home > muviz > Life of Pi

kontakt | search |

LIFE OF PI (Ang Lee, 2012)

Piscine Patel je dobio svoje ime zbog osebujne ljubavi njegovog 'počasnog' strica prema svim bazenima na koje je ikada naišao - a posebno prema jednom kupalištu u Parizu. Zbog nesretne okolnosti da se njegovo ime izgovara isto kao i riječ za pišanje, on odlučuje postati Pi. I u jednom nadahnutom danu na početku nove školske godine uspijeva u tome naumu te se pokaže kao vrlo bistar i zanimljiv dječak. Uz negodovanje i podbadanje članova obitelji, upija neke od najvećih religija kao svoje. On tako postaje hindu, musliman, i katolik, prihvačajući obrede i u isto vrijeme propitujući što sve te religije nose sa sobom. Kada njegov otac odluči prenamijeniti hotel koji je vodio u zoološki vrt, Pi postaje opčinjen s tigrom koji se zove Richard Parker. U paralelnoj radnji, jedan pisac koji je pod pritiskom uspješnog prvijenca, a pisanje na drugoj knjizi je zapelo pronalazi odraslog Pi Patela, o čijem je fantastičnom putovanju načuo nešto od onoga istog 'strica' čija je ljubav prema bazenima dala ime Pi-u. Kako Pi objašnjava mladom autoru, ime tigra je plod zabune, imena lovca i tigra su zamijenili mjesta, a ostalo je povijest. Onda ni ne čudi toliko što se Pi nastoji povezati s tigrom, dovodeći svoj život u opasnost jer u očima Richarda Parkera vidi njegovu dušu. Zbog svoje neopreznosti, otac ga podučava oštroj lekciji koja do određene mjere postiže svoj cilj. Kako godine prolaze, tako i Pi postaje mladić koji se zaljubljuje u jednu curu koju onda gubi jer otac u ime cijele obitelji odlučuje o preseljenju u Kanadu, prodajući usput sve životinje koje su imali u zoološkom vrtu. Negdje iznad Marjanske brazde japanski brod, s kojim Pi i njegova obitelj i sve životinje iz ZOO-a putuju u novu zemlju iz rodne Indije, uleti u oluju. Nakon puno prevrtanja i unatoč svim omjerima koji idu protiv njega, Pi preživljava potonuće broda.
[  ]

Ostaje sam, na pučini, a u čamcu za spašavanje društvo mu rade zebra, orangutanica, hijena, i tigar Richard Parker. Vrijeme sporo prolazi, a nedostatak hrane i vode se počinje sve oštrije odražavati na odnose između životinja i Pi-a. Nakon nekoliko nasilnih epizoda, na čamcu ostaju samo Richard i Pi. Zbog izrazito opasnog tigra, Pi mora koristiti svu svoju koncetraciju, oprez i umješnost da ostane živ. I koliko god da je njegova situacija očajna, Pi ne iskorištava priliku da se riješi Richarda Parkera. Richard je jedino živo biće koje je ostalo uz njega. Usred oceana nema nikoga, a njihovo druženje postaje dublje i osobnije od bilo čega što je došlo prije toga. Zbog redateljskog umijeća Anga Leea, koji je ovdje još jednom pokazao veliki senzibilitet za snimanje teških i emocionalno iscrpljujućih filmova, ovaj kompleksni i slojeviti film funkcionira na svim razinama.
[  ]

Za književno djelo koje se smatralo ne-filmičnim, Lee je uspio pokazati da je svaki projekt moguće realizirati, ako se on nalazi iza kamere. Veliku pomoć mu je pružio glavni glumac Suraj Sharma koji u svojoj interpretaciji uspješno hoda po rubu između gotovo dječje radoznalosti i surove istine povezane uz odrastanje i sagledavanje svijeta koji postaje mračnije mjesto za živjeti. Prekrasna vizualna ekstravagantnost pojedinih scena na moru uranja dvoje usamljenih likova - od kojih je jedan tigar koji ne govori - u priču o boli, gubitku i snazi priče. Ovo djelo oblači na sebe slojeve priče unutar priče, meta svijest o snazi priče koja se na više razina priča i stvara, pomiče jednu naizgled jednostavnu basnu u sfere životnih istina i malih otkrivenja s velikim 'udarcima'. Pi preživljava svoju avanturu kao promijenjeni čovjek, a odrasli Pi završava svoju priču mladom piscu, ali ne prije nego otkrije dvije različite verzije priče o brodolomu. Ono što se zaista dogodilo ostaje zauvijek urezano u Pi-u, dok je priča koju smo čuli i vidjeli ispunjena odjecima krute i teške stvarnosti koja ne može biti izbrisana. I stoga Pi bira opciju u kojoj gubitak i bol nisu ništa manji, ali događaji koji su vodili do tih dodirnih točaka njegove nesreće postaju nešto drugo - ne nužno ljepše, ali svakako drugačije, podnošljivije i jednostavnije.

ocjena filma [1-10]: 8

robert tabula // 28/01/2013

Share    

> muviz [last wanz]

cover: PAKLENI VAL

PAKLENI VAL (Ericson Core, 2015)

| 07/01/2016 | robert tabula |

>> opširnije


cover: Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа

Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа (d.i.y., 2015)

| 06/06/2015 | horvi |

>> opširnije


cover: Non-Stop

Non-Stop (Jaume Collet-Serra, 2014)

| 05/03/2014 | z. marković |

>> opširnije


cover: I, FRANKENSTEIN

I, FRANKENSTEIN (Stuart Beattie, 2014)

| 02/03/2014 | z. marković |

>> opširnije


cover: 24. ljubljanski međunarodni filmski festival Liffe (6. - 17.11.2013. @ Ljubljana i Maribor)

24. ljubljanski međunarodni filmski festival Liffe (6. - 17.11.2013. @ Ljubljana i Maribor)

| 18/11/2013 | sale |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*