home > mjuzik > Prologue

kontakt | search |

VACUUM: Prologue (Slušaj najglasnije, 2016)

Instrumentalni trojac iz Zaječara u sastavu Dejan Nikolić (gitara), Željko Dinić (bas) i Ivan Andrejević (bubnjevi) tokom ljeta 2015. snimio je u Petrovcu na Mlavi ovaj debi album s nešto više pola sata materijala uhvativši se za naslove na engleskom jeziku što je u njihovom kontekstu i ne toliko bitna činjenica. Njihova svirka ne pokazuje balkanski retro rock šlih ili posezanja za ex-Yu novovalnim gabaritima pa se orijentiravši na kompaktnu i najjednostavniju elementarnost stiče dojam internacionalnosti najšireg glazbenog rock leksika nevezanog uz lokalne ili nacionalne pojmove.



Kao očiti set instrumentala bez nekog vidljivog koncepta sva tri elementa su podjednako važna i istaknuta u kompleksnim figurama; bubnjevi ovdje nisu samo u funkciji suhoparne ritmičke pratnje, a basovi im ne služe za osnovicu 'podebljanja' zvučnog zida. Igra koju protežiraju tek na mahove imaju tu besprijekorno čistu funkcionalnost u primjerice prva dva otvarajuća komada "A man on the Cliff" i "Lizard" s vodećom wah-wah gitarom, no u daljnjem tijeku sav se asortiman tehnike komplementarno razdvaja na zasebne funkcije dajući najizrazitiji šmek u vozećoj "Train" gdje basovi pletu gotovo insinuirajući odjek finog štropota po tračnicama s laganim visokim gitarskim intervalima u razvučenim, skoro disonantnim tonovima koje Dejan povremeno umije prakticirati i u nekim drugim kompozicijama ne zaobilazivši niti klasična sola ili uobičajene gitarske performanse snažnih hard-rock/metal riffova pokazujući kompleksnost gradacija osobito u naslovnoj "Vacuum" koja je dovedena skoro do metalcore/mathcore klimaksa.



Preplitanjem funka s progressive/ alternativnim rockom i nadasve sjajnom i koncizno uigranom svirkom dobivena je vješta formula vrsnog instrumentalističkog izraza u kome vokal nimalo ne manjka, a poneki odmak u world-music poput "Into the night (India)" ili povremena linearnija riješenja ništa ne škodi. Dapače, toga i nema mnogo da bi smorili jednoobraznošću ili učestalošću nekih šablonskih opcija. Maštoviti su i vrlo kreativni izvlačeći svirku iz takvih zamki unaprijed postavljenim krojevima nizajući od instrumentala do instrumentala neke nove i drugačije kolaže, a ako je samo ovo 'prolog' za nešto što tek treba doći, budućnost im je vrlo svijetlog grafikona išaranog brojnim amplitudama. Nakon snimanja ovog odličnog rada Željka na basu je zamijenio Marko Ranđelović.

Naslovi: 1.A man on the Cliff, 2.Lizard, 3.Beginning of the end, 4.Elf, 5.Train, 6.Vacuum, 7.Regrets (rain will wash tears away), 8.Into the night (India), 9.Faith is born

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 15/08/2016

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Bilo je sada

DUNIJE: Bilo je sada (2024)

| 22/11/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Hot Sun Cool Shroud (EP)

WILCO: Hot Sun Cool Shroud (EP) (2024)

| 21/11/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Lisica

LIBERTYBELL: Lisica (2024)

| 21/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: From Zero

LINKIN PARK: From Zero (2024)

| 17/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: He Who Sows the Ground

IN DAKHMA: He Who Sows the Ground (2024)

| 16/11/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*