Oliver je došao do određenog trenutka u životu kada se stvari, koliko god izgledale teške i nepomične, odvajaju od svojih zahrđalih pozicija. Zbog zahvalno realiziranog, nelinearnog otkrivanja trenutaka iz Oliverovog života, i same radnje, upoznajemo ga kroz njegovu interakciju s dvoje različitih ljudi, koji uvelike utječu na njegov život u različitim vremenskim periodima te unose promjene koje mijenjaju njegove duboko usađene principe i mišljenja.
Prvi i kompleksniji odnos, ali samo zbog toga što se radi o njegovom ocu, se sastoji od osobe koju je poznavao cijeli život i koja je stalno bila odsutna, i osobe koja se nakon ženine smrti žene, oslobađa okova teškog preko 50 godina. Hal, Oliverov otac, izlazi iz ormara, a Oliver ispočetka teško prihvaća činjenicu da je njegov otac homoseksualac. U scenama koje se odvijaju u Oliverovom djetinjstvu, upoznajemo i njegovu mamu; nezadovoljnu s brakom, otuđenu od društvenih konvencija, i razočaranu s razvojem vlastitog života. Kako mu Hal otkriva kasnije u filmu, ona i on su se vjenčali s punim razumijevanjem o čemu se zapravo radi. I taj odnos u kojem oca nikada nije bilo, a koji je mamu poljubio samo u prolazu, pojačano s maminim reakcijama na cijelu tu predstavu, učinili su od Olivera samotnjaka koji u vezama izdrži koliko već smatra da je pristojno ili potrebno.
I onda se pojavljuje Anna. Na jednoj kostimiranoj zabavi dolazi kao pantomimičarka (zbog stvarnih problema s glasnicama), a on kao Sigmund Freud. Njihova kemija djeluje kao da je oduvijek bila prisutna i njihov odnos se nastavlja kroz dane koji slijede. Anna je glumica iz Francuske koja je opterećena sa svojim odnosom s roditeljima i jedina sličnost s bilo kakvim oblikom domom se nalazi u sobama mnogobrojnih svjetskih hotela. Njihovo upoznavanje se odvija nakon Halove smrti, a ono što Oliver usvaja, i čemu svjedoči, dok se radnja premješta iz jednog vremena u drugo, pomaže mu u otkrivanju ljubavi. I ne samo ljubavi koju može pružiti. Nakon što njegov otac uroni u svijet homoseksualnosti punom parom, Oliver upoznaje osjećajnu stranu osobe koju zapravo i nije poznavao do tog trenutka. I to je ona posebna i prijelomna stranica u životu jer napokon dobiva ljubav koju je oduvijek tražio, a i vidi sretnog oca u vezi s puno mlađim Andyem. Napokon, nakon tolikog niza godina nešto počinje funkcionirati, a to u vezi s Annom pokreće određene kotačiće potrebne da se izbjegne sudbina bivših i propalih veza.
Iako na tom polju Oliver radi puno veće gluposti nego što bi trebao. U ovakvom posebnom i malom filmu koji se ne libi izaći izvan okvira - Oliver doslovno komunicira s Halovim psom - radnja, dijalozi, nelinearnost, i neopterećenost klišejima uranjaju ovaj uradak u jednu drugačiju sferu filmskog (z)bivanja.
Neobični segmenti, zanimljivi likovi, jedan poseban senzibilitet i atmosferičnost film prodiru kroz najsitnije i najneobičnije pore ljudskog duha. Pozivaju i nude svu jednostavnost i kompliciranost života, a bez potrebe da otkriju nešto revolucionarno i simpatično.
Odlični McGregor, Plummer (Oscar dok je još među živućim glumcima), Laurent, Višnjić i neizostavni pas upotpunjuju nadahnuti scenarij redatelja Millsa. I sačinjavaju dio jedne filmske cjeline koja živi i diše u jednom posebnom ritmu.
ocjena filma [1-10]: 8
robert tabula // 31/05/2012