Govoriti o fenomenu istrijana Franci Blaškovića a ne spomenuti nekoliko vitalnih osobina ovog nepredvidljivog otkačenog individualca rockera je nemoguće. Koliko god se trudio da pronađem njegovu web stranicu, toliko sam se sve više zakopavao po nekakvim forumima od kojih nisam našao nikakve koristi. Ono što se ne može zaobići jest da je buntovan i drzak rocker pun humora kome je već negdje oko šezdesetak godina, te da unatoč svim zakonima glazbene industrije od 2004. godine objavljuje po jedan album mjesečno koje sam distribuira u tiražu od 333 komada. Dugo vremena bio je veoma aktivan član IDS-a, da bi nakon mnoštvo nezadovoljstva koje se sakupljalo godinama priznao u "Glasu Istre" da je popušio vlastite ideale, te je osnovao Ligu za borbu protiv turizma.
Već godinama uglavnom ima konstantan prateći sastav, a po potrebi upošljava i glazbenike sa strane, a po svojem temperamentu, beskompromisnosti, autorskom nadahnuću, tekstovima koji su pisani uglavnom na istrijanskom i talijanskom, te načinu rada spada u sam vrh znamenitih nepresušnih rock kreativaca kao što su Mark E.Smith i njegovi The Fall, Frank Zappa And The Mothers Of Inventions ili Captain Beefheart And His Magic Band.
Zahvaljujući Zdenku Franjiću i Slušaj najglasnije, Franci je pristao reizdati svojih šest albuma kojih je do svibnja (maja) 2006. objavio 35 komada! Svih šest albuma je odlično snimljeno i producirano od strane majstora Igor Sušanja, te ih svaki pravi poklonik iskonskog rock izraza treba imati u svojoj kolekciji. Hvala Franciju i Franjiću na ovim prekrasnim kulturološkim biserima! I neka se ova suradnja nastavi...
GORI USSI WINNETOU - Kobra je u brajdi (2008, Slušaj najglasnije)
Ovaj album snimljen je tokom ljeta 2003. u novom studiju GIS u Kastavu nedaleko Rijeke i to je Francijev 13 zvanični album, odnosno prvi kojeg je objavio u samizdat (d.i.y.) ediciji. Ekipa koja je bila prisutna na snimanju i promociji (Kanfanar, Žminj, Pićan, Opatija, Rovinj i Poreč) su Tubin Mehta Nenad (tamburi, bubnjevi), Josip broz Tinturić Maršić (gitara), Marin Alvir (Marinada i ex-Zona Industriale, bas), Arsen Pliško (frulice), Fredi Poropat (tumbe), Edi Premate (klavijature), a tu je još bio prisutan i Plemeniti Fritz Macan GiannFranco Bumbarski kako se navodi 'potpuno bez kontrole'.
Album je konceptualna zbirka tekstova i glazbe koju su radili Branko Lučić, Josip Maršić, Nenad Tubin, Marin Alvir i sam Franci, te sadrži 12 naslova u trajanju od 53 minute. To su priče iz povijesti o komadantu flote Janko Vukoviću, Ivanu Cankaru, zatim narodnom heroju iz 1. svjetskog rata Nazario Sauru kome su 1936. podigli spomenik u Kopru da bi ga Njemci 1944. srušili, pa o glagoljašu Petru Fraščiću iz 15. stoljeća, svećeniku Jožef Velikanju koji je za vrijeme Austro-Ugarske služio mise na hrvatskom jeziku, biskupu Niceforu iz Pićana (25-30 km od Opatije), Gabriele Emu koji je u 16. stoljeću uvjerio mletački senat da valja arenu napraviti u Puli a ne u Veneciji koja tone, pa o barunu, bojniku, kapetanu i generalu Josip Lazariću iz 19. stoljeća i na koncu o Paul Kupelweiseru koji je bio prethodnica turističkog poduzetništva u Istri još u 19. stoljeću kada je kupio Brijune koje su kasnije zaposjedali svi redom od Franza Ferdinanda, preko Tita i Tuđmana.
Glazba koja prati ovaj tekstualni koncept kojeg je napisao Branko Lučić - Luce mlađi varira kroz upečatljivi indie noise-rock zvuk (Killdozer i The Jesus Lizard primjerice) kakvog danas na ovim prostorima njeguju Viva Glorio i Andrija (uvodna "Janko Vuković de Podkapelski - Vibrius Unitis - za šaku apaurina", plesne i brze "Ivan Cankar", "Nazario Sauro - Naj nou najs istrijan stori", "Jožef Velikanje - hajdučki pop", "Gabriele Emo - arenespasitelj"). Laganiji dio albuma pripada osebujnom bluesu "Petar Fraščić - glagoljaški psaltir" i tromom noise hard-rocku "Kapetan Lazarić", a prisutan je i jedan vrlo čvrsti ska-rock u skladbi "Pićanski biskup Nicefor - trnoplesari", te zvuk world-musica u tročetvrtinskoj ritmici završetka skladbe "Paul Kupelweiser - sanjar i vizionar". Tri naslova imaju i svoje druge verzije koje su snimljene u jednoobraznim session varijantama na klavijaturama kako bi se možda bolje i razgovjetnije čuli i shvatili tekstovi koji su ionako otisnuti na omotu u posebno štampanoj knjižici. Glazbenici su vješti, koncizni i iskusni znalci svojeg zanata, tako da se radi o sjajnom i nezasluženo izoliranom albumu koji je spoj povijesne baštine, autohtonog istrijanskog dijalekta i vrlo suvremenog rock izraza.
Naslovi: 1.Janko Vuković de Podkapelski - "Vibrius Unitis" (za šaku apaurina), 2.Ivan Cankar, 3.-4.Nazario Sauro - Naj nou najs istrijan stori, 5.Petar Fraščić - glagoljaški psaltir, 6.-7.Jožef Velikanje - "hajdučki pop", 8.-9.Pićanski biskup Nicefor - trnoplesari, 10.Gabriele Emo - arenespasitelj, 11.Kapetan Lazarić, 12.Paul Kupelweiser - sanjar i vizionar
Ocijena (1-10): 9
GORI USSI WINNETOU - So Sprach Milan Rakovac (2008, Slušaj najglasnije)
Četrnaesti album Francija snimljen je 2004. godine ponovno u istom sastavu kao i prethodni album s dodatkom Roger Čingrije (klavijature) i Bero Barića (violine). Dvije prve kompozicije, brzi plesni rock "Ćeš me za brata Maria Pasquinelli" (sa ženskim pratećim vokalima) i "Fassendo Baldini, o 'La cucaracha'" u tango ritmu koji je ispresjecan sa ska refrenima dio su starijih albuma "Mens Sana in Malvasia Istriana" (1990, Helidon) i "U tunelu usred mraka zvizdi pizda petokraka" (2001, d.i.y.), te uvode u novu GUW epopeju gdje se mješaju vrlo dugački tekstovi Milan Rakovca na talijanskom jeziku i istrijanskom dijalektu koji kako sam uspio shvatiti imaju ratne tematike. Čitav album je nacionalno orijentiran s antifašističkim predznakom, a od svih ovih šest ukupno objavljenih albuma za Slušaj najglasnije ovaj je glazbeno najbliži Captain Beefheartu And His Magic Band. Priče su vrlo sočne i spram uobičajenih šturih rock tekstova veoma bogate neočekivanim fabulama, zapletima i emocijama za višegodišnje, čak i višegeneracijsko razmatranje (uglavnom komunizam, politika i religija), dok je glazba daleko lakša i mekša od prethodnog noise-rock orijentiranog "Kobra je u brajdi". Ovdje se nalaze ponešto drugačiji rock tretmani kroz melodičnu "Štijuci blasfemije", specifični zvukovi rock valcera (pjesma "Dobrila"), lagane elegije ("Lirik umire"), opakog bluesa (politički programska "Feleipo Zanini"), ali ima i duha već prethodno realiziranog noise-rock eklekticizma ("Juože Šuran" sa intrigantnim violinskim dionicama), kao i brzog boogie-rocka ("Na 'Sankt Georgu' crlena bandira") i minimalističkog, vrlo jednostavnog plesnog punk-rock new wavea ("Bezak prez tovara"). Uz svakako zanimljive tekstove, album očarava i govornički hrapavim apokaliptičnim vokalom Francija, spretnim i jednostavnim aranžmanima, tako da je album uvijek iznova interesantan i kao mnoštvo njegovih radova prkosi duhu vremena, trendova i tradicionalnih rock svjetonazora.
Naslovi: 1.Ćeš me za brata Maria Pasquinelli, 2.Fassendo Baldini, o 'La cucaracha', 3.Štijuci blasfemije, 4.Dobrila, 5.Juože Šuran, 6.Lirik umire, 7.Na 'Sankt Georgu' crlena bandira, 8.Bezak prez tovara, 9.Feleipo Zanini
Ocijena (1-10): 8
GORI USSI WINNETOU - Theka Tahiriana (2008, Slušaj najglasnije)
Kao što na omotu stoji, ovo je petnaesti album GUW koji je uglazbljen na tekstove začetnika sastava Tahir Mujičića iz zbirki "Kokot u vinu", "Kokoš in the Rye" i "Irski Iranec i Iranski Irec". Album je po običaju snimljen u kratkom vremenu (od prvog dana proljeća do prvog aprila 2004.) u uobičajenoj postavi gdje je Franci osim vokalom djelo obogatio i sviranjem trombona, a omot su napravili Eros Čakić & Robert Pauletta, dok su ambient zvukovi snimljeni u Kastvu (u podne) za vrijeme performansa 'Pivska Meditacija'.
Na albumu se nalazi 11 brojeva u trajanju od 2 do 7 minuta, a čitavo djelo u glazbenom pogledu odskače od posljednja dva albuma kao da se radi o nekom posve drugačijem izvođaču. Prepoznatljiva minimalistička osobina GUW je konstantno prisutna te cjelokupni aranžmansko-glazbeni opus djeluje poput sabranih pjesama The Fall i Can koje su naoko mirne i laganije, no iza tog paravana krije se ponovno interesantna lirska poanta. Jedine brže kompozicije su uvodna "He is in the town of Zagblin ili negdar roker bijah ja iz dubrave (za Seana iz Dublinersa i Shwaleka iz Dalmatineca)" u jednostavnom kraut-rock/new wave maniru sa surf dionicama, "Gaelic song na hirskom" (u hm... latino-ritmu), "De facto & de Jure" (rock-blues a'la "Five to one" The Doors o svetom Juriju koji je ubio zmaja), "Nude mi da ja budem dežurno duhovit iliti ja sam digest Monthy Phyton circus Croata" (ritam pjesme "Ditch" JSBE sa albuma "Orange"), te osrednjeg tempa "Povratnička pornografka 'mala moja to je socijala...'" i "Hajho hajho na krkonošah lušno je (prepjev zagubljene narodne nazdravičarske popjevke morlačkih čehata)" koje mirišu na kombinaciju New Wet Kojak s dodatkom posve laganih Girls Against Boys što je u konačnici onaj prepoznatljivi The Fall zvuk u kome se čak pojavljuju zvuci uvrnutih pištaljki koje je M.E.S.-ova ekipa ponekad znala rabiti (primjerice na albumu "Extricate"). Dvije posljednje skladbe "Napuštajte kino Venezia tone (jedan čudnovato registrirani listopadski dan na trgu svetog Marka)" u veselom kabaretskom dixieland ska izdanju i "Ne mišaj vino cretino - roso stasera bello tempo si spera" su stari radovi s albuma "Welcome Home" (Suzy) i "Ih bin, Du bist und Amen" (d.i.y.).
Naslovi: 1.He is in the town of Zagblin ili negdar roker bijah ja iz dubrave (za Seana iz Dublinersa i Shwaleka iz Dalmatineca), 2.Povratnička pornografka 'mala moja to je socijala...' Goranu T., 3.Jodlanje ob meji (ne vleci vraza za rep), 4.Passen sie auf iurenlied aus sctarych dokumentof und papieren, 5.Ispričnica Josipa radnika poslodavcu, 6.Gaelic song na hirskom, 7.Hajho hajho na krkonošah lušno je (prepjev zagubljene narodne nazdravičarske popjevke morlačkih čehata), 8.De facto & de jure, 9.Nude mi da ja budem dežurno duhovit iliti ja sam digest Monthy Phyton circus Croata, 10.Napuštajte kino Venezia tone (jedan čudnovato registrirani listopadski dan na trgu svetog Marka), 11.Ne mišaj vino cretino - roso stasera bello tempo si spera
Ocijena (1-10): 8
GORI USSI WINNETOU - Budi se istok i zapad (2008, Slušaj najglasnije)
Jedan od veoma duhovitih albuma koji je po redu 21. u nizu kome je prethodila isto tako duhovita omaška gdje nije snimljen 18. album (trebao je biti album uživo), ali su zato naredni 19. i 20. snimljeni za što je sam Franci rekao 'koga boli k.... za to'. Snimljen je marta 2005. u istoj ekipi koja je upotpunjena sa klavijaturama Fredi Poropata, a čitavu okosnicu albuma čini pjesma "Draga Istra! Zadnji put - prodano - I am down" koja je nastala prilikom susreta Francija i 'jednog punkera sa juriš-irokez frizurom čiji modni look ljutog rokera more svaki kreten kapiti da je on ljuti roker' na što je Franci popizdija 'pa pička ti materina šminkerko-jebačka, r'n'r je sadržaj, a ne moda, a ti (i tvoji) si kurac od ovce, i ni vrag, ni Bog ti ne moru pomoći da kapiš r'n'r...'. Ha-ha-ha! Ovaj i još dva teksta ("Budi se istok i zapad, ajde ljubavi pokaži pičku, budi se sjever, budi se jug... uf, uf" i "Achtung, achtung - embrio on the road 'La grande cazzata finale'") napisao je Franci, dok je ostalih pet djelo Bojan Žižovića. Premda na albumu nema klasičnih brzih rock skladbi, djelo je u suštini pravi rock album koji je prilično preslikan u alternativno-eksperimentalni format. Sve skladbe su neobične, a najoriginalnije su "Tito, Tito to su sad oni" (komični dijalog sa Josip Brozom o mlijeku kao antidržavnom elementu) i "Svijetla budućnost" (sjajna psihodelična sarkastična politička psovka pomiješana s emocionalnim tegobama poput mračnih skladbi Nick Cave And The Bad Seeds). Tri posljednje kompozicije ("Prijatelj iz Sarajeva", "Nakon piva uvijek ide konjačić" i "Sat") su komične crtice u kojima se prepoznaje mentalitet pravih Balkanaca koji vole popiti i izgubiti se u svojim iluzijama.
Sjajan, ciničan i veoma zabavan album!
Naslovi: 1.Budi se istok i zapad, ajde ljubavi pokaži pičku, budi se sjever, budi se jug... uf, uf, 2.Draga Istra! Zadnji put - prodano - I am down, 3.Achtung, achtung - embrio on the road 'La grande cazzata finale', 4.Tito, Tito to su sad oni, 5.Svijetla budućnost, 6.Prijatelj iz Sarajeva, 7.Nakon piva uvijek ide konjačić, 8.Sat
Ocijena (1-10): 10
GORI USSI WINNETOU - Addio snifonija patetika histriae 17. plus "Pulski jebači apokalipse" hommage 'Rojcu' 1996.-'97.-'98. (2008, Slušaj najglasnije)
U vremenu od "Budi se istok i zapad" do ovog albuma, GUW su objavili još 11 albuma, tako da im je ovo 33. dugosvirajući projekt. Na omotu Franci je napisao da se s nazivom mučio desetak dana i da je mislio napraviti nešto sasvim drugačije, no nakon šankmeditacije, performansa 'gledaš me u oči, pokazuješ mi dupe' i izžmikanih moždana album je ispao ovakav kakav jest. Ponovno u istoj postavi uz dodatak Valter Puhalja (trombon) i Arsen Pliška (usna harmonika), album je okončan ujutro u 4h ponedjeljka 20.II 2006., te sadrži samo 7 GUW kompozicija u trajanju od 27 minuta, dok je ostalih 20 pjesama kompilacija istrijanskih malo znanih punk/hc i rock sastava kao posveta Rojcu. Može se pretpostaviti da je moguća ideja bila objavljivanje dva albuma "Franci xe in kurcu" i "Bojan je poeta" prema podijeli autorskih GUW naslova na tekstove Francija i Bojan Žižovića. Prva četiri broja napisao je Franci i odlikuju se prljavim i vulgarnim tekstovima, te isto takvom produkcijom. "Siriozni Sirinoiz Passioniristosteraj" je zaglušujući lo-fi rock s natruhama blues/noisea, "Trieste SMS Maledeto Brutto Zlavo" donosi bijesni punk/new wave na pragovima ranih Pere UBU s mnogo psovki, "Siriozno, to ni prostor misli,... to je prostor kurca eli abičnaja hormonalna pizdarija" je autobiografska poema gdje je Francija očigledno uhvatila kriza i depresija nakon ubitačnog kreativnog rada sa 17 objavljenih albuma u 17 prethodnih mjeseci. Pjesma djeluje kao da je jedna od posljednjih Francijevih kompozicija gdje se na završetku zahvaljuje svim članovima sastava sa riječima 'Franci with love! Cmok!'. Jedina pjesma na talijanskom je "Servolana" u umjerenom slow-down tempu koju prati suvremena electro-rock pozadina s mnoštvom finih efekata. Kompozicije Bojana Žižovića su napisane na opće razumljivoj štokavici s blagim dodacima istrijanskih riječi. Laganica "Puti" govori o metamorfozi patetike koja vodi u k...., plesni electro "Sve je to goli..." u glazbenom pogledu može bez ikakvih predrasuda parirati svim kurentnim trendovima i stilovima od Joy Division, The Fall preko Depeche Mode do planetarno popularnih dance-pop retrospektivaca poput Scissor Sister, no tekstualno je cinična i bijesno sofisticirana anegdota na vlastiti otisak lica u jastuku. Posljednja "Insajd-autsajd" je tipičan plesni minimalistički The Fall dance-rock na temu posjetitelja supermarketa.
Kao što je već navedeno ostalih 40-tak minuta čini 20 malo poznatih punk/hc i rock izvođača sa vrlo lošim snimkama od kojih je više od polovine snimljeno u garažama i na probama pomoću običnog kazetofona, a Franci ih naziva 'Pulski jebači apokalipse'. Uglavnom se radi o angažiranim punk bandovima (ima i klasičnih garažnih rock i post-grunge sastava), a vrijedi izdvojiti plesnu "Dilber kolo" (Dilber bend), elegičnu punk-tužaljku o sirotinji "Najveći tapijaši" (Attack na battak), opaki death/hc "American peaceful hegemony" (Disinence Mortification) i tromu "Heroina" (Oltar). Kada bi bile snimljene u studiju s odgovarajućom produkcijom imale bi i nekakve šanse da izađu iz vlastitog skučenog demo okvira.
No, ovaj album i bez obzira na ovu dodanu split kompilaciju koja se mogla objaviti zasebno van opusa GUW, narušava sam autorski kredibilitet Francija i njegove družine. Bolje bi bilo da su objavljena dva EP-ija nego li ovakav prilično poražavajući i nepotreban album kojeg je sam Franci opisao kao 'mišmaš - svega & svačega... Abičnaja pizdarija, sve je sivo i prozirno, i ni šanse da iz tega padne daž, hiti šajeta. His mađesti, zabava, enterteinment! Tanta papa, njente kaka!', a Bojan Žižović bi reka 'sex & drugs & nothing more'.
Naslovi: 1.Siriozni Sirinoiz Passioniristosteraj, 2.Trieste SMS Maledeto Brutto Zlavo, 3.Siriozno, to ni prostor misli,... to je prostor kurca eli abičnaja hormonalna pizdarija, 4.Servolana, 5.Puti, 6.Sve je to goli..., 7.Insajd-autsajd, 8.DILBER BEND - Dilber kolo, 9.FRONTALNI UDAR - Svaki put kada gubim, 10.ATTACK NA BATTAK - Najveći tapijaši, 11.ANTI OTPAD - Godinama, 12.LIZATORI PIZDERE - Izrigao sam se na brata, 13.DISINENCE MORTIFICATION - American peaceful hegemony, 14.DEEP CUNT - Crno oko mene, 15.KDBŠ - Nebo, 16.BRIJAČINA KOJONA - Slinava kurčina (live '98), 17.K-15 - Zalomio sam, 18.ELUJ - Problemi, 19.NULLA OSTA - Opet sam, 20.S.M.C. - Hrvatski populacijski pokret, 21.SCREAMING VAGINA - Paranoia, 22.TRIJO PORKODIJO - Dedikejted..., 23.ANTITODOR - Ona odlazi, 24.FAKOFBOLAN -Pietas Iulia, 25.DISTORZIJA - Prljav, znojan, umoran, 26.OLTAR - Heroina, 27.BELI & ANTI OTPAD - Die sister
Ocijena (1-10): 4
GORI USSI WINNETOU - Aprilska (2008, Slušaj najglasnije)
Nakon prethodnog problematično lošeg kreativnog i neinspiriranog albuma "Addio snifonija patetika histriae 17. plus 'Pulski jebači apokalipse' hommage 'Rojcu' 1996.-'97.-'98.", Franci se ponovno našao u stanju nadahnuća, te je smogao nove snage da napiše tekstove za 34. album GUW, odnosno 19. u nizu objavljenih u periodu od 19 mjeseci. Za rad Franci kaže: 'Eko 19 ploč u 19 miseci. Za popizdit. Nis čuja niš slično na oven svitu. Čista strast - tu razumu ni bilo mista. Moraš biti grdo zapajenjen - peniti se, pjeniti, pizditi i popizđevati i u strasti se gušiti, da se tako ča more desiti'.
Ekipa na albumu je uobičajena, a jedini novopridošli član sa strane je Nadan Rojnić Biondo (trombon). Kao što i sam naziv kaže, album je snimljen u aprilu 2006., a tematski je koncipiran na sexu i razglabanjima o spolnim organima, moralu, etici, opijatima i shodno tome pripadajućem svjetonazoru u kome ima i mnogo društvenih tema posmatranih iz Francijeve otkačene prizme (poput glazbeno finog soul-funky komada "Auf die bune" u stilu Steely Dan o zagrebačkoj šminkeriji i TV reality programima). Jedina skladba koja nije Francijeva je izuzetan plesni alter/electro-pop "Zoo snifonija" koju je napisao bubnjar Nenad Tubin Mehta o gomili izmeta raznih vrsta (od tigra, slona, tapira, tuke i njega samoga). Glazba je ponovno na visini kreativnog rejtinga čitave ekipe - od uvodnog evergreen valcera "Zodijakalna - jebo te horoskop eli a da ti kreten ki piše horoskop napiše 'baci se u jamu'???" u stilu ranih sentimentalnih rockera s konca '50-tih i početka '60-tih sa obaveznim pratećim 'doo-wop' vokalima, zatim ironična surf-country balada "Puši moral puši - puši gori ussi" sa refrenom "naguzi se ljubavi" koji djeluje kao da će se pretvoriti u stari hit Srebrnih krila "Zakuni se ljubavi", preko otkačenog reggae broja "El grande kamion eli du bist meine psiho skini mi junfer", dvoslojnog ritmičkog tempa slow-rocka i punka "Istraisffffmmmmda, da, da eli ni ti ga, ča ti ga je Istra - treti put - bljak fuj", minimalističkog plesnog rocka The Fall u "La Bička del 'ča' eli ni ti ga, ča ti ga je Istra - 11 put", do završnih "Pišem - drkam pensire" koja je odlična eksperimentalna kombinacija klasične i imitacije limene glazbe, minimalističkog post-techna i psihodelije, te posljednja "Uvodnik - zahodnik" koja traje punih 8 minuta i neobičan je križanac laganog hip-hopa i elektronskog funka gdje je iskorišten i tekst Bojan Žižovića 'To ča san riga i slinija ovih 19 strastvenih ploč, nažalost ne moren ni slušati ni misliti, jer izaziva bol, kako prelistavanje albuma emocija ki je samo uspomena nesriće'. To ča je - je - to ča je!
Ponovno jedan izvrstan album i nagovještaj nastavka vrlo dobre kreativne forme.
Naslovi: 1.Zodijakalna - jebo te horoskop eli a da ti kreten ki piše horoskop napiše 'baci se u jamu'???, 2.Puši moral puši - puši gori ussi, 3.El grande kamion eli du bist meine psiho skini mi junfer, 4.Istraisffffmmmmda, da, da eli ni ti ga, ča ti ga je Istra - treti put - bljak fuj, 5.La Bička del 'ča' eli ni ti ga, ča ti ga je Istra - 11 put, 6.Auf die bune, 7.Zoo snifonija, 8.Pišem - drkam pensire, 9.Uvodnik - zahodnik
Ocijena (1-10): 10
GORI USSI WINNETOU - Majska (2008, Slušaj najglasnije)
Naredni, 35. album GUW snimljen je u maju 2006. na tekstove Bojan Žižovića (8 naslova), Nenad Tubin Mehte i Damir Bačaca (obojica po jedna pjesma), koje su vrlo fine lirike s naglaskom na individualne autorske opsesije. Glazba je umješan novovjeki plesni indie rock-pop (Interpol i Coldplay primjerice) s nezaobilaznim elementima stalno prisutnih utjecaja The Fall te album ima pregršt radiofoničnih skladbi za koje je veliko čudo kako nisu dospjele i do komercijalnih radio postaja u vrijeme kada su tisuće slušatelja opčinjeni vrlo sličnim stilskim odrednicama koje su nametnuli uspjesi izvođača poput Franz Ferdinand, Placebo, Kaiser Chiefs, Editors... Kao takve vrijedi nabrojiti naslove - prekrasnu "Spimo" (vrlo lijepa kombinacija engleskog, talijanskog, istrijanskog i hrvatskog), svojevrsne new wave The Clash koračnice "U sredini" i "Glava", finu hitoidnu "Na početku" i sofisticiranu art/ dance-rockersku "Šaka mraka", dok je onaj eksperimentalniji dio prikazan u krajnje otkačenoj skladbi "Ljubavna piesma" gdje se iz laganog ambijentalnog eksperimenta cijela situacija pretvara u nevjerojatni lo-fi noise/hc, te hipnotički post-noise rock u pretposljednjoj "SMS hauba song - ajde Beli" gdje pali i žari bijesni tekst Damir Bačaca u pogledu pljačkanja radničke klase, srednjeg sloja i sirotinje od strane privatnih poduzetnika iliti crkve dobroga lopova. Posljednji broj "Baš ti fala" je vulgarni i bez dlake na jeziku outro na temu "Zodijakalna - jebo te horoskop eli a da ti kreten ki piše horoskop napiše 'baci se u jamu'???" s prethodnog albuma čime se potpuno zaokružuje opus oba albuma u jednu povezanu cijelinu.
Veoma trendly indie-rock album. Jako lijepo i neočekivano.
Naslovi: 1.Spimo, 2.Gori je ništo, 3.Dolje je nešto, 4.U sredini, 5.Na kraju, 6.Na početku, 7.Šaka mraka, 8.Glava, 9.Ljubavna piesma, 10.SMS hauba song - ajde Beli, 11.Baš ti fala
Ocijena (1-10): 9
horvi // 05/02/2008