MALIGNANT TUMOUR: The Metallist (Unrest Records, 2016)
Rijeko imamo prilike na ovim stranicama susresti izvođače iz Češke. Ovaj bend je iz Ostrave i ima vrlo dugačku karijeru koja je počela 1991. netom nakon pada željezne zavjese i brojnih društveno-političkih preobrazbi komunističkih zemalja, pa su u prvoj fazi karijere često imali i takvih tematika obuhvaćenih na prvom albumu "Dawn of a New Age" gdje su skupili čak 26 pjesama u vrlo kratkim metal/punk-crust formatima od po nekoliko sekundi, a neke pjesme su pjevali na češkom i njemačkom jeziku. Ipak, engleski im je ostao domicilni izraz, te su kroz karijeru gradili sve čvršće strukture uronjene u hard'n'heavy r'n'r koji puta izvodivši pjesme na švedskom ("Oseriöst som faan") i španjolskom ("Rock revolucion"), a bome se i oštro šegačivši s diktatorima poput Sadama Husseina, Lukašenka, Miloševića, Fidel Castra, Busha, Bin Ladena, Staljina, Husaka i ekipe nazivajući ih vlastitim prijateljima s r'n'r etiketom. Na koncu se iskristalizirao njihov humor i sarkazam prerastavši u posvemašnu zajebanciju pritom ostvarivši i značajne uspjehe u domovini gdje su u dva navrata dobili laskave titule za najboljeg underground izvođača i vlasnika albuma. Oni su ujedno bili i prvi češki bend s ekstremnim koncertima, te su realizirali brojna demo, d.i.y, split i oficijelna izdanja (ukupno do sada 48).
Malignant Tumour
"The Metallist" im je zvanično šesti album i ne bih sad tu nešto mogao osobito podvlačiti neke paralele s ranijim radovima jer ih nisam slušao detaljnije izuzev snimaka što su ponudili na bandcamp stranici. Možda je ovo mekši izdanak, a možda i nije, no sveskupa zvuči poput Motorhead s gomilom otkačene lirske zajebancije gdje je mozak pušten na pašu, primjerice dovoljno je samo pogledati tekst pjesme "I want to die with pants on" u kojoj se veliča seks i r'n'r, ha-ha-ha... Uostalom svi tekstovi im vrve dobro poznatim scenarijom bajkerske kulture: motori, duge kose, jeans, koža, walkman, autostoperi, seksačina, rokačina, pobratimstvo metala i punka, prekooceanski letovi uz džin, tonik, rum i vino, negiranje novih trendova... Veličaju se i slave sami sebe kao velike rock zvijezde pune glamura s nestrpljivom publikom koja iščekuje njihov show, pada na koljena u transu slušajući galop ritam sekcije (Bohdič bubnjevi, Robert Šimek bas) i žestoko brundanje gitarskih riffova Martina 'Koral' Vyoráleka, te nakon koncerta mogu i umrijeti. Tekstovi su doslovce zatrpani parolama koje su se već milion puta čule, a premda su izlizane i otrcane, kod njih zvuče vrlo simpatično na račun samoironije i opako hrapavog vokaliste čije ime ne bih znao (hm, možda Bilos?), ali nećete nimalo pogriješiti ako vas prva asocijacija veže uz pokojnog Lemmyja.
Glazba, lirika kao i cjelokupni smisao su vrlo otkačeni heavy r'n'r/punk cirkus napenalen energijom i klasičnim oldscholl metal žarom sa snovima o slavnom bendu. U toj maksimalnoj neozbiljnosti se i maksimalno zafrkavaju dajući si oduška u dvije laganije pjesme "Kiss by hammer" i "Swimming in the mud", ali kako stvari stoje, nimalo ne namjeravaju odustati od ovakvog proračunatog i odavno prokušanog stila koji ne izumire. Zabavni su i ne opterećuju senzore auditorija nekim novim horizontima. Ponekad je i to dobar relaks za neobavezni užitak provjetravanja glave od svakodnevnih briga i problema, ali paradoksno, ma koliko god da su direktni, pa čak i sarkastično eksplicitni u svome iskustvu da audijenciji priušte točno ono što se i traži, vidljiva je ta njihova predozirana porcija standardnih heavy/punk formata da se vrlo brzo može potrošiti i izgubiti svoju draž na račun kreativnog tapkanja u mjestu.
Naslovi: 1.Fine hellride, 2.The metallist, 3.Fly high, 4.Walk as we talk, 5.Kiss by hammer, 6.I want to die with pants on, 7.Missing rebbelion, 8.1989, 9.Rolling coals, 10.Swimming in mud, 11.Wicked