Usred pustinje se budi jedan uznevjereni lik. Na zapešću ruke ima čudnu spravu, a ubrzo ga okružuje nekolicina prljavih tipova koji misle da bi mogli zaradit nekoliko dolara jer im djeluje kao kriminalac u bijegu. On ih brzo rješava, oblači njihovu odjeću, opskrbljuje se oružjem i dolazi do prvoga gradića s jednom ranom na boku. Lokalni svećenik ga zakrpa, a nakon što uzrokuje malo pomutnje u gradu kojeg terorizira sin od lokalnog moćnika, završava u saloonu. Tamo upoznaje tajanstvenu ženu, šerif ga pokuša uhititi jer je izdana tjeralica za Jakeom Lonerganom kojemu on odgovara fizički, ali zbog amnezije nema osjećaj da je zaslužio takav tretman.
Završava u zatvoru, a kada ga šerif otpremi, skupa sa razmaženim sinom u pravcu saveznog suda, gradić napadnu leteći svemirski brodovi koji otmu pola grada, a ostatak spale. Situacija se drastično mijenja, lokalni moćnik Dolarhyde okuplja ljude koji su voljni krenuti u potragu - svima je netko otet - a Jake i tajanstvena, iako nedorečena Ella se također pridružuju potjeri. Ideja o snimanju filma o kaubojima i izvanzemaljcima, a prema strip predlošku, svakako nije izgledala posve loša u fazi razvijanja. Redatelj Jon Favreau se pokazao u dobrom svjetlu sa nekim indie uspješnicama, a u branši visokobudžetnih spektakala se dokazao sa jako dobrim Iron Manom i njegovim malo lošijim nastavkom. Ovdje nedostaje čarolije koja je tamo pokazana. Daniel Craig je suviše uštogljen i izvan konteksta u ovome SF vesternu koji nastoji zabaviti gledatelje, ali u isto vrijeme pokušava biti ozbiljan, konkretan, zanimljiv, brzog tempa i emocionalne dostupnosti. Radnja nikada ne ubrzava u višu brzinu jer se scene samo nižu i stječe se dojam da svakih 15 minuta film kreće ispočetka. Nema pravog razvijanja radnje niti se ton filma uspijeva zadržati na jednom konkretnom mjestu. Likovi su karakteristični i dosadni u svojim jednodimenzionalnim nastojanjima da pokrenu radnju, a izuzev nekoliko zanimljivih scena, nikada se likovi ne počnu razvijati izvan svojih zadanih okvira.
Ono što svaka filmska priča traži je emocionalna povezanost likova s gledateljima. Mora postojati zainteresiranost od strane gledatelja kako bi se i sama priča činila vrijednom pažnje i vremena. Ono što je bilo uspješno izvedeno u stripu ne mora nužno pokazati isti sjaj na filmskom platnu, pogotovo kada se radnja rasteže na relativno dugih 120 minuta u kojima se unatoč svim opasnostima, borbama i zaokretima u radnji, malo toga događa. Događaji koji se vrte u tom vremenu ne zahtijevaju posebnu pažnju gledatelja, niti nude dostatnu zabavu samim svojim postojanjem. Nakon Iron Mana se od Favreaua svakako može očekivati nešto zabavnije jer se u konačnici radi o ostvarenju koje puca na ljetnu zabavu.
U nekim trenucima se zaista činilo da će zabava stići, ali usprkos niskim očekivanjima i ne pretjerano zahtjevnom gledanju, nije se uspjelo dostići ni minimum potencijala koji je bio uključen u ovaj projekt. Pored redatelja Favreaua, producenta Spielberga, Harrisona Forda koji se sve rjeđe pojavljuje u visokobudžetnim ostvarenjima, Sama Rockwella i nekolicine odličnih karakternih glumaca, vestern i SF se ovdje međusobno tuku i nikada ne dostižu punu snagu, a u zajedničkoj izvedbi rezultirali su slabim i neuspješnim žanrovskim miješanjem.
ocjena filma [1-10]: 5
robert tabula // 20/08/2011