home > mjuzik > Nice Collection 2008 - 2016

kontakt | search |

THIRD I: Nice Collection 2008 - 2016 (d.i.y., 2016)

Kod Third I oni osnovni i najjednostavniji glazbeni parametri - melodija i ritam nikad nisu bili prioritet. Redovito su ih zaobilazili u velikom luku i kad god se ukazala prilika svojim kreacijama su uskakali u debelu avangardu, eksperiment i hrabra istraživanja lišena bilo kakvih klasičnih, za rock i općenitu popularnu glazbu standardnih formata izazivajući čuđenja, nevjericu, kisele dojmove i neshvaćenost često smatrani nekakvim šarlatanima koji ne znaju niti svirati, niti pjevati, a još manje sastaviti i sročiti nekakvu 'lijepu' kompoziciju.

O tome što najveći krug sveopćenitog auditorija smatra o njihovoj i ovakvoj sličnoj glazbi, a najčešće smatra da to uopće nije glazba, bespredmetno je zboriti. To jasno ko dan nije omiljena šolja kave za one što čine ogromne razlike između punkerskih melodija i ojkanja iz Dalmatinske zagore koja u mnogim slučajevima zvuče ko' Rottenovo i Jello Biafrino ciktanje, a ponajmanje za one kojima u instrumentalnim kompozicijama manjka vokal, opet smatrajući da spoken-word, semantičke igre ili polumelodične arije nisu sastavni segment vokalne interpretacije (a što su onda pobogu?). Početnica glazbene kulture je obavezna, no malo da će išta pomoći kod tvrdokornog i zadrtog stava da je glazba samo ono što se uhu čini skladnim, ritmičkim i primamljivim. Odavno je prihvaćena Schoenbergova teza da je svaki zvuk proizveden od svjesnog kreativca domena glazbe, a pogotovo naprednim eksperimentima avangardista 20. stoljeća koji su u svoje horizonte ubacivali naoko neglazbene opservacije - škripe, kojekakve ex/interijerne zvukove, transkripcije istih u notna pisma, preparirani instrumentarij, priručna pomagala i ina tehnička sredstva neprekidno dokazujući da glazba uistinu može biti svašta i nikako ne mora nužno biti samo fokusirana na melodiju i ritam.
[  ]

Kroz deceniju rada oivičenu s gotovo tridesetak diskografskih izdanja Third I se dovitljivo koristio bogatim nasljeđem moderne klasične glazbe koja je do njih doprla postrance - s rock scene eksperimentalista, ambijentalista i noisera pretvarajući svako malo te frakcije u neo-avangadne prikaze iznikle iz post-industrial/ drone sfera sastavljajući impozantnu kolekciju brojnih poduhvata što manje-više funkcioniraju poput namjenske glazbe za filmove, kulise, apstraktne scenarije, ezoterična katapultiranja u transcedentalne obzore, hiperrealistička sanjarenja, konceptualne fikcije... Ovom prilikom su sakupljeni mnogi takvi snimci na 70-tak minuta materijala. Neki su po prvi puta objavljeni, neki su igrom slučaja zapostavljeni, ima nekoliko obrada, pa remikseva, pa raritetnih split i kolaboracijskih radova, a svi su oni vrlo dobri pokazatelji kreativne sposobnosti benda koji se nikad nije spotaknuo u zamke 'primamljive' ritmičke i melodične glazbe, a kad je već o tome riječ, ovdje jedino na tako nešto zamiriši "Tar lakes (this summer we travel to Jerusalem)" s blagim referencama acid-housea i glitcha, no daleko je to od bilo kakve 'pop' koincidencije. S različitim varijabilnostima minimalističkih drone/noise/ambient pristupa, sampliranim ili odsviranim, odnosno multidiscipliniranim metodama proteže se 17 tema u također varijabilnim opsezima od jedne do desetak minuta svrsishodno fluktirajući sve vitalne karakteristike njihove stilizacije i čvrstog autorski legitimnog uporišta da svaki rad mora biti na bilo koji način drugačiji, a opet, zbog samog rukopisa prepoznatljivo koherentan i nezavisan od gomile referenci s kojima su usko povezani čisto iz praktične prirode instrumentarija, tj. alata, sredstava i procesologije s kojima barataju.

Dobrim poznavateljima opusa Third I ova uistinu vrijedna kompilacija dođe kao idealan prilog za popunu mnogih karika i floskula unazad dobrih 7-8 godina (šteta, očekivali bi se i neki raniji snimci iz vremena kada su tek poćeli), relevantno prikazuje razvoj od eksperimentalne elektronike sve do grubog harsha ("Noise poetry 4.7.9.14 (NB doppleganger remix") i kompaktno kompleksnog pristupa (osobito u temama "Revolution not be televized" i "Hidden aggression, inner rage"), te inferiorno komunicira na više nivoa, onako kako i zbirci ovakvih radova i dolikuje.

Izdanje je za sada predviđeno kao audio kaseta, vrše se pregovori s američkim Centipede Farm za koji su 2013. objavili "Glitch Pieces", no do objavljivanja ove recenzije još ništa nije definitivno utanačeno oko same fizičke realizacije.

Naslovi: 1.Intro - So organic (unreleased), 2.Senjski rudnik (hommage to Throbbing Gristle), 3.Tar lakes (ritual), 4.On a plain, 5.Radjanje, 6.Do I feel happy in life, 7.Hidden aggression, inner rage, 8.3.44 (John Cage), 9.Morning glory (dno zaborava), 10.Tar lakes (this summer we travel to Jerusalem), 11.Susreti sa sobom, 12.Revolution not be televized, 13.Cities in desolation (part III) (excerpt), 14.Substitutional tears (excerpt), 15.Substitutional tears (NB'sDCR edit), 16.Noise poetry 4.7.9.14 (NB doppleganger remix), 17.Cold chamber ([C.D.T.] Cold'n'Dark mix)

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 02/09/2016

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Predigra

LILI GEE: Predigra (2019)

| 20/09/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega

MORE BLACK THEN GOD & MORS MEA: Duh znatiželje, daleko od iznenada, budući da ne znam kada sam bila bez njega (2019)

| 18/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Live From The Artists Den

SOUNDGARDEN: Live From The Artists Den (2019)

| 17/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Pozdrav iz Karina

EDVIN ČANDIĆ: Pozdrav iz Karina (2019)

| 09/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Dead Lotus

MERZBOW: Dead Lotus (2019)

| 05/08/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Nice Collection 2008 - 2016

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*