WITHIN DESTRUCTION: Rebirth, EP (Ultra Heavy Records, 2024)
Ovaj EP mi stoji već dugo na tapeti za recenziju. Razlog tome je jer nisam baš najsigurniji, kao i na prethodnom albumu "Yōkai" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30099 (2020) što točno predstavlja. Tada su se upleli u japanski folk koji mi je toliko poznat da osim legendarnog albuma Japan - "Tin Drum" (1982), valjda prvog na kome se u europskoj pop-glazbi koristila istočnjačka pentatonika, te ponekih obrednih izvođača što sam ih ovlaš ili slučajno gledao i slušao, a naravno, tu su i japanski filmovi, uglavnom horrori i obavezni klasici Akira Kurosawe, znam otprilike isto kao i o folkloru Južne/ Sjeverne Koreje ili Islanda i Grendlanda.
Ovdje je riječ o video-igri "Elden Ring", a iskreno, nemam pojma kaj je to. Kod kuće, a i na mobitelu ne igram ništa osim povremeno karte, a poneku partiju bele nisam odvalio pa valjda više od 25 godina. I redovito sam gubio na beli, ma i u šnapsu, i u šahu, nisu to igre za mene. Taktike inteligencije su mi loše, naivne, no čini mi se da ove vrsne fantje iz Jesenica nimalo ne brine što svako malo šaraju metodama i tematskim preokupacijama. Priznati su svjetski bend, svaka im čast, koračaju hrabro naprijed, a kako su sa spomenutim prethodnikom podosta izgubili na žestini i energiji, ovaj puta se vraćaju u žestoki, sirovi deathcore koji im je i donio svjetsku slavu albumom "Deathwish" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=28430 (2018) kada su bili peterac.
Sada su samo trojac (Luka Vezzosi - bubnjevi, Rok Rupnik - vokal i Howard Fang - gitara, programi), a kako se čini, na idućem radu bi mogli biti samo duet. Zanimljiva je stvar da su nakon albuma "Yōkai" nanizali čak 6 singlova i album "Lotus" (2022) koji mi je, vidi, promakao ispod radara, moj grijeh, ispričavam se, nisam znao, šta li sam radio početkom jeseni 2022? Ah, da, umirao u paklenoj vrućini stana, te godine je bilo najvrelije ljeto, trajalo je 5 mjeseci od početka svibnja do listopada, crkavao sam svaki dan tražeći majčicu zemljicu da se odmakne od sunčeca presvetlog, znate tu fizikalno dokazanu teoriju o globalnom zatopljenju iz rakursa pokojnog Stjepka Težaka? Zašto je ovako vruće? Zemlja u svojoj elipsastoj orbiti kruženja oko Sunca svakih 10.000 godina ima najudaljeniji i najbliži domet, a u ovo vrijeme je najbliža Suncu, to traje, reče pokojni znanstvenik oko 100-tinjak godina, a mislim da je 2022. bila najbliža i sada nam predstoji još najmanje 10-15 vrelih godina dok se Zemljičica ne odmakne od Sunčeca presvetlog Cinobera z TV serije "Gruntovčani". Ma kakvo globalno zatopljenje i bedastoće biznisa koji nas plaši da smo skrivili, istom kao kad i drevne civilizacije nisu znale protumačiti pomrčinu Sunca i Mjeseca svalivši krivnju na ljudsku populaciju. To je priroda i fizika, ničega se ne treba plašiti, to su normalni svemirski procesi. Kazaše Stjepko da se točno može utvrditi da je prije 10.000 godina bilo ledeno doba, te kada je bio biblijski potop kad su se otopili svi ledenjaci. Za 10.000 godina će opet biti ledeno doba, a do tada ćemo se svi uništiti i ostati će samo neki unikatni primjerci ljudi, životinja i biljaka, baš onako kao što reče Jahve Noi da sagradi veliku barku. Mislim da u ovo vrijeme stari Jahve nekom Noi nalaže da sagradi barku jer će biti opći potop. I da izabere najbolje zemaljske primjerke svih vrsta, možda čak i po želji, koje će opstati. Čist sumnjam da je terapija.net na tom popisu, a još manje ovaj slovenski trojac.
Ova priča je otišla u krivom, komercijalnom smjeru, jebemu miša, mogu se iskolebati iz toga, a i oni, samo kaj je koncept bezgrešno bezazlen, uobičajen od Slovenaca koji su zadnju pušku M-48 opalli 1991., a nakon toga eventualno na takmičenju na nekoj streljani s 5-6 takmovalcev. EP je poprilično razočaranje i mislim da bi bend nakon ovoga ozbiljno trebao razmisliti ima li smisla ići dalje.
Full EP:
Dobro, glazba Within Destruction je ovdje moćan deathcore s odličnim bubnjevima, gitarom i frenetičnim, skoro svinjskim rokatanjem u vrijeme klanja, onim smrtnim hropcem, a jebi ga, to trebaš izvesti u art aspektu, no tekstovi su tak bezvezni, valjda zato jer ne razumijem igru "Elden Ring" i uopće me ne zanima. Prva "Demigod" je himna časti proslava rata, ne sjećam se da su Slovenci 1991. pružili bilo kakav otpor Miloševiću, kao kukavice su se ponijeli i prebacili rat na moju Hrvašku. Kaj treba da mi Rupnik vrišti 'ova himna časti je proslava rata/ ovaj jalovi sprovod će biti moje konačno izbavljenje'? Ali.ljudi nisu svjesni, čak niti on što je otpjevao zanesen video igrom. Smrt je spas. Daj, ne jebi fantje Mujovog konja po Mjesecu... Kad si ti primio pušku i ubio mrskog neprijatelja? Samo u igricama? I iščeš nek' ti se teleso rastopi v trulež in pepel? Uvod je razočaravujući s lirskog aspekta, a tako slijede i naredni tekstovi koji mogu zastrašiti tek naivne.
U principu, sve je ovdje u kontekstu dotične igre pri čemu su im u dvije teme pomogli David Simončič, frontmen američkih deathcoreaša Signs Of The Swarm iz Pittsburgha (pjesma "Fallen omen") i Alan Grnja iz nizozemskih, također deathcoreaša Distant u naslovnoj, završnoj skladbi "Rebirth", no kada se u komadu preslušava, teško da se uočavaju neke bitne razlike u njihovim vokalnim rolama. Ovo je ipak samo zabavna strana opasnog i pogibeljnog, jeste zvuči okrutno nasilnički, ali u pozadini stoji samo kao kućna razbibriga.
Naslovi: 1.Demigod, 2.Ethereal wrath, 3.Queen of the moon, 4.Fallen omen (feat. David Simonič from Signs Of The Swarm), 5.Tarnished, 6.Rebirth (feat. Alan Grnja from Distant)