ELUSIVE GOD: Trapped in a Future Unknown (Rafchild Records, 2022)
Evo još jedan hrvatski bend koji se pojavio takoreći niotkuda bez pompe, najava i pijara. Nikad čuli. Za sada. Kaže info da su prvu stvar "Silence is our doom" okačili na internet 16. ožujka 2019. zajedno s video spotom koji do sada ima som i dvjesto pregleda, a narednu "To whom do you pray?" 7. rujna iste godine. To su ujedno jedini im youtube linkovi na njihovoj YT stranici.
Produkcija je vraški spretna, a bome su se naradili jer očigledno pucaju na velike ciljeve: bas, vokale i gitaru snimali su u Hrvatskoj, a bubnjeve u češkom studiju Hellsound. Artwork i vizualizacije potpisuje Kontraliht iz Koprivnice, međutim nema podataka odakle bend točno pristiže. A niti gdje je stacioniran studio Wolves and Oakes u kome su snimali hrvatski dio matrice. Bend je inače bazični trojac s imenima R. (bas), H. (bubnjevi) i T. (gitara, vokal) s prefiksima Elusive, a osim dva navedena singla imaju još dva EP-ija realizirana u prvoj pandemijskoj godini.
Ovaj debi album objavila im je etiketa Rafchild Records iz Marburga u središnjoj Njemačkoj, 50-60 km sjeverno od Frankfurta na Majni. Etiketa je friška, pokrenuta 2019. i do sada ima pedesetak izdanja među kojima nisam našao niti jedno poznatije ime što nikako ne znači da nema prosperiteta i kvalitete. A može se primijetiti da objavljuju i vinile i kasete. Nego, album je zapanjujuće majstorski urađen kao da je riječ o bendu s najmanje desetak godina iskustva, te vjerojatno ova trojka ima štošta toga u dosjeu, ovo im, pretpostavljam nije prvi bend. Teško bi se ovakvo djelo moglo očekivati od ekipe što do sada nije čačkala snimajući i isprobavajući od lo-fi do vrhunske montaže koja se ovdje nalazi.
Rafinirano iscimane gitarske linije od izabranih riffova u obaveznim disonantama, melodičnih staccata i nadosnimljenim visceralnim solažama, naravno, kako gdje, omogućuju ritam sekciji adekvatan masivan šus. Taj češki bubanj je specifično poseban, polulimeno-plastični, neuobičajen je u ovakvom tromijem doom izrazu gdje se većina standardne produkcije bazira na masnim udarcima s dovoljno rastegnutih sekvenci kojima se upotpunjuje šumeća konstitucija prljavog dizajna, međutim ovdje toga nema. Čist je zvuk stilski ravnomjeran u klasicizmu, a da je tempo brži, komotno bi fermao uobičajeni heavy bez galopa, dakako. Druga, pa čak i najuočljivija točka jest vokal, gotovo pljunuti Bruce Dickinson s izrazito vrištavim disonantama, ono čak i više nego školski, a to je, zna se, esencija kakvu traži svaki bend ovakvog kova pa makar nalikovali kao jaje jajetu.
Pjesme su relativno očekivanih doom dizajna varirajući formatima od 5 do 8 minuta koji puta uskočivši malčice i u kompleksnije aranžmane izbjegavajući suhoparnost repeticija; s tog aspekta je gitara odradila konjski dio konstrukcije neprekidno konvertirajući melodije s riffovima podižući tenzije dinamike i dramatike. A onaj, često sporadični dio o kome recenzenti ne pišu, a niti ne vole, elem, poetika, ovdje je impozantan prijelom povijesti, mitova i čudnovatih nadrealističkih fantazija između religije, šamanizma, ezoterije i metafizike. Evo, uvodna "Wrath from above" razvezuje priču o grmljavini iz davnina koja se poput histereze revalorizira u današnjici tražeći što je s 'one strane', a naredna "Shadow, beast, devil" optužuje religiju za duhovni zločin ropstva i tlačenja čovječanstva u sjeni, zvijeri ili đavla, svega onoga što se ustvari i nalazi u ljudskom biću. "Worthless words" je najtananija, percipirana kroz odraz bezvrijedne duše čiji je vodeća uloga u "Deception and greed" razmatrajući pohlepu, egocentrizam, prevaru, sijanje straha i mržnje s ciljem biti poštovana i cijenjena osoba koja u ogledalu ne vidi vlastitu iskvarenost, zao pogled, praznu dušu i ništavilo. Rasplet se giba u pokajničkoj "Price to pay", pomirbenoj temi predmnijevajući skoru smrt onomad ko' na samrtničkoj postelji, dok se zadnje dvije teme baziraju na ezoteriji i metafizici donoseći spoznaje o onostranom nastavku nakon smrti tražeći danje svjetlo i sunce u užasnoj tišini ("Where is the sun") rezimirajući konačni ishod s hipotezama između sanjarenja, paranoja, sumnji i svrhe postojanja u nepoznatoj budućnosti otkrivajući i naslov albuma 'zarobljen u nepoznatoj budućnosti' (najdulja "Dreaming of reality" u epskoj monumentalnosti više naginjući ka klasičnoj metal baladi).
Sve ovo ima opravdani smisao, radnju, uzbudljivost, mistiku i mnogo zavijutaka prateći cjeloviti, takoreći filmski koncept od početka do kraja. Van sumnje, ovo je svjetski i može se mjeriti sa samom doom elitom, a i klasičnom heavy scenom gdje je nebitno odakle bend dolazi.
Naslovi: 1.Wrath from above, 2.Shadow, beast, devil, 3.Worthless words, 4.Deception and greed, 5.Price to pay, 6.Where is the sun, 7.Dreaming of reality