home > mjuzik > Memorial

kontakt | search |

RUSSIAN CIRCLES: Memorial (Sargent House, 2013)

Kao i na prethodna četiri studijska albuma ovog trojca iz Chicaga granica post-rocka i post-metala ne postoji. U svojim instrumentalima objedinjuju te dvije reference dodajući im ambijente, ponekad i eksperimentalna, pa i noiserska nasljeđa iz bogate lokalne ostavštine, a kao posljednju pjesmu redovito na albumu ugoste vokalistu. Ovaj puta to je Chelsea Wolfe s kojom će i nastupiti na skorom koncertu u Močvari ove subote.

Sa svakim novim albumom oni neprekidno unose neka nova poglavlja u svoj stil. Posebno glavni meštar, gitarist Mike Sullivan oboružan pedalama, loop efektima, samplovima i još tko zna čime stvarajući simfonijski ugođaj redovito kompleksnih kompozicija. Njegova svirka zahvaljujući pomagalima doseže katkad abnormalno glomazne proporcije kao da u bendu iza njega još stoje barem dva gitarista, klavijaturist, a ponekad i dio gudačkog orkestra. Bubnjar Dave Turncrantz je uvijek orijentiran samo na teške i trome ritmove, a basist Brian Cook često iznenadi voznim parkom elegantno izvlačeći različita ritmičko-melodijska riješenja. Ipak, njih dvojica u nekom drugom bendu bez Sullivana vjerojatno i ne bi bili zamijećeni osim kao klasična ritam sekcija, no u ovome slučaju svaka inovacija se itekako primijeti.

Album je po riječima Cooka inspiriran Pink Floyd klasikom "Animals", te težim i mračnijim zvučnim parametrima od ranijih ostvarenja, ali kad se sve stavi na vagu, količina heavy i atmosferskih materijala otprilike je gotovo ista. Instrumentalna glazba ove vrste često je teško i sofisticirano štivo bez nekih određenih pravila, no ipak postoje redovite periodičke zakonitosti po kojima Sullivan 'hekla' i 'štrika' dramatiku tema kroz slojevite gitare, riffove, ambijente i obavezne erupcije eksplozija. A kad će one nastupiti, to je teško predvidjeti, pa se zbog toga i njihova glazba doima primamljivom, te osobito psihodeličnom što nije bio slučaj s nekim prethodnim izdanjima.

Ovdje u samo 37 minuta on fiksira temu na složenost suvremene civilizacije kroz brojna opskurna underground poglavlja izvučena iz arhaičnosti, a ponekad i ne tako daleke prošlosti. Neavni albumi su im bili i znatno dulji, ali zato i tehnički jednostavniji, dok su ovdje konciznost znatno naglasili. Ona potreba da se naglasi nešto neminovno važno ostala je ista kroz konglomerat razrađenih glazbenih struktura s neminovnom i paradoksno - fleksibilnom granom melodije stopljene u eksperiment koji kroz izvjesno vrijeme više neće biti eksperiment. Oni koji se sjećaju svih onih gitarskih čudesa The Edgea na U2 albumima "War", "The Unforgettable Fire" i "The Joshua Three", a i danas rijetko spominjanog Charles Burchilla iz najboljih dana Simple Minds, zasigurno će prepoznati veliki Sullivanov talent metamorfoza kako gitara umije biti strašno dobar sugovornik i bez velikih vokalnih referenci. Jest U2 i Simple Minds su svojevremeno imali i jako značajne frontmene s velikim poetskim nadahnućima koje danas post bendovi uopće više ne skoro i ne prakticiraju svodivši se na bogatu instrumentalizaciju zanata poput pokušaja kompozitora klasične glazbe koji ne vole pisati opere za urlikajuće vokale, debele pjevačice u altu i još deblje muške basove.

Stoga onaj tko se još uvijek pita što to u r'n'r-u još uvijek može biti interesantno, pronaći će na ovome albumu koji je logičan napredni slijedbenik svih onih žanrovskih pretapanja instrumentalnog post-rocka i metala nastalih u 21. stoljeću. Graditi cijeli koncept kroz muziku je jako zahtjevan posao i mnogo puta urodi s panegericima i suštim ubodima vođenim samo isključivo za psihodeličnost mašte slušatelja. Ovakvi radovi su u principu redovito zapostavljeni, podmetani pod tepih i unatoč velikoj popularnosti kod indie publike uopće nemaju ama baš nikakvu snagu da prizovu čar neke posebnosti za široke mase. To je i osnovni problem ove začahurene scene s nedovoljno jakom snagom instrumentalnih kompozicija.

Ovo je u principu kvalitetno odrađen album, ali ovakvih patetičnih bendova bez snage i erupcije koji ne govore o ničemu mi je više dosta i ne želim ih slušati. Dosada za tmurne jesenske noći kad ne znate kud bi sami sa sobom.

Naslovi: 1.Memoriam, 2.Deficit, 3.1777, 4.Cheyenne, 5.Burial, 6.Ethel, 7.Lebaron, 8.Memorial (feat. Chelsea Wolfe)

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 15/11/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Gratis hits live!

KUD Idijoti: Gratis hits live! (2019)

| 30/09/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Predigra

LILI GEE: Predigra (2019)

| 20/09/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega

MORE BLACK THEN GOD & MORS MEA: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega (2019)

| 18/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Live From The Artists Den

SOUNDGARDEN: Live From The Artists Den (2019)

| 17/08/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Memorial

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*