LINKIN PARK: From Zero (Warner/ Machine Shop, 2024)
Samoubojstvom frontmena Chester Benningtona 20. srpnja 2017. razišao se najslavniji nu-metal bend koji je švrljao po svemu i svačemu. No, ipak se okupio 2023. povodom 20 obljetnice miltimilijunskog drugog albuma "Meteora", te su zaključili da još uvijek imaju kreativne sposobnosti za nove pjesme angažiravši na vodećem vokalu Emily Marciu Armstrong, lijepu plavokosu gitaristicu iz slabo znanog L.A. hard-rock/ punk/ grunge benda Dead Sara koji ima 3 simpatična albuma. Jeste, to je bilo veliko iznenađenje postavivši pitanje koliko ženski vokal može nadomjestiti pokojno grlo.
Sa sedam godina odmaka od svega poznatog i priznatog što se tiče benda koji je odgojio čitave generacije tinejdžera i adolescenata, čini se da je jedini cilj ovog ponovnog povratka to da se ima nešto novog za reći, no nažalost - nema. Makne li se žrtveni jaram, teret i breme velike slave, nikako se ne može zamijetiti očita greška u insinuacijama na Chestera: Emily ima poželjan, moćan i vrišteći vokal pun energije iz dijafragme, sposobna je u oktavama i odaje mu počast, međutim, ovih nešto više od svega pola sata povratničkog materijala je samo vrećica najnužnijih namirnica iz najbližeg kvartovskog dućana preskočivši onaj napor da se po kvalitetnije stvari vrijedi odvažiti koji kilometar dalje, ako ne i više.
Odnosno, problem ovog albuma je relativno jednostavan, a zapravo je prava šteta što nitko od članova stare postave to nije predvidio: pokrila se tek samo osnova očekivanog zvuka i stila, a zaboravilo se koliko je on znao biti izluđujuće naporan s nekim umivenim, pozitivnim i previše prozirnim fazonima što su se progledavali kroz prste. Ne treba biti osobito mudar, ovo je tek samo reciklaža ukorijenjena u slavnom debiju "Hybrid Theory" na plitak način, pogotovo što se tiče pjesme "Two faced" u kojoj se pojavljuje onaj poznati riff Brada Delsona i klasično rap gruvanje Mike Shinode, u singlu "Heavy is the crown" se osjeća revalorizacija "Meteora" fluktacije s "Minutes to Midnight" (2007) korištenjem glitcha i synthova, malte ne 'sjećate li se kad je Chester ovo radio' izazivajući nostalgiju s dovoljno pristojnim ubodom, a drugi ili treći problem su tekstovi koji vrište odlaskom u zaborav.
Zapravo, velika većina pjesama pokušava očajnički oživjeti elementarnost poznatih shema: prvi singl "The emptiness machine" ima tek uobičajen mainstream rock pristup s dozom laganog d'n'b-a s ponešto distorzija (čitaj: kopija australskih Pendulum), "Cut the bridge" lijeno trza na odriješiti post-hardcore/ punk "Bleed it out" koji je ionako bio visceralno glumatanje Fugazija (s "Minutes to Midnight"), "Casuality" se pokušava pretvoriti u hardcore kombinaciju "War" (s "The Hunting Party", 2014) i "Victimized" (s "Living Things", 2012), tako da je na momente čak i zgodna stilska forma upropaštena s blijedim lirskim, čak i bezveznim melodramatičnim fikcijama u kojima je Emily stavljena u poziciju Otep Shamaye, da se svaki, danas odavno odrastao fan ovog slavnog benda može zapitati zašto je uopće došlo do okupljanja i ovog albuma. Još jedino što donekle koliko-toliko stoji je prihvatljiva pop-rock pjesma "Over each other" s glavnim vokalom Emily, te "Overflow" s ponešto istinskog zamaha uz zanimljiv dodatak grbavog rada psycho-syntha, tromog hip-hop tempa i njihove stalne prilagodbe kurentnim žanrovima. Između pjesama kosooki DJ Joe Hahn je ubacio samplove i programirane štoseve da pridonese ovoj papazjani na art način uz produkciju samog Shinode, a sve skupa zvuči toliko napuhano bezrazložno bijesno zbog ničega da se i sam Baby Lasagne može pitati 'nisu li me kopirali'. U prilog tome ide i naivna pjesma "IGYEIH" koja je kratica za 'I Give You Everything I Have' (dajem ti sve što imam), otprilike na razini patetike Parnog Valjka.
Ali, ljudi upravo to i vole. Pogledajte bilo koji priloženi video, već nakon nekoliko dana imaju 60-70 milijuna pregleda, protiv toga se ne vrijedi boriti. Karizma benda je ogromna poput The Rolling Stones, Nirvane i Joy Division/ New Order. Novi život Shinode i ekipe.
Naslovi. 1.From zero (intro), 2.The emptiness machine, 3.Cut the bridge, 4.Heavy is the crown, 5.Over each other, 6.Casuality, 7.Overflow, 8.Two faced, 9.Stained, 10.IGYEIH, 11.Good things go