Drugog dana "Velike rock eksplozije #7" KSET će brujati od žestokih rock riffova; sviraju eksplozivni zagrebački rock dvojac "Gatuzo", mlade snage blues - rocka "Bender" iz Novske te blues - punk grupa "Acid Trash" iz Zagreba. "Gatuzo" je, uz "Grettu" i "Dosh Lee", jedan od osnivača "Velike rock eksplozije". Snimili su tri studijska albuma ("Noge/ruke/glave", "!" i "Gdje idemo"), osvojili su prestižnu nagradu "Status" za najbolji mladi rock bend te diskografsku nagradu "Porin" za najbolji alternativni rock album 2007. godine. Njihov aktualni album
"Gdje idemo" je na brojnim portalima uvršten u najbolje domaće albume 2013. godine, a kvalitetu albuma je prepoznala i struka te ga nominirala za ovogodišnjeg "Porina". "Bender" je žestoki mladi rock-blues kvartet iz Novske, koji će u KSET-u promovirati svoj friško objavljeni debitantski album "Ono što jesam". Bend karakterizira brza i energična svirka uz izravne i ponekad oštre tekstove te mješavina sirove rokerske energije i melodičnih blues dijelova. Koncert otvara zagrebački blues-punk dvojac "Acid Trash", koji najčesće uspoređuju s bendovima poput "Spencer Blues Explosiona" i "Black Keysa". Kombinacija melodičnih gitarskih dionica i zaigranog bubnja rezultira eksplozivnim zvukom kakav još niste čuli.
---------------------------------------------------------------------------------------
GATUZO
Gatuzo
Možete li se ukratko predstaviti našim čitateljima?
Šiljo: Mi smo dvojac Gatuzo, postojimo od 2004. kad nam je bio prvi službeni koncert i to u Ksetu.Iza sebe imamo na stotine odsviranih koncerata,3 albuma, a 4.-ti upravo snimamo u studiju i sad smo skroz u tome. Što se tiče naše glazbe tu ne bi previše pričao, bilo bi najbolje nas poslušati.
Koliko su važni tekstovi u vašoj glazbi?
Šiljo: Svakako da su važni, da nisu onda bi svirali instrumental, a samim time što pjevamo na hrvatskom vjerojatno znači i da želimo poslati neku poruku ljudima koji nas razumiju.
Koji koncert vam je ostao u najboljem sjećanju?
Šiljo: Nekako srećom tih koncerata ima više, pa ih je teško izdvojiti, stvarno mi je teško izdvojiti.
Koliko je važan izgled benda na stageu? Pazite li na svoj imidž?
Šiljo: Nikada se nismo time opterećivali, kako izgledamo, uvijek smo se bavili energijom, emocijom i porukom. Važno nam je da smo oprani i da ne smrdimo sebi samima.
Mislite li da digitalna konzumacija ubija glazbu ili joj daje novu dimenziju?
Šiljo: Nikako, ono što ubija glazbu su naši mediji koji zaobilaze u širokom luku ono što je novo, drugačije i pogotovo ono što je kvalitetno. Usmjereni su na idiotizam i ljudsku glupost, a glazba ili umjetnost općenito su društvu preko medija predstavljeni kao nešto totalno nebitno. Kvalitetne glazbe će uvijek biti bez obzira izlazila ona kao vinil ili mp3 ili što ja znam što.
Što mislite o diskografskim nagradama Porin i Status?
Šiljo: Pa ne razbijam glavu sa tim stvarima. Dobro je dobiti potvrdu za nešto u što ulažeš toliko energije, volje, živaca, vremena itd. i bilo bi suludo da si ravnodušan prema takvim stvarima.
Što mislite o demo festivalima "HGF" I "HR demo"? Jeste li sudjelovali na nekom demo festivalu i, ako jeste, kakva su vaša iskustva?
Šiljo: Pa koliko se sjećam, mislim da nismo nikada nastupali na nekom demo festu, ali to ne znači da ih ne podržavamo. Mislim da je to super prilika za novi bend ili za solista, da pokaže što zna pred većim brojem ljudi.
Na koji način najčešće dolazite do glazbenih informacija?
Šiljo: Pa većinom internet i nešto iz tiska.
Koliki utjecaj na publiku danas imaju glazbeni kritičari?
Šiljo: Pa ne znam koliki utjecaj imaju, ali činjenica je da je njihovo mišljenje prije više vrijedilo, jer se prije ipak moralo imati neko znanje o kulturi općenito i završeno novinarstvo, a danas svatko piše na internetu i tu se izgubilo na kvaliteti. Rekao bi isto kao i u glazbi, danas svi izdaju albume, svi se mogu snimati doma, ako imaju malo bolji laptop i zvučnu. Danas se najbolje prodaje žutilo i smeće, tako da ako se malo sere, eto tvojih "pet minuta" sranja.
Kada ste posljednji put kupili originalan glazbeni CD?
Šiljo: Kupujem CD-e, rekao bih dosta često, a zadnje što sam kupio je bio Beck "Morning Phase", Cage the Elephant "Melophobia", te sam preko neta kupio prva dva albuma Cage the Elephant.
Slušate li albume domaćih bendova? Koji su današnji najbolji noviji HR bendovi?
Šiljo: Slušam naravno, ima super domaće glazbe, a tko je "najbolji", na to ne mogu odgovoriti, jer tako ne doživljavam glazbu.
Koliko često slušate radio? Kolika je važna uloga radija kao medija u promociji glazbe?
Šiljo: Slušam dosta radio, jer se nekako nadam da će se dogoditi čudo i da ću čuti nešto novo i kvalitetno na radiju, ali na žalost na velikom broju stanica to se nikada ne dogodi.(čast izuzecima) Radio ima veliku ulogu u promicanju glazbe i kulture, ali to je danas postalo nevažno. Ponekad imam osjećaj kao da izvode neki pokus pokušavajući ubiti u pojam i otjerati slušatelje sa radijske stanice, puštajući jedne te iste pjesme iz dana u dan, ali im to nikako ne uspijeva.
Odlazite li na festivale? Koji su, prema vašem mišljenju, najbolji regionalni festivali?
Šiljo: Odlazimo. Ima super festivala i svaki ima neki svoj film i neku priču, što je super.
Ako moram baš izabrati, onda bi se odlučio za In music, ipak je to festival koji se održava u mom gradu i bar na tri dana priušti puno izvrsnih izvođača.
Što pripremate za vaš nastup na "Velikoj rock eksploziji"?
Šiljo: Pripremamo iskrenu i energičnu svirku, ono što mi volimo i u čemu mi uživamo.
------------------------------------------------------------------------------------
BENDER
Bender
Možete li se ukratko predstaviti našim čitateljima?
Mi smo Bender, alternativni rock-blues bend iz Novske nastao 2006. godine, a sada djelujemo u Zagrebu. Osnivači benda su Igor Vulinović - Buc (gitara, back vokal) i Anja Tkalec (bass) kojima se nakon mnogo izmjena u postavi benda konačno pridružuju Igor Marić na bubnjevima i Josip Lešković na vokalu. Bend karakterizira brza i energična svirka uz jednostavne tekstove. U rujnu 2014. godine izdali smo svoj prvi službeni album, koji nosi naziv po prvom singlu, "Ono što jesam".
Koliko su važni tekstovi u vašoj glazbi?
Moramo priznati da više pažnje pridajemo instrumentalnom dijelu pjesama. Uvijek dugo promišljamo o tome koji dio će ići nakon čega, kakav prijelaz i ostalo. Suprotno tome naši tekstovi su dosta jednostavni, a možda imamo takav osjećaj jer svi zajedno sudjelujemo u instrumentalu pa se to čini dosta kompleksno, a tekstove na kraju donese Igor (gitarist). Kroz tekstove progovaramo o nekim društvenim temama, ljubavnim problemima i svemu onom što muči mladog čovjeka i to na vrlo jednostavan način kako bi se svatko mogao s tim poistovjetiti.
Koji koncert vam je ostao u najboljem sjećanju?
Mislim da se većina benda slaže da je to bio koncert u malom pogonu tvornice gdje smo bili predgrupa Malehookersima. Došli smo tamo i djelovali dosta kao "autsajderi", a na kraju smo rasturili i ljudi su nas zapamtili. Iako je bilo malo publike atmosfera je bila odlična, pa je odmah uz to i energija sa stagea bila jednako jaka.
Koliko je važan izgled benda na stageu? Pazite li na svoj imidž?
Izgled na stageu nam uopće nije bitan, nama je najbitnije da se ugodno osjećamo, ali naravno nemamo ništa protiv ako netko pridodaje puno pozornosti svom imidžu. Smatramo da je to stvar vlastitog izbora i onoga u čemu se ti osjećaš najbolje i najsigurnije.
Mislite li da digitalna konzumacija ubija glazbu ili joj daje novu dimenziju?
Analogni zvuk glazbe će uvijek biti topliji i prirodniji u odnosu na digitalni, no živimo u modernom dobu apsolutne digitalizacije i ne treba izbjegavati vremenske korake. Glazba je sad dostupnija nego što je ikad bila i to je možda dobra strana, jer te ima priliku čuti osoba na drugom kraju svijeta. Negativna strana digitalizacije je možda njena kvaliteta, ali zato opet dolazi do porasta prodaje vinila koji kupiš vjerojatno kad čuješ bend na youtubeu ili negdje na netu. Mislim da se digitalni oblik plus analogni savršeno nadopunjuju kroz različita polja.
Što mislite o diskografskim nagradama Porin i Status?
Nagrade su bitne glazbenim kritičarima i onima kojima je važan prestiž. Glazba je individualan put i ako Porin ili neke druge "nagrade" cijene individualni rad i uspješnost umjetnika onda će i umjetnik cijeniti njih.
Što mislite o demo festivalima "HGF" I "HR demo"? Jeste li sudjelovali na nekom demo festivalu i, ako jeste, kakva su vaša iskustva?
Demo festivali su odlična prilika da mladi bendovi izraze glazbeni dio sebe pred publikom koja ih možda još nije čula. Ako su dobri, otvorit će im se i vrata za dalje. Naše iskustvo na HGF-u je potvrdilo da postoje mnogi mladi bendovi koje vrijedi doći poslušati live te da isto tako postoji određena skupina ljudi koji se trude da bi mladi bendovi ugledali svjetla stage-a. Nama je, na primjer, takav demo festival pomogao u pronalaženju diskografske kuće i u ostvarivanju kontakata koji su nam pomogli u snimanju samog albuma.
Na koji način najčešće dolazite do glazbenih informacija?
Danas postoji Internet i društvene mreže koje, više nego dovoljno, daju informacije iz svijeta glazbe. Ipak, druženjem glazbenika međusobno, može se doći do puno kvalitetnijih informacija, a naposljetku i iskustava kako u glazbi, tako i u svemu ostalom.
Koliki utjecaj na publiku danas imaju glazbeni kritičari?
Ima mnogo samo-prozvanih glazbenih kritičara koji s jedne strane mogu pljuvat po glazbenicima, dok ih s druge strane mogu dizati u nebesa. Glazbeni kritičar bi trebao objektivno i bez kompromisa kritizirati glazbenika sa aspekta cjelokupne glazbe kao pravca u umjetnosti i uzeti u obzir sve čimbenike koji su relevantni. Često se događa da kritičar niti ne pročita osnovne podatke o bendu ili se ne potrudi saznati više informacija i promotriti bend iz nekog drugog kuta. Mi se nadamo da čitatelji to znaju prepoznati i da će prave kritike pronaći svoju publiku.
Kada ste posljednji put kupili originalan glazbeni CD?
Originalni glazbeni CD sam kupio... ne sjećam se kad. Bilo je to dosta davno hahaha.
To je već postala neka vrsta "izgubljene umjetnosti".
Slušate li albume domaćih bendova? Koji su današnji najbolji noviji HR bendovi?
Malo je danas dobrih bendova koji se distribuiraju široko u medijima. Ono što doista vrijedi, a poznato je, su stari bendovi 'pioniri' hrvatske glazbene scene. Mediji bi više trebali posvetiti pozornost alternativnoj sceni koja krije veliku glazbenu kvalitetu i vrijednost. Prvi bend koji mi pada napamet od mladih bendova, koji su malo izbili na površinu s novim albumom, je M.O.R.T., a uz njih bi spomenuli i Baden-Baden, Two Faces of Gala, Seven Mouldy Figs, efeZbend, Punčke, SKAZ, ###…
Koliko često slušate radio? Kolika je važna uloga radija kao medija u promociji glazbe?
Radio je danas, nakon televizije, najjači ako ne i prvi medij distribucije glazbe. Na žalost, na većini radio postaja ne ide se šire od mainstream glazbenog sadržaja koji danas sve više guši izvorne vrijednosti same glazbe. Uvijek slušamo radio dok smo u autu, trgovini, kafiću - dakle, skoro pa svaki dan.
Odlazite li na festivale? Koji su, prema vašem mišljenju, najbolji regionalni festivali?
Odemo kad imamo slobodnog vremena. Neki od festivala na dobrom glasu su Jelen Demofest, Ferragosto Jam, SuperUho, Petkotina… Svaki festival u regiji je dobrodošao, odličan događaj za druženje i upoznavanje nove glazbe.
Što pripremate za vaš nastup na "Velikoj rock eksploziji"?
Za Veliku rock eksploziju očekujte energičnu svirku i sigurno dobar provod. Festival je odličan za mlade bendove koji dobiju priliku da ih se čuje. Potrebno nam je još više ovakvih događaja i ljudi koji će tako steći naviku odlaska na koncerte i nekim nepoznatim imenima.
terapija // 09/10/2014