U sklopu ovogodišnjeg bijenala promatrali smo nastup avangardne Ikue Mori čiji je nastup zapoćeo u 23,30 h zbog širokog opsega programa te večeri. Uz niz događanja u sklopu SC-a i prostora I&TD-a, ovaj koncert kao i sva popratna zbivanja bila su besplatna, pa se tako okupila zavidna količina publike. Dok se u holu (prizemlje SC-a) odvijao nastup nekih izvođača (nisam stigao pomnije ih promotriti), dvorana I&TD-a se posve nakrcala, te je malena Ikue Mori u potpunoj kino-kazališnoj atmosferi održala svoj vrlo kratki nastup.
Sjela je za stol na pozornici, te je s laptopa producirala svoju glazbu uz popratne video projekcije na ekranu. Cijelo vrijeme je bila gotovo u mraku, a jedino svijetlo dopiralo je s platna na pozornici odakle su pristizale minimalističke elektronske art-projekcije. Glazbeno i stilski je poprilično jednostavna i temelji se na debelom nasljeđu elektro-akustične i moderne klasične glazbe s izletima u avangardu uz neizostavne elemente suvremene post-techno scene. Tako se uz očigledne utjecaje glazbene škole Karl-Heinz Stockhausena, John Cagea, Krzystof Pendereckog, Tamas Ungvarija, John Zorna itd. osjeća i velika prisutnost autora poput Laurie Anderson, Meredith Monk, Mouse On Mars, Aphex Twin..., što mi je i sama Ikue potvrdila u kratkom razgovoru nakon nastupa.
ikue mori © horvi
Cijeli koncert je izvela u jednom setu bez ikakve pauze između naslova, tako da je miksajući skladbe (samo instrumentali) šarala sa ambijentalnom, eksperimentalnom i uglavnom minimalističkom hipnozom kroz koju se vrši bogata i slojevita nadogradnja, te različite glazbene gradacije mnogih melodijsko-instrumentalnih crta. Koristi također i mnogo pozadinskih detalja (škripa, šumovi, različiti zvukovi...) koje tijekom aranžmana gradi kroz gomile raznih idejnih riješenja koja iz gotovo pukih eksperimenata pretvara u ritmove, melodije, disharmonije, polifonije, ali i vrlo prijatne i slušljivo ukroćene kakofonije.
O ovoj vrlo ugodnoj ekscentričnoj umjetnici možete više saznati na
www.ikuemori.com i
www.tzadik.com.
horvi // 24/04/2007