Rundek je neka moja sasvim osobna priča, koja je kao takva postala i tradicijska i u trenutku kada mi se učinilo da će tradicija prekinuti i da će godina proći bez Rundekovog koncerta, objavljeni su koncerti u VIP Clubu.
Najprije dva, a zatim i dodatna dva zbog velikog interesa. Mene je put nanio na posljednji, četvrti koncert u nizu, nakon što je Siro popratio
drugi.
Darko Rundek © edi
Vip Club je nešto noviji koncertni prostor u kojem se za ovu priliku smjestio
Rundek Cargo Trio s jednim drugačijim konceptom začinjenim kabaretskom crticom. Ograničenost kapaciteta kao i cijena ulaznice dali su dozu ekskluziviteta ovom nizu koncerata, ali u intimnom prostoru i pri neposrednom kontaktu s publikom Rundekova glazba u potpunosti dolazi do izražaja. Kada ju doslovno možemo opipati, osjetiti tada je u svoj svojoj punoći. Prepun je bio Vip Club, prigušena svjetla, okrugli stolovi između kojih se i Trio smjestio na pozornici u ulozi domaćina večeri. Darko Rundek doista svaki put svojom ležernošću uspije postići taj dojam da je domaćin svake svoje svirke.
Dušan Vranić Duco © edi
Tako je bilo i u subotu. Kako je i sam Rundek primijetio, publika je bila bliža njegovim godinama za razliku od prijašnjih dana i to je upravo ono što ukazuje na kvalitetu i mjesto koje je Rundek zauzeo na sceni.
Sam koncert je na neki način bio kao skica. Skica u kojoj se može pogriješiti, ispravljati mijenjati, nadopunjavati i oduzimati. U duhu skiciranja, čuli smo neke potpuno nove pjesme koje su još uvijek u nastajanju, neuvježbane i nenaučene u potpunosti, od kojih mi je upečatljiva ostala "Šaka vitamina" svojevrsna oda instant pristupu rješavanja problema ironizirajući današnje društvo.
Isabel © edi
Ipak, okosnicu ovog trodijelnog, trosatnog koncerta činile su skladbe s posljednjeg albuma
"Plavi avion". Na Plavom avionu kojeg je izdao sa Cargo Triom ogoljena je glazba lišena suvišnih zvukova, instrumenata i aranžmana dovedena do same svoje esencije. Na tom tragu Rundek nastavlja svoje putovanje te brusi svoju poetiku praćen u savršenoj sinergiji s
Isabel na violini i multi instrumentalistom
Dušanom Vranićem Ducom na svemu što čini njegov mali orkestar. Fascinantan je zanos i lakoća kojima Duco majstorski jednom rukom svira harmoniku , drugom prebire po klavijaturama, nogom udara def te prati Darka na vokalu, dok se zvuk Isabeline violine provlači i zaokružuje čineći sve zajedno poseban i osebujan zvuk i stil.
Duco © edi
Cargo Trio upotpunjuje repertoar starijim skladbama prilagođavajući ih novim, stilski jednako obojenim aranžmanima. Od Ene koju smo čuli uz pratnju ukulelea, koji se jednako tako ističe svojom jednostavnošću stavljajući melodiju u prvi plan preko "Ja bi mog'o da mogu" i "Ruke" do "Ljubav se ne trži" i "Za šaku rubalja". Publika se pridružila pjevušeći i ispod glasa, pazeći da ne naruši sklad i suptilnost izvedbe. Iznova smo odvedeni na glazbeno putovanje bez strogog rasporeda dopuštajući skretanje s puta. Rundekovim narativnim crticama, Duco se svojim dosjetkama uklapa kao puzzle, preuzimajući ravnopravno ulogu vođe puta.
Čuli smo nadahnute, savršene i gotovo kontemplativne"Sanjala si da si sretna", zatim "Znak", "Plavi avion" da bi ovu trodijelnu priču u četiri slike završili sa nikad ranije izvedenim "Highlanderom".
ima li koga? © edi
S obzirom da je ovo bila posljednja slika tog niza, koji se nizao dan za danom, ostaje dojam da se Trio malo istrošio što ipak nije umanjilo njihovu izvođačku snagu i umijeće za stvaranje čarobne atmosfere koju smo podijelili u subotu.
edi // 16/04/2012