home > mjuzik > Musiikki 1

kontakt | search |

MAHTI: Musiikki 1 (Riot Season Records, 2023)

Softverski dostupna akustičnost žičanog instrumenta, koja uz udaraljke, atmosfere, postoji kao mogućnost da se u nekom od softvera stvori album sličan ovom. Ja sam imao jedan pokušaj, sticajem okolnosti on je gurnut u kantu. Možda sam imao predosjećaj da će u jednom trenutku muzika koju snimaju muzičari na svojim tradicionalnim instrumentima biti slična, ili možda kao ista pokrenuti pitanje autorstva.
[  ]

Svakako distanca prema tradicionalnim instrumentima čija građa čeka da bude snimljena treba da postoji, kulturološki bi trebali biti konstantno prisutni u sferi interesovanja za zvuk, razmišljati dok slušamo i biti u stanju da zaključimo da li smo možda blizu kršenja određene mogućnosti da se ljudi sa prostora odakle potiče instrument bave njihovom jednostavnošću. Improvizacija na tradicionalnim instrumentima je nešto što možemo shvatiti kao neformalnost u sviranju, bježanje od određenih štimovima, slušati njihovu nemuzikalnost.



Kako izdanje odmiče sve više čujemo pokušaj da snimci budu dio nekog muzičkog izdanja, da postoji razmišljanje o tome šta je sve potrebno uraditi da instrumenti zasviraju muziku koja se može naći na rafovima prodavnica, sajtovima, prepoznata dugim periodima sviranja. Sasvim slučajno sam naišao na snimak u kojem Thom Yorke na nekom ozbiljnom studijskom delay efektu manipuliše sa zvukom koji je dodijeljen tom efektu, a snimak je vjerovatno rad na novom muzičkom izdanju grupe koje je Thom član.



Nije strano ni to da je on jedan od predvodnika žanra, improvizacije koja je na prostoru Evrope prisutna. Sad, trebalo bi čekati to neko novo izdanje koje je slično ovom izdanju i shvatiti o čemu se radi kad je nova muzika koja se svira u Evropi u pitanju. Prioritet dat akustičnosti koji je dio intelektualnog procesa, uz povremene poznate teme, ističe instrumente u prvi plan. Ta akustičnost se pojavljuje nekad slučajno i iznenadno u efekt pedalama ili procesorima, zahtijeva tehničare koji su zaduženi za nešto "neakustično" što se u trenutku pojavljuje, što oni treba da riješe, jer bendovi to ne žele, misle da idu korak dalje, zavaravaju se, zapravo gubi se ta intelektualnost koja može da traje satima kad se taj ispad desi. Pomalo iznenadjuje izbor udaraljki na ritam mašini, zvuči kao da je nastao na ritam mašini, na pjesmi Pala 5, suviše underground, sa reverse efektima pride. Nekako sam taj fenomen koji nastaje upotrebom tih efekata, zvukova, pojedinačno, postaje trenutak otuđenja od ideje tradicionalnosti, konkretno na toj pjesmi "Pala 5". Ako je on sačuvan da bi se ukazalo na to, vrlo lako može da bude koristan primjer kako je čitav underground smeće, loš, prljav... Svakako tom tradicionalnom "ozdravljenju" se vrlo lako mogu pridružiti, smatrajući da je Angus MacLise i čitava ekipa dobra preporuka za to.

Naslovi:
1.Pala 1 08:02
2.Pala 2 07:26
3.Pala 3 07:31
4.Pala 4 08:31
5.Pala 5 12:09

ocjena albuma [1-10]: 9

edo žuđelović // 19/09/2023

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Vicious Burger

BILLY SYNDROME: Vicious Burger (1989)

| 26/09/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Dobri ljudi

DODGER ARTFOOL: Dobri ljudi (2024)

| 24/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Ritualmord

NEKROTIKER: Ritualmord (2024)

| 24/09/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Radios & Rainbows

KATE PIERSON: Radios & Rainbows (2024)

| 23/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Split with JUANITO)))

EDO ŽUĐELOVIĆ: Split with JUANITO))) (2024)

| 22/09/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*