home > interwju > GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

kontakt | search |

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

Stražarni Lopov, govori li vam dovoljno? Web iliti blog, kako god uzmemo, već najmanje 15 godina sakuplja i objavljuje raritetne video, audio, foto i tekstualne zapise ex-Yu novovalne generacije i svega što je bilo vezano uz, mahom 80-te godine 20. stoljeća, ali ima i daleko širu kronološku ekspanziju i na ratne 90-te, te i 21. stoljeće, pa se tako između ostalog na njemu mogu pronaći video snimci koncerta Gang Of Four i Classics Nouveaux 1981. u Zagrebu, La Fortunjeros 1982., Laibach 1982., The Stranglers 1990., The Residents 1989., Trobecove Krušne Peći 1983., Anti-Nowhere League 1983., Zabranjeno Pušenje 1985., Brujači 1991., Dorian Gray 1982., Električni Orgazam 1981., Gregor Samsa 1989., Partibrejkersi 1991., Hladno Pivo 1991., Kaotične Duše 1990., Kojoti 1996., Korowa Bar 1982., Psihomodo Pop 1988., Mizar 1987., Majke (pun kufer video snimaka), Satan Panonski 1989., SCH 1990., Overflow 1990., Motus 1991., ma svašta, a o audio materijalima koji su nekoliko desetljeća čamili u nečijim privatnim fonotekama da se i ne priča.
[ Goran Polak ]

Goran Polak   © 2023 Horvi

Pokretač Goran Polak je bio i član nekolicine rock/ new-wave/ post-punk i garažnih bendova svirajući bas gitaru (Psiholab, Yola Yola, Endymion) ostavivši i nekoliko neobjavljenih ili tek naknadno realiziranih singlova i audio kaseta tijekom 80-ih i 90-ih, a evo, nakon pune 4 i kusur decenije je konačno objavio i pravu vinilnu LP ploču (i CD) pod punim naslovom STRAŽARNI LOPOV I DOBRI LJUDI - "Hodam, gledam, prolazim" na kome je sakupio impozantnu gomilu od 30 nekih jako poznatih glazbenika, nekih malo manje znanih, uobličivši taj spoj post-punka s obilje eksperimenata u masovnu konceptualnu cjelinu od cirka 45 minuta tiskane na vinilu i 52 minute na CD-u. Da ne otkrivam detalje jer recenzija slijedi vrlo brzo, odmah nakon preslušavanja mp3 materijala kojeg mi je Goran poslao, već drugi dan sam pohitao po ploču direktno kod njega i snimio ovaj interview u četvrtak, 14. rujna 2023.
[ Goran Polak ]

Goran Polak   © 2023 Horvi

Moram vam odmah napomenuti, ah, jbga, moj vokal Horvi je brundavi duboki bas prehlađenog, istrijebljenog podravskog međeda podno Bilo-gore, a njegov visoki tenor, pa si morate pojačati 'do daske' zvuk i ja tu ništa ne mogu. Trebao bih govoriti tiše, ha-ha-ha, ali baš i zato postoji Slušaj najglasnije koji nije izdavač, nego osobno sam Stražarni Lopov koji je o svom trošku tiskao 500 ploča i 500 CD-ova. Ovdje su priložena 3 seta lagodnog interviewa uz samo 1 popijeno pivo jer smo našli onaj fini, lagodni trenutak da se za 'gablec' malo maknemo s posla, tamo negdje nakon podneva. Interesantno jest, da baš kad smo se našli i skoknuli u Konzum po te dvije pive, jebate, u redu iza nas je bio Marko Blaguš - Črni Pes!
[ Goran Polak ]

Goran Polak   © 2023 Horvi

U prvom setu Goran priča o nastanku ovog albuma da je prva ideja bila okupiti frendove iz Cul-De-Sac, Haustor (naravno, pogađate da ovdje učestvuje i Darko Rundek) i Trobecovih Krušnih Peći, da bude interna zagrebačka 'spika', ali je to onda otišlo daleko šire u kolaboraciju s Igorom Mihovilovićom koji je tu puno toga pomogao. Uz ovakvu gomilu nadarenih i kreativnih glazbenika, ploča je snimana u periodima od po nekih 5-6 mjeseci, a svaka od 13 (na LP-u), odnosno 14 pjesama (na CD-u) je rađena sa skroz drugim postavama! Jedino je bubnjar Siniša Banović (ex-Venda/ Psiholab/ Grad/ Let 3/ Fit/ Fischer Z) prisutan na 8 komada, a multiinstrumentalist Miro Labus (iz Yola Yola) na kojoj pjesmi manje.



Potom smo spikali o njegovoj stranici stražarni lopov (strazarni-lopov.blogspot.com/2014/01/bilo-jednom-na-brdovitom-balkanu.html) kako je to krenulo u interaktivnoj slici alternativnog punk Zagreba 80-ih godina, pa kako je najjači u Detroit sceni, te na koji je način došao do video snimaka Gang Of Four sa zagrebačkog Bijenala 1981. godine i nikad objavljenih audio i video zapisa La Fortunjeros, tada obećavajućeg post-punk benda, potom o Korowa Bar, knjigi koja prati ovu ploču, ideji da ploča ide zajedno s pripadajućom literaturom koja za sada ima nekih, čak 350 stranica s gomilom fotografija, te paralelnim događajem okupljanja Stražarnog Lopova jednom godišnje, a sada, naravno po prvi put na kome bi se okupila ta čitava škvadra njegove (a i moje, tvoje, naše) generacije bez obzira na retro i 'post', ma sve je to isto i jako blisko. Za sada postoje šanse za Boogaloo i Močvaru s kurentnim bendovima, nekim njegovim, pa Trobecima, Tommyjevih Phantasmagoria ili Eksodus bez obzira na zaradu ili neki biznis, nego čisto okupljanje svih tih jako dobro poznatih lica i glazbenika, što se čini ne samo dobra, nego i pozitivna fikcija koja bi, pa zakaj ne, mogla postati i fakcija.



U zadnjem dijelu interviewa pričamo prilično široko, skoro 20 minuta o samoj ploči "Hodam, gledam, prolazim", o Ćući (Jasenka Vukelić 1960-2019) kojoj je posvećena "Pjesma za Ćuću" u kojoj je vokal Darko Rundek, glazbeno-lirskim performansima i sitnim tajnama nastajanja ove ploče koja skoro pa da nije snimana u studiju, nego po kojekakvim stanovima i improviziranim destinacijama, a ustvari zvuči kao da je kompletno zabilježena u nekom šmenci-fenci labu. Kaže Goran da ljudi s kojima je surađivao uopće nisu imali kompletnu sliku što rade, da je šetao po Zagrebu snimajući konkretnu glazbu eksterijera, pa kako je legendarni Kordovan (ex-SeXa) odsvirao dvije gitarske linije u tonalitetu A u apstraktnim slikama, pa o čuvenom Vinskom (Trobeci), zanimljivoj temi "Šarlo je kriv za sve", najčuvenijem bendu koji je doslovce sve zeznuo na komercijalnoj razini, a ustvari napravio najbolju i najoriginalniju LP ploču nakon koje se Jugoton više nije usudio raditi niti SeXa, niti Trobece i ostali dio post-punk/ new-wave scene. U Lapu (Lapidarij, naravno) poslije koncerta SeXa-e (Bega Trobec je rekel koje glupo ime 'Sedativ ex-apoteka, a super bend) došla je ekipa iz tadašnjeg Jugotona i rekli 'vi si napravite neki mali hitić, pa onda bumo malo pričali', a naravno SeXa nije imala ama baš nikakav hit niti u 80-im, a niti s početka 90-ih godina kada su konačno objavili kultnu LP ploču "No Sleep 'Till Pussy/ Fuck Piction" koju sam, usput snimao svima besplatno na audio kasete baš u vrijeme noise-rocka i grungea.



Vidjeti će te, ovaj interview je onaj pravi, jednostavni Goran Polak, čovjek s mudima i stavom o svojoj, našoj, vašoj, a bome i mojoj generaciji snova jedne fantastične, nadarene, duhovite, sofisticirane ergele najboljeg Zagreba koji je 'slušao tranzistor na uhu, bacio radio kroz prozor, a radnička klasa s remize išla u raj'. Ja nisam Zagrepčan, seljo-beljo sam iz mojeg ponositog gruntovečkog Đurđevca, nisam živio u tom sjajnom vremenu Zagreba i ne mogu stajati kao svjedok, ali jako dobro se sjećam svih tih bendova jer moja želja je bila upoznati ekipu i scenu, sve one ploče koje sam kupovao (Azru, Film, Haustor, Idole, Orgazam, Šarlo, Gang Of Four, Classics Nouveaux...) od čega mi se donekle, kroz sve ove godine i ispunio san. Razgovarati s Goranom je ono što su Simple Minds izjavili davne 1981. 'razgovarali smo s Bogom' (prilikom susreta u istom studiju s Peter Gabrielom). Jedna piva i skoro 40-ak minuta interviewa s mnogo zanimljivog sadržaja i detalja koji su do sada bili teško dostupni ili nepoznati, ovdje zajedno s pločom otkrivaju mnogo toga u recikliranju povijesti i sklapanju velikog mozaika.

horvi // 17/09/2023

Share    

> interwju [last wanz]

cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: DONKEY HOT - 'mi smo rock'n'roll bend'

DONKEY HOT - 'mi smo rock'n'roll bend'

| 04/02/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: Ben Ward (ORANGE GOBILN)

Ben Ward (ORANGE GOBILN)

| 30/01/2023 | terapija |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*