home > mjuzik > Mirages

kontakt | search |

AS WE DRAW: Mirages (Throatruiner Records, 2014)

Obećali su da će do konca 2013. realizirati konačno taj svoj epohalno važan drugi album, a evo, čekalo se na njega mnogo dulje. Službeni izlazak je 1.X 2014. (mi smo ga dobili puna dva mjeseca ranije), a svrha mu je nadomjestiti sve one nesklade nastale nakon debija "Lines Breaking Circles" iz 2010. Tada su zbunili publiku svojim čudnovato uvrnutim smislom za post-metal koji je bio napucan noise i hardcore elementima s vrlo kratkim pjesmama.
[ As We Draw ]

As We Draw

Takvih i dalje ima ovdje u izobilju. Pjesme doslovce skaču iz žanra u žanr (posebice žestoke "Losing ground" i noiserska "Denial"), album je znatno dulji, iznosi 50 minuta (debi je bio 38 minuta), ali su se nadebelo potrudili napraviti i nekoliko karakterističnih post-metal kompozicija. Prva od njih je uvodna "The window" koja iznosi skoro 11 minuta, te im je ubjedljiv dokaz žanrovske pripadnosti koju su razradili konceptualnim sferama. Nikad do sada nisu imali ovakvu progressive skladbu u ovakvoj duljini (najdulje su trajale maksimalno do 6 minuta) gdje su rasčlanili stilizaciju do potpunih kompleksnosti. "Blackout", "Blackmail" i "Fata morgana" su kraće, praktički spojene u jedan opus od 10 minuta gdje se također polarizira. Ove tri su mogle biti poput sheme Pink Floyd ukrcane pod jedan naslov s epicentrom u osnovnoj temi koja se proteže kroz cijeli album - paranoja doživljena kroz različite oči i na različite načine.

Zadnji dio albuma opet ima svoju rascijepkanu kulisu: instrumentalni noise-ambijent "Acceptance" uvodi u još depresivniju i turobniju atmosferu s ludilom "Fata bromosa" u kome su ispleli mathcore s psihodelijom i rastrganim sludgeom. Nervozna "Panic" u razbijenim gitarskim intervalima nastavlja neurotičan kaos u glavi bez ikakvih pravila, pa i medicinske pomoći, a grande finale "Shipwreck" kroz smjesu sludgea, noisea i post-metal aranžmana baca u potpuni mentalni kolaps od skoro 7 minuta ne zadržavajući se samo na tome. Agonija se proteže do zadnjih sekundi albuma petominutnim drone instrumentalom "Limbo" gdje su gitare gotovo u funkciji synthova i tko zna kakvih producentskih poteza bubnjara Amaury Sauvéa.

Quentin Sauvé (glavni vokal, gitara) je i dalje vrlo morbidan u svojoj intonaciji punoj strahova, unutarnjih nemira i očaja na rubu plača karakteristično peglajući i usavršavajući kompaktne vokalne role. Ništa ne prepušta slučaju i umije se intenzivno obrušiti svojim frustrirajućim otrovima u dinamički nabijenim sekvencama bez gubitka cjelokupne snage benda. I obratno: u tišim i laganijim dionicama stenje, zavija, dahće, pati, strepi, odnosno kompletan rad odiše vrsnom dramatizacijom, neprestanim usponima i poniranjima u bezdan. Sve dublje i dublje u mrakove psihe uobličene kroz mnoge nekonvencionalne glazbene obrasce.

Album je netipičan post-metal unatoč barem uvodne "The window" i emotivno kaotične "Shipwreck". Stalno poskakuje s žanrovskim kombinacijama koje su prikazali i na debiju, a tu kompleksnost su ovdje razvili u zapanjujuća odstupanja s usklađenim parametrima koji po ničemu ne stvaraju nelogične skokove. Čak ne koriste niti breakove kao odskočne daske za ulaz u neki drugi aranžmansko-stilski izraz. Sve je povezano kompozitorski i svirački dotjeranim vještinama, a nije naodmet ne spomenuti da je mastering radio Magnus Lindberg iz Cult Of Luna.

Teško, turobno, kaotično i mračno remek-djelo s inovantnim originalnostima.

Naslovi: 1.The window, 2.Losing ground, 3.Blackout, 4.Blackmail, 5.Fata morgana, 6.Denial, 7.Acceptance, 8.Fata bromosa, 9.Panic, 10.Shipwreck, 11.Limbo

ocjena albuma [1-10]: 9

horvi // 31/08/2014

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Last Night all my Dreams Came True

WILD BEASTS: Last Night all my Dreams Came True (2018)

| 23/02/2018 | pedja |

>> opširnije


cover: Зелен, сончев ден, reizdanje

ФОНИЈА: Зелен, сончев ден, reizdanje (2018)

| 21/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Standard Cream

TYPO CLAN: Standard Cream (2018)

| 16/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Walk Between Worlds

SIMPLE MINDS: Walk Between Worlds (2018)

| 09/02/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Sleep Well Beast

The National: Sleep Well Beast (2017)

| 07/02/2018 | ivan blažinović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*