home > mjuzik > Ravnoteža

kontakt | search |

ŠARENA POJAVA: Ravnoteža (Geenger Records, 2021)

Sisačka lokalna supergrupa Šarena Pojava s gitaristom Mirkom Međedom (Pištolj na gumene metke, Wendy Darling, Blankets…) unatoč razigrano-zafrkantskom imenu i nekolicini vrckavih najavnih singlova baš i nije toliko vesela razbibriga frcavog vedrog optimizma kao što bi se pričinilo na prvi dojam.
[  ]

Njihova naoko razbarušena i hedonistička narav singlova "Kul je s tobom čilat", umjerenog rock-rapa "Ravnoteža", a posebice hitoidnog punk-rocka "Pljugu stiskat" realiziranog samo tjedan dana uoči objavljivanja ovog debi albuma samo je gornji sloj katarzične zabave otvarajući vrlo sumornu i tešku, besperspektivnu sliku nimalo idiličnog grada osuđenog na propast što je nekoć imao jednu od najprogresivnijih i najjačih industrija bivše velike federacije. Dalo se to naslutiti po drugom, najžešćem singlu "Mrtvi Sisak" objelodanjenom uoči proljetnih izbora povlačeći paralelu i sa svim onim potresima koji ne jenjavaju na Banovini i okolici, a općenita atmosfera što se nazirala između gustih hip-hop redaka frontmena Darija Županića - Župnika protegnula se i na ostatak libreta ovog materijala impregniranog recesijom, deficitom, egzistencijalno-socijalnom tematikom i frustracijom u simbolički realnim prikazima s lica mjesta.



Kao što spomenuti singlovi svojim pomno izabranim stihovima bacaju primamljivu udicu dalje i šire od Kupe, Save i Odre empatično ganjajući općenitu lošu situaciju u državi i čitavoj ex-Yu regiji, tako se stubokom netremice vraćaju u začahurenu lokalnu atmosferu gdje su cuganje i partyjanje uz ponešto zataškane eksplicitnosti sa sočnim svakodnevnim izrazima jedini izlazi nesretno izgubljene generacije u naponu snage što se ne zavarava poštapalicama o boljoj budućnosti jer niti im je prošlost imala osobito pozitivnih aditiva da bi mogla uvjetovati nešto drugo osim turobne depresije koja se pošto-poto pokušava anulirati primarnim ignoriranjem - bijegom u najoptimalniji hedonizam.



Takav tipičan primjer je garažnim rock/punk riffovima napucana "Zašto ja to sebi radim?" o mamurnom jutru nakon urnebesnog orgijanja i depresivna "Pobjeći odavde" koje se nalaze u samoj središnjici albuma povukavši u još dublji ambis tri naredne teme - lagani socijalno-emotivni trip-hop rock "Psiho" na pragovima Elementala prošaran klavirom i pratećim dionicama duhača, zatim dinamička eskapada "Bolji čovjek" s raskošno fugiranim aranžmanom nadogradnji zborskog klimaksa 'idem piti' okončavajući u noiserskoj demagogiji nihilizma "Suviše uništen" ('suviše sam uništen da me unište'). Zrnca optimizma nema niti u "Ulazim na party", kritički odrepanom komadu nasapunjenom ciničkim sarkazmom o općenitom kaosu bez reda vožnje, ali s dobro poznatim rješenjima poput LSD-a, gajbe Žuje i obaveznih žena za koje naroljane i nadrmusane šovinističke sirovine redovito tvrde da nisu svetice. Gotovo svaka od ovih pjesama imaju idealne komercijalne atribute, a uz to, ovdje ne postoji nepotrebna 'popuna prostora' s obzirom da su vrlo kratke.

Kombinacija zabavnih stihova s onima daleko dubljim i mračnijim turbulencijama, zatim vrsno odrađen i odsviran glazbeni miks punka i alternativnog rocka porašpanog energičnim garažnim zvukom, kao i elastičnim pop (čitaj hip-hop) redukcijama oblikovana je u strogo odmjerenim formatima usmjeravajući se na Župnikove litanije i propovijedi poput angažiranih parola i slogana izvađenih iz klasičnog sex'n'drugs'n'rock'n'roll svjetonazora stacioniranog u njihovu sisačku sredinu koja dijeli vrlo slične projekcije poput svake veće urbane zajednice u kojoj se desila prokleta tranzicija 90-ih s naširoko poznatim scenarijem. Album pršti dinamikom i dramatikom koju upravo ovakva obespravljena i degradirana generacija željna zabave, rokačine i uobičajenih sadržaja traži, mnogo puta i mimo legalnih izvora, a ova ekipa je to kanalizirala kroz rockersku hip-hop duhovitost bez ikakvih prenemaganja i opscenarija, pa se opravdano može utvrditi da je ovo rad koji govori o kurentnom, a nipošto nostalgijom ozarenom vremenu ne pozivajući se na nikakve mrtve heroje i paušalnim izbojcima njihovih velikih idola.

Naslovi. 1.Mrtvi Sisak, 2.Kul je s tobom čilat, 3.Zašto ja to sebi radim?, 4.Ravnoteža, 5.Pobjeći odavde, 6.Psiho, 7.Bolji čovjek, 8.Suviše uništen, 9.Ulazim na party, 10.Pljugu stiskat

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 23/09/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Delta

THOT: Delta (2024)

| 19/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Necrotic Biomechanics Immortalitatis

POLTERNGEIST: Necrotic Biomechanics Immortalitatis (2024)

| 19/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa

MATEJ KRAJNC: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa (2023)

| 18/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Mood I'm In

TONY HADLEY: The Mood I'm In (2024)

| 17/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Resurrectionis

THE AMBIENT HERMIT: Resurrectionis (2024)

| 17/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*