Kao o rijetko kojem autoru s Innova Recordings poput Dan Beckera nećete naći neke osobite informacije izuzev da je osnivač i umjetnički ravnatelj Common Sense Composers' Collective i trenutni predsjednik glazbenog konzervatorija u San Franciscu, nekad ludog grada funka i hippy generacije. Rođen je 1960. godine, radi više od tri decenije, a tek sada je objavio debi album. Na njegovom webu nema ama baš nikakvih podataka, čak nema niti jedne njegove solo fotografije (samo neke grupne sa studentima i muzičarima gdje se ne može uočiti tko je on i kako izgleda) i živo mu se fučka za internet. Čovjek od prezaposlenosti jednostavno nije stigao, a očito niti o tome nije razmišljao. Šteta u publicističkom smislu. Ovdje je pokazao ogromni kreativni potencijal koji tek sada izlazi na vidjelo.
Svestran je instrumentalist i veoma voli Johan Sebastiana Bacha s kojim se na ovome radu poigrao do mile volje interpretirajući čak 5 kraćih komada po njegovom notnom pismu. Ali za razliku od suhoparne školske teme skidanja velikog kompozitora, Becker se u svojim klavirskim minijaturama igra brzinskim egzibicijama prstiju šarajući minimalizmom poput kompresirane tehnike Steve Reicha u svega 2-3 minute po komadima "ReInvention 1a (from Five ReInventions)", "ReInventions 3f", "ReInventions 4f", "ReInventions 5d" i "ReInventions 2c". Za te svoje nevjerojatne eskapade izjavio je 'šta će se dogoditi ako se ubrizgaju neki post-minimal procesi u već izgrađen DNA ovih izuma?'. Desilo se to da od Bacha ovdje imamo abnormalan spoj matematičkih shemi i čudesne biokemijske reakcije kakvu Bach nikad nije stvarao, niti priželjkivao, ali je ne bi niti odbio. Becker fantastično skida note i dodaje veliki unutarnji, vlastiti smisao za razgradnju, slikovito rečeno, da se uhvati gitare i rocka, rasturio bi svakog sklonog skidanju urnebesnih skala u sprintu na 100 metara vjerojatno oborivši svjetski rekord.
Taj dio albuma iznosi tek nešto više od 13 minuta, dok je ostatak materijala raznolike građe. Posve drugačiji. Uvodna "Gridlock" koja mu je inače najizvođeniji i najomiljeniji komad kod publike osim klavirskih Reich-Glass konotacija minimalizma sažima bogate orkestracije, fantastične prevrate, neobičnu ritmiku klasičnog rock seta bubnjeva s još ponekim udaraljkama, uplive u jazzy intonacije i impresivnu dinamiku naglašenu duhačima i gudačima, a bome ima i nekih veoma rasplesanih dionica. Naslovna "Fade" sa svojih 9 minuta veoma sneno uvodi u sanjarenje ambijenta predočenog na samom ovitku albuma. Nježna je i posve spora, napisana još u vrijeme kada mu je žena bila trudna očekujući kćerkicu. U kompoziciji se osjeća nemir i impresija, pa i emocionalna nesigurnost, kolebanje i tijek kojekakvih misli koje naviru. Svatko tko je čekao prvorođenče zna vrlo dobro kroz što je prolazio...
Zajedničke komade "Keeping time: Mvt.I" i "Keeping time; Mvt.II" rado bi odmah prihvatili nafurani neo-classical bendovi poput These New Puritans i onih koji teže ka 'avangardi rocka'. Becker se suptilno služi novim aspektima moderne klasike gotovo je uronivši u drone taktove od po dvadesetak sekundi pri čemu svaki novi period obogaćuje nadogradnjama ("Mvt.I"), te se ubacuje u daleko brži, čak i plesniji ritam minimalistički dižući tenzije neprekidnim fuzijskim bombicama kolaža sastavljenim od duhača, gudača, vibrafonista i klavirista. A da se ovdje još doda bas pedala, ovo bi komotno mogao biti abnormalo snažan, moćan i plesan techno/trance. U posljednjoj i ujedno najduljoj "A dream waking" klavirskim minimalističkim strukturama i aranžmanom samo za jednu violinu (!) ovaj čarobnjak pruža nesvakidašnji događaj: čini se kao da u kompoziciji od 13 minuta svira najmanje čitav orkestar. Količina tonova je abnormalno velika, neprekidno naviru sa svih strana, gradirani su neosporno ogromnim talentom i senzibilitetom, te pružaju strahovito velike vidike kuda i kamo post-minimalizam treba otići.
Kroz čitav album ne nedostaje ni malo melodija, harmonija, ritmova, apstrakcija, igara, zabave, strukurno postavljenih ideja, produhovljenih zakonitosti spajanja stare baštine s vremenom 21. stoljeća, te nadasve fantastičnog konglomerata minimalizma s veoma kompleksnim, a istovremeno jednostavnim kompozicijama koje se teku iskonski prirodno. Neusiljeno i nesilovano. Spontano.
Jedan od najboljih albuma moderne klasike 2014. godine! Kapa dolje majstoru. Genije.
Naslovi: 1.Gridlock, 2.ReInvention 1a (from Five ReInventions), 3.Fade, 4.ReInventions 3f, 5.ReInventions 4f, 6.Keeping time: Mvt.I, 7.Keeping time; Mvt.II, 8.ReInventions 5d, 9.ReInventions 2c, 10.A dream waking
ocjena albuma [1-10]: 9
horvi // 12/04/2014