S ovim Kanađanima iz Whitbyja može se imati problema. Ako ste ih gotivili s trećim ili četvrtim albumom iz 2011. i 2013., te čekali 7 godina na peti "
Palimpsest", mogućnost je da ste odustali od njih. Poput primjerice mene. Koliko-toliko (ne)uravnoteženi metalcore/ mathcore okrenuli su u progressive smjeru vitlajući i verglajući konciznost tehničke virtuoznosti koja poput Satrianija više nema nikakvog smisla osim napada na nekakve rekorde tko će koliko tonova u sekundi i skala u pola minuta odfrljiti. Gitarist
Tim Millar se pretvorio u sprintera na 110 m s preponama što se mnogima sviđa jer se može takmičiti sa sličnom elitom kojoj je ranije zavidno gledao u leđa.
Palimpsest © 2020
"Palimpsest" je bio pretovaren ego-tripom 'najbolji sam na žicama, zar ne?' prepisujući mnoge gitarističke virtuoze, baš onako kao što Amerikanci, naravno i Kanađani oblikuju povijest na sebi povoljan način dosljedno izmišljajući prazne priče u kojima je prošlost slabo vidljiva. To jesu rafinirani oblici kako bi odgovarali nekakvoj mudrosti zrenja na iskustvima glorificirajući monumentalnost i veličanstvenost, a shodno tome Millar i ekipa su prikazali svoju odraslost očekivajući povoljne ishode. Međutim, album je tržišno potpuno podbacio, nije se pojavio niti na kanadskim, a niti na USA listama, ne zaboravimo da je prethodni dosegao impozantan USA no.20, a to je valjda dovoljan signal kako je pretjerao s vrtoglavim solažama podebljavši ih spetljanim kompleksnim aranžmanima u pretovarenom scenariju na kojeg više nitko nije gotovo niti obratio pažnju jer je ta tehnički precizna gitara pojela i zasjenila čitav smisao.
Protest The Hero © 2021
Album mi je bio uistinu pretežak za slušanje, odustao sam od njega kada sam ga slušao, čini mi se da ga nisam niti poslušao do kraja, a to mi se rijetko dešava. I onda, vidi, pojavio se nakon dvije godine u instrumentalnoj varijanti, pa pomislih, da bi mogao biti reduciran u privlačnijoj strukturi jer između ostalog ima i orkestracije
Milen Petzeit-Soracea, te klavirske linije, a koga drugoga nego Millara, ali uf… Ma ništa od mojih nekakvih očekivanja. Sve je ostalo isto u tančine, samo je skinut vokal
Rody Walkera iz generalnog miksa te je posve jasno da Millar uživa u svojoj jalovoj pobjedi težeći da nadmaši sve najbrže gitarske virtuoze. Kome je to potrebno?
Palimpsest © 2022
Nisam nikakav licemjer. Ovo mi se nimalo ne sviđa, pretjerano je, ali kako god, mora se priznati da je specijalnost otišla predaleko, te da je u tom aspektu tehnička spremnost na najvišljem vrhuncu, a to je velika stvar i kapa dolje. No, nimalo nije moja šalica 'nečega'.
Naslovi: 1.The migrant mother, 2.The canary, 3.From the sky, 4.Harborside, 5.All hands, 6.The fireside, 7.Soliloguy, 8.Reveire, 9.Little snakes, 10.Mountainside, 11.Gardenias, 12.Hillside, 13.Rivet
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 18/02/2022