home > muviz > THIS IS 40

kontakt | search |

THIS IS 40 (Judd Apatow, 2012)

Judd Apatow je izrazito produktivan i uspješan holivudski producent koji se rijetko prihvaća redateljskog posla. Nakon dva uspjela filma i jednog promašaja, na red je došao četvrti uradak koji se ne može mjeriti ni sa zaradom, ni sa kvalitetom, ni sa količinom dobrog humora koji su proizašli iz prva dva filma. Iz svojeg najvećeg hita 'Zalomilo se' je izvukao dvoje sporednih likova, Petea (Rudd) i Debbie (Mann), i učinio ih glavnim akterima u filmu koji se vrti oko roditeljstva, financijskih briga i nepovratno poremećenih obiteljskih odnosa. I taj njegov pristup jednom bračnom paru koji je trebao ostati sporedan dio prethodnog filma prerastao je u svojevrsnu kaugumu koju je Apatow razvukao do krajnje granice. Njegovi protagonisti se bliže 40-oj godini života, a njegova djeca i njegova žena iz stvarnoga života tumače glavne uloge u obiteljskom okruženju koje stvara gotovo neugodnu auru privatnih kućnih filmova, što je ujedno i jedan od najvećih problema ovoga ostvarenja. Iako je taj podatak nevažan u jednom općem smislu, na razini funkcioniranja filma malo toga dolazi do pravog izražaja. Kćeri dobivaju velike dijelove filma u kojima brbljaju i brbljaju, a da pri tome ne donose ništa bitno u okvirima obiteljske dinamike. Neke scene ostaju predugo u zraku, kao da je redatelj nespreman ili neobjektivan u trenucima kada bi radnju trebao ubrzati ili barem prekinuti scenu.
[  ]

To je zapravo problem i same montaže koja je ovdje u potpunosti zalutala u neke čudne, gotovo amaterske vode. Možda je nedostatak 'mesa' na samome scenariju, ili teška prohodnost bilo kakvog održivog humornog sadržaja, bila presudna da se gotovo svaka scena odužuje izvan svih okvira smisla i tijeka radnje. Apatow je našao svoje mjesto pod holivudskim Suncem i svoju suverenost i autonomiju očito prakticira bez imalo problema, ali kada je već toliko izbirljiv kod filmova koje režira, razlozi i motivacija iza snimanja ovog djela leže na nekakvim labavim pretpostavkama - podebljavanje filmografije žene i djece.
[  ]

Čak ni standardno dobri i pouzdani Paul Rudd ovdje ne uspijeva ublažiti sporu radnju, nevjerojatno lošu kombinaciju drame i komedije, i apsolutno nelogične i neuvjerljive točke zapleta.
Ovaj obiteljski projekt Judda Apatowa je jedna troma i nezanimljiva komedija, gotovo smiješna u pokušaju spajanja drame i stvarnog života - koliko on može biti stvaran u bogatijem dijelu L.A. - i barem 30-ak minuta preduga. Ono što je posebno loše za Apatowa i njegovu redateljsku karijeru je činjenica da je film zaradio dovoljno da se počne pričati o eventualnom nastavku. Za dobrobit svih uključenih, a pogotovo publike, nadam se da do toga nikada neće doći.

ocjena filma [1-10]: 5

robert tabula // 30/01/2013

Share    

> muviz [last wanz]

cover: PAKLENI VAL

PAKLENI VAL (Ericson Core, 2015)

| 07/01/2016 | robert tabula |

>> opširnije


cover: Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа

Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа (d.i.y., 2015)

| 06/06/2015 | horvi |

>> opširnije


cover: Non-Stop

Non-Stop (Jaume Collet-Serra, 2014)

| 05/03/2014 | z. marković |

>> opširnije


cover: I, FRANKENSTEIN

I, FRANKENSTEIN (Stuart Beattie, 2014)

| 02/03/2014 | z. marković |

>> opširnije


cover: 24. ljubljanski međunarodni filmski festival Liffe (6. - 17.11.2013. @ Ljubljana i Maribor)

24. ljubljanski međunarodni filmski festival Liffe (6. - 17.11.2013. @ Ljubljana i Maribor)

| 18/11/2013 | sale |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*