Moj osnovni problem s ovime albumom je isti kao i slučaj s gledanjem filmova bez titlova, naravno onih izvan slavenskog ili engleskog jezičnog govornog područja. Prednost filma je u tome što se na temelju slike i same radnje može shvatiti smisao i bez adekvatnog prevoda. Moj klinac bez problema gleda nesihronizirane crtiće iz Japana, Koreje, Kine, dakako i sve one koji nemaju nikakve prevode. Vodi ga slika i fabula, sam si stvara svoju imaginaciju.
JACQUES BARBÉRI & LAURENT PERNICE
Međutim, ovdje je očito neka vrlo zapetljana priča koju bi vam rado predočio, no apsolutno nisam kompetentan jer je riječ o spoken-word albumu na kome briljantni SF književnik
Jacques Barbéri, inače vrlo dobro znan član francuskog kultnog benda Palo Alto (a odnedavno radi i u bendu Limite s Antoine Volodineom, Francis Berthelotom i Emmanuel Jouanne) sriče tekstove na francuskom jeziku kojeg ne razumijem. Njegova vokalna interpretacija je uvjerljivo uživljena, čak i podmuklo šaputavo-vriskava (u temi "
Kosmogonie 2"), prilično monološki teatralna poput radio-drame i velika je šteta što uz cd nisu priloženi i tekstovi koji bi se koliko-toliko uz pomoć google prevoditelja mogli translatirati i donekle shvatiti da se uroni u njih.
Laurent Pernice
Glazbena podloga je elektronska, puna cvrkuta ptičica i eksterijera, te konkretne glazbe, vrlo često i eksperimentalnog/ post-industrial/drone karaktera s čudnovatim škripovima nalik na uvrnute gudačke i duhačke instrumente, a potpisuje je
Laurent Pernice, član još jednog kultnog francuskog sastava Nox, te ima nekoliko respektabilnih solo albuma. On također svira i u Palo Alto.
Priloženi press govori da je ovo golem i ambiciozan oratorij za slavnog slikara Paola Ucella (čitaj: Paolo Učelo) u fantastičnoj mješavini nadrealističnih i mračnih pejzaža, zvučne poezije i čudnovate atmosfere evocirajući na najbolje radove Bernard Parmegianija ili Luc Ferrarija na individualan način. E, sad, da shvatam značenje Barbérijevih tekstova, rado bih se raspisao i komentirao što sam slušao u ovih 70-tak minuta, ovako samo mogu prozboriti o glazbi koja nikako u svemu ovome nije sporadična kulisa. Uvodnik "
Création des animaux" zvuči poput jezovitog gudačkog elektro-akustičnog horrora gdje muzičari doslovce 'čupaju žice' violončelu, bas gitari i ispuštaju čudnovate preparirane zvukove, a tek uz idilični cvrkut ptičica u drugoj "
La peau du prophète" Barbéri počinje sricati poeziju na vrlo mračan način prilično autoritativnim vokalom nalik na Franza iz The Young Gods. Komotno bi se pomislilo da je to njegov glas.
I tako iz kompozicije u kompoziciju ptičice neprestano cvrkuću s ponekim odjecima zrikavaca, insekata i noćnih životinja smjenjujući ambijentalnu glazbenu podlogu što podsjeća na vrlo sličan drone/eksperimental dekor ugaslih Throbbing Gristle (ima mnogo disonantnih duhačkih intervala trube u temi "
La chasse", te instrumentalima "
Espace" i "
Le carrousel des cavaliers"). Barbéri ime samog Paola Ucella sriče između ostalog u temama "
Un désert de paupières", "
L'ultime toile" i "
L'origine du monde", ali u kome točnom kontekstu, uistinu ne bih znao. Album ima i jednu čak donekle glitch kompoziciju "
Basse danse" potkrijepljenu temperamentnom ritmikom koja nakratko razdrma sav ambijentalno-eksperimentalni koncept, te iznenađujući završni post-industrial/noise instrumental "
Déluge".
Vjerojatno bi mi totalni ugođaj bio posve jasan da sam imao libreto, ovako samo natucam na temelju predočene glazbe koja je itekako interesantna za ljubitelje ambijentalne, eksperimentalne i elektro-akustične glazbe.
Naslovi: 1.Création des animaux, 2.La peau du prophète, 3.La chasse, 4.Oiseaux miroirs, 5.Espace, 6.Le carrousel des cavaliers, 7.Un désert de paupières, 8.Le mausolée aux perruches, 9.Basse danse, 10.Kosmogonie 1, 11.L'ultime toile, 12.Kosmogonie 2, 13.L'origine du monde, 14.Déluge
Ocjena (1-10): da kompletno razumijem, možda bi bila 10
horvi // 12/04/2016