Japana, tak nekak, bio bih preblesav da vam sad kažem njihovo točno ime, nemam pojma, ali su dobro razvalili i baš su mi bili zanimljivi taman da si naručim pivo. Sviraju alternativni rock što nije u indie Pixies, Placebo, Coldplay, Radiohead i takvim gabaritima, već su više u punk-hardcore fazonu, čas dosta žestoki vukući na noise, a čas psihodelični. Standardan su trojac (gitara, bas, bubnjevi), svi su na vokalima ko' Beatlesi i imali su solidnu potporu frendova. A, da ne zaboravim, svirka je bila u onom prostoru pored šanka.
Sedam Dana Japana, 22.XI 2016.,Močvara © Horvi
Nego, došao sam na koncert KING UBU, meni najboljeg hrvatskog benda koji momentalno ima i najbolji domaći album uz Subscale - "Devolution", naravno, ne morate se složiti s mojom subjektivnom procijenom, ali ja znam zakaj volim oba benda i zakaj su mi srcu draga: drugačiji su od svih stereotipova. A kad si drugačiji, neminovno si i manje vrijedan u očima i ušima auditorija, što je skroz jasno jer ne podliježeš uobičajenim načelima, pa je na njihovoj svirci bilo prisutno tek svega desetak-petnaestak ljudi. Bend nikad prije nisam vidio uživo, slušao sam ih još ranih 90-ih, sad smo se prvi puta susreli, jebate, kaj čovek mora napraviti i pregruntati u životu, zgutati mali milion problema da dođe do ovakvog benda. Njihova mjuza je razarača, spoj Šarlo Akrobate, Minuteman/ Firehose, Fugazi i Nomeansno, eksplozija s kompleksnim aranžmanima, neki bi rekli progressive-punk i još ponešto, s tragovima noise/ post-grunge etike, hardcoreom NY škole, Black Flag obrazaca, ma jebeno, kak' bi rekel Njec iz Abergaz kojeg večeras nije bilo, a trebao je biti da vidi i čuje kako se punk špila na artističkoj bazi.
King Ubu, 22.XI 2016.,Močvara © Horvi
Jer King Ubu jesu punk bend, čudan trojac sa čudnim zvukom koji nije za svakoga. Za mene jest. Da vam sad pojašnjavam performanse njihove glazbe bilo bi uistinu stupidno; nitko ne voli čitati opis glazbe, a mogao bih vam ovdje napisati cijelu disertaciju šta je ovaj trojac napravio i odsvirao: to je kreativnost u rangu Šarlo Akrobate i ako se sjećate onih luđaka s Krka, Mamojebac. To je bio drugačiji pogled u punk od onih stereotipnih šablona Exploited, Dead Kennedys, te pogotovo kalifornijskog punka koji unatoč izlizanosti i suhoparnosti za divno čudo još uvijek jako dobro prolazi u kalupima naših bendova.
King Ubu, 22.XI 2016.,Močvara © Horvi
Ovaj bend je u svojoj originalnosti svrsishodno detaljiziranog pristupa (gitarist i vokalist
Saša Špoljar se koristi i stalkom s tekstovima - šalabahterom), izveli su kompletan materijal s albuma u malo drugačijem poretku što je izbacilo iz takta tu njihovu koncepcijsku strategiju počevši sa "
Susjedi", pa "
Usud" i "
Uspavanka", "
Strah bolest", "
Stanje uma", te završili rasturačama "
Polaritet" i "
Zakon". Između njih su ubacili samo dvije iz ranijeg opusa - "
Crkva/ Porez" i "
Bliski susret". Snimljen je i kompletan video materijal, pa ćemo u dogledno vrijeme saznati kako to zvuči na zapisu.
horvi // 25/11/2016