home > mjuzik > The Clearing & The Final Epoch

kontakt | search |

LOCRIAN: The Clearing & The Final Epoch (Relapse Records, 2012)

[ Locrian ]

Locrian

Tama je njihovo svjetlo. A opskurni, dugi i teatralni zvučni pejzaži su mjesto gdje istinski postoje. Ako se ne uplašite od paklenih krikova, ovaj američki sastav vas možda i odvede do tamnih zaškuljka vaše duše. Ako se ne bojite onoga što će te tamo naći. Djelujući od 2005. godine s devet objavljenih što splitova, što studijskih albuma i žigosani od strane crkve kao "zli", oni su iskusni veterani američke underground scene. Njihovu glazbu nazivaju eksperimentalnim ili avangardnim black metalom. Što je možda i točan opis, uzme li se u obzir da spomenuti metal pod-pravac stoji za sve ono što smatramo skrivenim užasom. Ljudskim, demonskim i božanskim. U glazbi Locriana u tome nema razlike. Hladnoća, izoliranost i paraliza duha je čini se zamrznuta u trenutku svojeg najvećeg zamaha. I usmjerena u instrumente. Njihove skladbe nemaju neku određenu konvencionalnu strukturu. Hrapavi gitarski drone zvukovi, koji se prevaljuju iz dinamičnog crescendo u atmosferični diminuendo, čine glavnu okosnicu njihovih pretežno dugih kompozicija. Od kojih neke mogu doseći i duljinu od skoro dvadeset minuta. Puno strpljenja se zahtjeva od slušatelja. I vremena. Zapravo, stječe se dojam da je, pored električne i akustične gitare, unaprijed snimljenih ritmova i zvukova (tape loops) i mnoštva drugih zvučnih efekata, te raznih perkusija, i samo vrijeme jedan od instrumenata ovog tročlanog sastava iz Čikaga. A njihov novi album The Clearing & The Final Epoch je čak sat i pol ukupnog trajanja. Bez sumnje, težak zalogaj. Ali strpljivi i suzdržani slušatelj biva nagrađen s nekoliko zaista sjajnih trenutaka.

Kao što i sam naziv albuma govori, njihovo novo izdanje se sastoji iz dva dijela. Prva etapa nazvana The Clearing je zapravo prethodno objavljeni prošlogodišnji album, koji je prvotno objavljen kao vinilno izdanje. A druga sadrži nikad do sada objavljene snimke nešto starijeg datuma. Devet skladbi u kompletu. Svaki dobar album ima svoje "cliffhanger". Skladbe ili njihove dijelove, koji su sami vrhunci dotičnog albuma. U ovome, jedan od njih je uvodna Chalk Point. Kod Lorciana se rijetko može čuti klavir. No ovdje su to spore, melankolične klavirske intonacije, koje se stapaju s piskavim drone gitarama i jakim udarcima bubnjeva, te se skupa prelijevaju u mistični, ritualni komad upotpunjen ezoterično stotraističnim vokalom. Dok je svakako najintenzivnija, skladba Augury In An Evaporating Tower. Koja ima tipični brzi blastbeat i antemične gitare, kakve poznajemo iz proto-black metala. No sve je to poprilično razrmljano i kaotično. Te se čini kao da je podijeljena dualizmom između klasične black metal strukture i noise/drone ambijentala. Velika je razlika između prethodne sumorne Augury In An Evaporating Tower i sljedeće Coprolite, s harmoničnom melodijom akustične gitare uobličenog atmosferičnog drone komada. A ove dvije skladbe najbolje dočaravaju spomenuti stilski dualizam u glazbi Locriana. Agresivni i okrutni elementi se naizgled besciljno miješaju s eteričnim i mirnim ugođajima. A završnica prvog dijela albuma, skladba The Clearing, je ništa drugo do još jedan tipični, kaotično atmosferični izričaj iskidane zvučne estetike ovog benda.

Onako, lakonično ali vrlo tečno, u drugom dijelu albuma, to jest u The Final Epoch, Locrian prelazi u svoj standardni modus operandi dugog i atmosferičnog noise/dronea, kakav i obilježava većinu njegovog glazbenog opusa. U preostalih pet skladbi su glavni faktori distorzirani zvukovi i harmonične pasaže. Skoro bez ikakvih perkusivnih elemenata, u njima je fokus isključivo na lebdećim atonalnim zvukovima/melodijama. Međutim, i u ovom drugom dijelu je prisutna spomenuta stilska podijeljenost Locriana. Dok u početne tri skladbe (The Final Epoch, On a Classified Shore i Omega Vapors) oni kroz jaku harmoniju zvukova postižu jednu gotovo sakralnu atmosferu, u posljednje dvije skladbe, Falling Towers i After The Torchlight, se prelazi u više distorzirani gitaristički dio. Ostavljajući ukupni utisak da su nešto slabije razrađene spram prvog dijela albuma. Te se čini da je The Final Epoch tek nešto kao bonus za The Clearing, koji možda bolje da to i nije. No, i ovako smo dobili jedan vrlo dobar, čak štoviše do sada i najbolji album ovih žigosanih, često neshvaćenih ali hrabrih i kreativnih američkih zvučnih eksperimentalaca.

ocjena albuma [1-10]: 8

z. marković // 22/08/2012

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*