home > mjuzik > Visions

kontakt | search |

DAMJAN KRAJAČIĆ: Visions (Aquarius Records, 2014)

Damjan Krajčić, jedan je od rijetkih naših jazz glazbenika koji je izabrao flautu kao svoj glavni instrument. Iako svira gitaru, bas gitaru, a pomalo i klavir, na studiju bas gitare na Whittier College u Los Angelesu učio je jazz ansambl kod flautista Danila Lozana i tijekom studija se kompletno prebacio na instrument svog učitelja. Visions je njegov šesti album u trajanju od preko sedamdeset minuta, a s Damjanom su na albumu svirački prisutni Matija Dedić (glasovir), Martin Gjakonovski (akustični bas) i John Hollenbeck (bubnjevi). Sve pjesme komponirao je Damjan Krajačić izuzev "First steps" koja je koautorska te je potpisuju Damjan i Robert Thies.
[ Krajačić/Dedić/Hollenbeck/Gjakonovski @ Lisinski ]

Krajačić/Dedić/Hollenbeck/Gjakonovski @ Lisinski   © jura

Ono što mi je bila prva pomisao pri slušanju ovog albuma je da mu fali one energije i živosti koju sam doživio slušajući Damjana s istom ovom ekipom na promociji albuma u Maloj dvorani Lisinski. Na tom koncertu ga je Matija Dedić isprovocirao da se razmaše u svojim improvizacijama, a cijeli sastav je zvučao moćno i živo s čvrstim zvukom. To je sigurno bio i glavni razlog zašto sam pustio ovom albumu da malo odleži i tek prije par mjeseci mi se počeo do kraja otvarati. Damjan je kao vođa i autor albuma dao apsolutnu slobodu muzičarima koji su gore, pa i Matija i Martin i John imaju veliki upliv i može se reći da je ovo prije jedna bendovska ploča, gdje svi imaju dovoljno prostora za improvizaciju.



Kako album putuje prema svojem kraju, tako je nakon uvodne "First Step" te "War" i "In motion" sve smireniji i meditavniji. Te spomenute pjesme najviše zvuče onako kako je ekipa zvučala na spomenutoj promociji albuma. Kroz laganije kompozije kojima obiluje album, uspješno je pogođena audio nirvana. Damjanovu liriku pri iznošenju glazbenih pejzaža usporedio bih sa Lloydovom. Charles Lloyd na svojim albumima snimljenim za ECM ima sličnu kontemplaciju iznoseći slušatelju snagu svojih emocija.

Damjan je kroz kompozicije, ponajviše zahvaljujući boji svog instrumenta, uspio unijeti emocije s kraja šezdesetih i prve polovice sedamdesetih. Tu posebno mislim na stanje ljudi koje je tad bilo okrenuto više na duhovno. Uspio je od svojih suradnika izvući maksimum i dobiti album kojim može privući europsku publiku. Koliko je to u praksi izvedivo ovisi o jako puno faktora, ali album u svakom slučaju ima ono nešto. Da nisam vidio što su sposobni uživo, album bi dobio maksimalnu ocjenu. Ovako je ona ipak za jedan bod manja, ali to nimalo ne umanjuje veličinu albuma.

ocjena albuma [1-10]: 9

jura // 05/03/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Dok je daha

KIJAMET: Dok je daha (2024)

| 21/06/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Mirror Mirror, EP [2003]

dreDDup: Mirror Mirror, EP [2003] (2024)

| 20/06/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Savage Rhythms

THE ARCHITCT: Savage Rhythms (2024)

| 19/06/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Big Band Fusion

MIHAEL HRUSTELJ & BIG BAND RADLJE: Big Band Fusion (2024)

| 18/06/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Hell, Fire and Damnation

SAXON: Hell, Fire and Damnation (2024)

| 17/06/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*