home > mjuzik > Hammer Of The Witches

kontakt | search |

CRADLE OF FILTH: Hammer Of The Witches (Nuclear Blast, 2015)

Dani Filth je konačno poduzeo adekvatan remont. Praktički se posljednjih 15 godina od zadnjeg istinski kreativnog djela "Midian" (2000, UK no.63) brćkao u koještarijama isporučujući niz od 6 neinventivnih albuma eksperimentirajući s promijenama postava nikako da dosegne postavljene standarde prva četiri legendarna izdanja. Od prvog nezanimljivog "Damnation And A Day" (2003, UK no.44, USA no.140) ispočetka nije bilo važno to nerazumljivo švrljanje gothic/black metala s mainstreamom jer su imali talentiranog bubnjara Adrian Elradssona i glazbu uronjenu u debele naslage klavijatura, međutim, njegovim odlaskom Filth je bezrazložno umanjio funkciju klavijatura, te je od izdanja u izdanje tonuo u bezidejnosti više se bazirajući na raskošne omote, dizajn, produkciju i čitavu marketinško-propagandnu mašineriju uključenu u rad oko benda gdje je glazba postala ponajmanje važna.
[ cradle of filth ]

cradle of filth

Sada, nakon krajnje neuvjerljivog prethodnika "The Manticore And Other Horrors" (2012, UK no.106, USA no.96) dobivši poražavajuće kritike i loš feedback starih fanova (Terapija ga čak nije niti recenzirala), izmjenio je polovicu postave dovevši dva nova gitarista Richard Shawa i Mareka 'Ashoka' Šmerdu, te klavijaturisticu i pjevačicu Lindsay Schoolcraft. Istina, ona najbolja postava s James McIllroyem, Charles Hedgeom i Paul Allenderom, ok i Stuart Anstisom zapravo nikad nije bila previše inventna i kreativna u riffovima i gabaritima koje je od njih pokušavao izvući Filth, ali kao takva ostaje i dalje na čelu u povijesti benda, dok je ova nova taman iza njihovih dometa. Dva nova gitarista na ovome albumu su potegnuli ponajbolje riffove i solaže koncizno osjetivši kakve su boje i figure potrebne u kojem trenutku, kada je potrebno odvaliti linearne i dualne dionice, a klavijaturistica je koherentno procjenila što treba pjesmama s melodijskim strukturama i harmonijama popunjavajući praznine što sve skupa stvara dojam bogato izgrađene atmosfere kakve nije bilo još od faze albuma "Dusk… And Her Embrace" (1996, UK no.107) i proslavljenog trećeg "Cruelty And The Beast" (1998, UK no.48) koji im je prvi donio cifru iznad 100.000 prodanih primjeraka.

S ovako osvježenim kreacijama, Filth i bubnjar Martin Škaroupka dobili su novi elan; Škaroupka se pozabavio i orkestracijama, a pomnije se razradio i lirski horror scenarij o lovu na vještice, spaljivanjima na lomačama, monstruoznim obredima, vampirima i spiritualizmu s okusom post-futurističko/ mitološkog SF-a. Od instrumentalnog orkestriranog uvodnika "Walpurgis Eve" i agresivnog komada "Yours immortally", odmah je uočljiv nastavak tradicije koju su otpočeli još od one snažne "Cthulhu dawn" s "Midian", ali i novi kreativni svirački skok s breakovima, galopirajućim tempom, dualnim gitarama i klavijaturističkim harmonijama. Obično su na sličan način otvarali albume, a potom posve podbacili na ostatku materijala. Ovdje je stvar posve drugačija; bend se tek zagrijava, a pravi zgodici tek predstoje. Prvo pristiže "Enshrined in crematoria" podsjećajući ponovno na komade s "Midian" (osobito na "Nocturnal supermacy"), a potom i drugi singl "Deflowering the maidenhead, displeasuring the goddes" u snažnom i poletno-melodičnom blanširanju. Još jedan singl "Right wing of the garden triptych" dokazuje jasan smjer ekstremnom gothic/ blacku gdje je svoju vokalnu rolu dobila i Lindsay otpjevavši visoki 'clean' mezzosopran, a gotovo svaka preostala pjesma ima dovoljno svježih ideja da album jednostavno ne zapada u onu monotonu ispodprosječnost i predvidljivost marginalno blijedih i neuvjerljivih radova.

Kroz album se od dinamične "Blackest magick in pracitice" provlači laganiji gitarski lajt-motiv s orkestracijama kojeg u nekoliko navrata na nekim pjesmama modificiraju, posebno kroz akustičan uvodnik i solaže "The vampyre at my side", te kompleksnost melodija "Onward christian soldier". Gitaristi su obavili vraški dio kreativnog posla šarajući inventivnim riffovima, solažama i tremolima, a Lindsay zajedno s orkestracijama Škaroupke intrigantan background vrlo često provučen kroz tetralnost. Filthova je sreća što je pronašao daleko fleksibilniju ekipu na bolnim točkama benda koji, da se nastavilo ono prangijanje tapkanja u mjestu ne bi osobito dobro završilo.

Nostalgija koja se povremeno sa zadrškom osjeti mirišući na prva četiri daleko kvalitetnija albuma je ipak dobrodošla. Ovo svakako nije album koji doseže te proporcije, ali je daleko najbolji što je bend uspio ostvariti nakon 15 godina kreativne krize. Dani Filth se drži vrlo dobro, vraća se u formu i valja očekivati da je ovo novi vjetar u leđa bendu koji je skoro pa i posustao oslanjajući se samo na slavniji i znamenitiji dio vlastite prošlosti gdje su albumi postali samo motiv za realizaciju nove turneje.

Naslovi: 1.Walpurgis Eve, 2.Yours immortally, 3.Enshrined in crematoria, 4.Deflowering the maidenhead, displeasuring the goddes, 5.Blackest magick in pracitice, 6.The monstrous sabbath (summoning the coven), 7.Hammer of the witches, 8.Right wing of the garden triptych, 9.The vampyre at my side, 10.Onward christian soldier, 11.Blooding the hounds of hell

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 21/12/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: The Long Road North

CULT OF LUNA: The Long Road North (2022)

| 21/01/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Momenti X

SUBOTEX: Momenti X (2021)

| 20/01/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Shadows and Flames

RIVERWOOD: Shadows and Flames (2022)

| 19/01/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Dosihmalščina

MATEJ KRAJNC: Dosihmalščina (2021)

| 18/01/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Dominance and Submission a Tribute to Blue Oyster Cult

VARIOUS ARTISTS: Dominance and Submission a Tribute to Blue Oyster Cult (2022)

| 17/01/2022 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*