Drone minimalizam klavijatura kao opozicija depressive black metalu? Zvuči zanimljivo u teoriji, no kod ovog oneman projekta stanovitog
kkt (upravo tako stoji na omotnici cd-a) mnogo sukladnih činjenica koje povezuju standarde ambijentalne, atmosferične, drone, black/gothic, synth i dark-wave glazbe uzajamno su isprepletene onoliko koliko istovremeno i odstupaju.
Naime, njegov pristup možebitno jest relevantan svim tim stilskim karakteristikama s iskonskim porivom ispisivanja autorski legitimne instrumentalne pjesmarice (design Koshmar Studios) trudeći se prikazati zacrtane atmosferične obrise individualne meditacije o tami, sudbini, crnom suncu, sjenama, ledu... kretajući u svakom primjeru od jedne te iste metode ne suviše dugotrajnim sekvencama što i nisu tipične za drone. Elem, drone se u jednom određenom aspektu same svirke i pristupa može komotno glede toga izbaciti iz pojmovnika, no opet po formatima, u drugom aspektu objeručke se grli i prihvaća što i nije neki osobiti manjak ili vrlina. Osnovne sekvence harmonije syntha se razvlače na svega par disonantnih tonova ili šumova u temi
"Onkraj", jedne od četiri dulje s tajmingom od preko 10 minuta, te se neprekidno repetiraju s vrlo rijetkim izmjenama, dok nekih drugih dodataka praktički i nema u takvim pristupima. S druge strane odskače staccato kratke
"Sjenke" s bogatijom pozadinskom infrastrukturom, te
"Izgubljena alternativa" (prvotno nazvana "Izgubljena apokalipsa") u kojoj su osnovnoj harmi pridodane nešto grublje kraće harsh disonante što aludiraju na gitarske doom efekte.
Od teme do teme izmjenjuju se boje u uglavnom prozračnijim dezenima vukući opservacije na mračniju stranu priče sa željom ostavljanja pesimističkog ambijentalno-atmosferičnog utiska malčice prebrzo izmjenjujući stanje transa i hipnoze bez neke evidentne dinamike i dramatike. Odnosno kkt iliti Talog umije slušatelja uvući u svoj prostor, ali sve praktički ostaje na toj fasadi u kojoj nedostaje neka suptilnija priča s efektnijim zgodicima ostavši samo na čistom kosturu jednostavne infrastrukture.
Svih ovih 8 instrumentala ranije su objavljivani na d.i.y. EP izdanjima od 2014. do 2015., a ovom prilikom su sabrani na jednosatni cd koji je mogao biti i maštovitije realiziran. Za sam uvodnik u stvarateljstvo autora može poslužiti u dokumentarističkom smislu, te valja očekivati snažnije i dovitljivije glazbene poteze u fahu kojeg se uhvatio. Razvoj bi trebao uslijediti...
Naslovi: 1.Tama, 2.Kob, 3.Onkraj, 4.Crno sunce iznad Panonije, 5.Sjenke, 6.Ispod, 7.Izgubljena alternativa, 8.Zauvijek led
ocjena albuma [1-10]: 4
horvi // 08/07/2016