ASHEN CHALICE: Gdje sva srca gore, EP (d.i.y./ bandcamp, 2021)
Nemalo sam se zabezeknuo slušajući ovaj materijal koji jeste black metal, pa reklo bi se što u tome ima takvog da se zaprepasti jerbo je black, zna se što. I jeste, ali ovaj je praktički van nekih klasičnih kategorija, rečemo, nije niti revival prvog vala, niti drugog, a bome nije niti sljedbenik modernog, a kamoli post-blacka.
Djelo je stanovitog Luke Selmana iz Karlovca koji ima još 6 projekata ili bendova koji čine Black Ash Circle iliti Krug Crnog Pepela (A Knot Of Tongues, Drown, Enlightened Eye Of Ugin, Path Of Cestoda, Phezulu, Tkivo) u kojima je svašta od bubnjara do vokaliste, a u nekima svira sve instrumente potpisujući se kao Laethyan, Luka ili L.S. Nekoć je bio frontmen također karlovačkih black/ crust Arsta, a ako potražite stranicu krug crnog pepela krugcrnogpepela.wixsite.com/krugcrnogpepela
možda vam se posreći jer moj PC, a niti laptop je ne mogu otvoriti, samo iskoči obavijest 'to view this website and enjoy a better online experience, update your browser for free'.
Achen Chalice - Luka Selman
Što se tiče Ashen Chalice, ovo mu je za sada najplodniji projekt s 8 objavljenih izdanja; prva tri su bila na engleskom, a onda je počeo koristiti hrvatski jezik s depresivnom lirikom o očaju, smrti, bolu, lošim emocijama, antifašizmu, antirasizmu, humanosti, no ono najupečatljivije jest tehnička izvedba čija je infrastruktura zagonetnog sadržaja. Ne bih se htio kladiti šta sve koristi u ovih 20-ak minuta, ali zasigurno ovdje ima mnogo sintetike, programa, synthova jer se dio materijala, prva i zadnja kompozicija, instrumentali "Smrt" i "Umor" svode na ambijentalno jezoviti dark drone s horror ugođajem ezoterije Coil i Lustmord u kome se ne nazire nikakav analogan zvuk.
Glavni dio su svega dvije vokalne teme "Sakrij pogled pred lokvom krvi" i "Pod vatrom stoje pribijeni na crne zastave" koje u frenetičnoj tutnjavi živih bubnjeva protežu abnormalno visok, zveketav i arogantno cviležav noiserski tretman, a sad da li je to gitara u nekom reverbu s tremolo tehnikom ili nešto sasvim deseto, synth, samplirani zvuk, analogna ili digitalna dosjetka, kažem, ne bih se kladio, mada djeluje poput jebeno producirane gitare kakvu bi možda Albini predložio black metalcima, ali se oni ionako nikad nisu našli na adekvatnoj frekvenciji. Interesantno je da ostavlja utisak jednog jedinog tona, visokog harsha s pozadinskim harmama, očito manipuliranih elektronskim programom, a o nekim bas linijama je iluzorno diskutirati. Vokal je krvav, histeričan, izvan melodije koja ionako ne postoji, ali zato ima minimalistički sklad i balansiranu vodilju usporedo s pravilno odmjerenim kompozitorskim gabaritima koji su usko povezani uz no-wave, krautrock i static harsh. Zanimljivost druge teme je slojevita podjela ritmičkih struktura u početnu tromu što iznosi 2 minute, galop od minute i 15 sekundi, kraća harsh pauza od pola minute, pa opet galopirajuća tutnjava sa završnim umjerenim tempom i uslovno rečeno ambijentalnim noise finišom.
Kada se sluša sve ovo, ostavlja djelomičan utisak i eksperimentalne noise/ harsh/ industrial glazbe, a ultimativno jeste da ovaj autor radi vrlo originalno i sadržajno usmjereno, može se čak usuglasiti i avangardno ako ovdje uistinu nisu korištene gitare. Neobično, uzbudljivo, zanimljivo i inovantno.
Naslovi: 1.Smrt, 2.Sakrij pogled pred lokvom svoje krvi, 3.Pod vatrom stoje pribijeni na crne zastave, 4.Umor