PAT MUCHMORE: Babel Fragments (Innova Recordings, 2016)
Nekad je za Disciplinu Kičme slovio citat 'možda ih je teško shvatiti, ali ih je lepo gledati i slušati', a za ovog čudaka iz Ponca Cityija (Oklahoma) s momentalnim prebivalištem u New Yorku, člana benda Anti-Social Music koji ima 50-tak izdanja uistinu je teško dati bilo kakve određenije komentare.
Pat Muchmore, pravim imenom Felicio Torres, a k tome, kako tvrdi, i najveći ljubavnik u Meksiku je neuhvatljiv lik. Na svome vjerojatno drugom (ili trećem, hm?) samostalnom albumu van matičnog benda naslove kompozicija je ispisao fonetski krajnje nečitljivim stilom koristivši brojeve, kratice, zagrade, simbole i interpunkcijske znakove svih mogućih vrsta. Ako pokušate ručno prepisati ili ispisati neki od njih zasigurno će te pogriješiti, a to mu je i bila namjera da unese potpuni kaos u shvaćanje i percipiranje vlastite glazbe. Nazivi su više od deskripcijskog poimanja - sadrže etos o glazbenoj infrastrukturi sa zagonetnim pokazateljima krhkosti jezika poput drevnih hijeroglifa i kojekakvih arhaičnih simbola na koje su nailazili konkvikstadori i razni osvajači muku mučeći s transkripcijom i prevođenjima.
Ok, to se možda i može shvatiti kao enigmatična domena, no još je spetljanija sama glazba razlomljena na 32 kratka komada mahom od minutu-dvije-tri (tek je samo 5 komada duljih od 4 minute) u kojima ne postoji neka određena zakonitost. Šara se uglavnom gudačkim instrumentima (Muchmore je između ostalog i violončelist) od nemila do nedraga kovitlajući raznolikim fragmentima svega i svačega, takoreći od najklasičnije klasike do avangarde, jazza, rocka i punka jer mu je karijera u mnogo navrata zalazila i kojekakve kolaboracije, gostovanja i suradnje. Radio je tako primjerice s Dalek, Aphex Twin, Gutbucket, Come Down, Nine Inch Nails, World/ Inferno Friendship Society, Andrew Spencerom, John Guiltom, The Dirty Sock Funtime Band, a ono što vjerojatno zna tek maleni broj fanova koji revno čita omotnice albuma, kao meštar s gramafonima i samplerist učestvovao je na albumima Radiohead ("Hail to the Thief"), Nine Inch Nails ("The Fragile"), Meshuggah ("Destroy/ Erase/ Improve"), The Beastie Boys ("Hello Nasty"), Gyorgy Ligetija ("Cello Concerto"), tako da je svaki iskorak iz klasične glazbe u nešto sasvim deseto itekako opravdan pokazujući apsolutno širok autorski horizont koji ne poznaje nikakva ograničenja.
Tako će recimo kad se odsluša prvi dio ovog albuma s 11 komada "f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k:" za gudački trio (ako se pažljivije pogleda, fino su označeni slovima od A do K) iskočiti koloraturni soprano Kamale Sankaram iz Anti-Social Music, Bombay Rickey, The Wooster Group i Tri-Centirc Orchestra kroz pet stavaka "BABEL(maya)—f(f(1))" u kojima neočekivano, ali nakratko zaori elektronika, techno i industrial da naprosto više niti najrevniji slušatelj ne razlučuje da li je riječ o klasičnoj glazbi ili pomahnitalom noiseu. No, ali samo nakratko jer je u principu ovaj čitav album prije svega 'klasične' glazbene orijentacije s nekim vrlo zahtjevnim formatima kao što je 'scordatura violončelo' u 11-todjelnom "Fr.II.a-k", a radi se o vještini koju je prvi puta uveo Johann Sebastian Bach na prvom iz serijala Brandeburških koncerata s takozvanim nepravilnim poretkom nota, odnosno specifičnim pritiscima na vrat gudačkog instrumenta da 'pravilni' tonovi zvuče nepravilno. Posljednji dio ovog nadasve duhovitog djela čini 5 duljih kompozicija "SHESHACH (maya)—f(f(3))" u kojima se koristi nekoliko različitih gudačkih i duhačkih instrumenata (trombon, alt saksofon, klarinet, bariton saksofon) u srazu s elektronikom, a zahvaljujući svima znanom Ken Thomsonu, onome čudaku iz Gutbucket, dobar dio ovih kompozicija odluta i u jazz ekspresije s povremenim electro-harsh/industrial/drone/chaotic referencama.
Na koncu sam Muchmore kaže 'ako želite čuti moju glazbu ili zbog tko zna kojeg razloga čavrljati samnom, možete preko e-maila ili facebook stranice, ali ako ste spameri, uloviti ću vas i ubiti s velikim zadovoljstvom'. Nije se za šaliti s njime. Neki opaki punker klasične glazbe. Treba ga imati u vidu...
Naslovi:
1. f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: A. Al-Gharaniq IIII Augsburg, Deutschland — Montag, 23. Mai
2. f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: B. bA_32. Budapest, Magyar Köztársaság — 2011. V. 30, hétfő
3.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: C. bA_33. 2 Hillcrest, Ponca City, OK — 8/20/2011 8:01 AM
4.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: D. Såizburg, Österreich — Dienstag, 26. Mai 18:45
5.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: E. Al-Gharaniq IIIII:}{:bA_34 Wien, Österreich — Freitag, 27. Mai, 11:31
6.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: F. bA_35 Train from Budapest to Praha — 2011. VI. 1
7.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: G. bA_36:}{:p@_iMps3s+ Theta 2809 Kingston, Ponca City, OK — Sun. 8/21/11 8:03
8.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: H. Rosslyn, VA — Sat. June 18th, 21:48
9.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: I. Füßen, Deutschland — Mittwoch, 25. Mai
10.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: J. Praha, Ceská republika — čtvrtek, 2. června 12:50
11.f(f(4))[Kr]5s^1 18d^1:}{:Fr.I.a-k: K. Erlangen, Deutschland (Andrea & Jenn's) Sonntag, 5. Juni 11:03
12.BABEL(maya)—f(f(1)): I. PortRait_8,**NYC10
13.BABEL(maya)—f(f(1)): II. bA_26.B/A/B/E/L/µbA_26.5
14.BABEL(maya)—f(f(1)): III. PortRait_9,**NYC12
15.BABEL(maya)—f(f(1)): IV. BA_27.SH/E/SH/µbA_26.5/A/CH
16.BABEL(maya)—f(f(1)): V. PortRaitS_10&11,**NYC2012
17.Fr.II.a-k: A. Astoria, NY — <11/11/11> 11:11 PM
18.Fr.II.a-k: B. Mom's House, Ponca City, OK — Mon. 26th of Dec. 2011 10:21
19.Fr.II.a-k: C. Sweet Afton Bar, Astoria, NY — Wed. Jan 25 2012 19:38
20.Fr.II.a-k: D. Warn's Loft, Detroit, MI — Fri. Oct. 14 2011 11:09
21.Fr.II.a-k: E. Warn's Loft, Detroit, MI — Sat. Oct. 15 2011 9:05
22.Fr.II.a-k: F. Sarah Lawrence College, MF1, Bronxville, NY — Wed. Jan 25, 2012, Before Adv. Theory 13:54
23.Fr.II.a-k: G. Miranda q2q, New York, NY — Jan 2 2012 17:18
24.Fr.II.a-k: H. Deuter's House, Chicago, IL — 11/27/11 9:57
25.Fr.II.a-k: I. ASM Mystery Machine, Detroit to NYC — Jan 2 2012 17:11 10/16/2011, Getting Car Sick 14:31
26.Fr.II.a-k: J. Radisson BLU Aqua, CHICAGO, IL — 11/25/11 9:12 AM
27.Fr.II.a-k: K. On the Miranda Set's Reënactment Disk, NYC - 11/16/12 17:48
28.SHESHACH(maya)—f(f(3)): I. bA_30.f(x)/cantordust/f(f(x))/cant__dust/calm/f(f(f(f(x))))/c_t__d_t
29.SHESHACH(maya)—f(f(3)): II. PortRaitS_12&13,**NYC14
30.SHESHACH(maya)—f(f(3)): III. bA_31.BABEL/BbAaBbEeLl/BbgAarBbeEeeLlk/chaos
31.SHESHACH(maya)—f(f(3)): IV. PortRait_4teen,**NYC2011
32.SHESHACH(maya)—f(f(3)): V. PortRait_15,**NYC'11