home > mjuzik > Chronicles

kontakt | search |

IDENSITY: Chronicles (Send The Wood Music, 2014)

S debi albumom "Serenity" ovi Švicarci su stekli pozornost kritike i publike, u nekim medijima su proglašeni najugodnijim iznenađenjem mjeseca i favorita godine ("Rock Hard", Radio Metal), kroz tri sezone su intenzivno nastupali uglavnom po Švicarskoj, Francuskoj i Belgiji s bendovima Daghoba, Decapitated, Zuul Fx, Bukowski, Fractal Gates i Dreadful Silence, a onda su se desile promijene članstva i adaptacija na nove horizonte.

Osnovali su ih gitarist Alain Arcidiacono i bubnjar Jp Ouamer 2008. godine nadahnuti izvođačima poput Opeth, Devina Townsenda, Katatonie i Nevermore, te su nakon sedam mjeseci oformili postavu s basistom Jonathan Bartolom i pjevačom Christophe Ferreirom koji je došao iz sastava Cridames. Prve kompozicije su počeli skladati dolaskom drugog gitariste Antoine Leboisseliera koji im je donio čvrsti ritam, a potom se postava definitivno zaokružila kada im je pristupila violinistica Mayline Gautié. Međutim, nakon epohalnog debija napušta ih osnivač Arcidiacono, a zajedno s njime odlazi i basist Bartolo. Zamijene su stigle. Novi gitarist i basist su Logan Chmilewsky (bas) i Lionel Nardari koji je dobio nezahvalni zadatak da osmisli nove performanse za vodeću gitaru.
[ Idensity ]

Idensity

Kako su Idensity u osnovnoj strukturi prog-metal s brojnim preobražajima i stilskim metamorfozama, novi album su obogatili grandioznim zahvatima simfonijskih orkestracija i akustičnim instrumentima poput erhu (kineska violina) i ctire što im je doprinjelo u posve novom dizajnu s antropološkim elementima razvijajući i sasvim nov koncept. "Chronicles" je neočekivani album zasnovan na drevnim mitovima, religiji, istraživanju prošlosti i tumačenjima najznamenitijih civilizacija o smrtnosti i smaku svijeta. Kroz vrlo zapetljan slijed fabule u kome je nekakav adekvatan vremenski koridor zaobiđen namjernim skokovima iz termina u termin, nižu se priče o Sumeranima (kompozicija "Annunaki" pred samim koncem albuma), Egipćanima (opaka "Sekhmet"), narodu Maya (eksplozivno gruba "Over the abyss"), Hinduistima ("Mantra", također pred konac albuma), Katolicima (dvije pjesme "The seven seals" i "Antikhristos"), Muslimanima ("Maddhi's arrival") i Budistima (zanimljiv instrumental "Mòfa" s uvodnim tibetanskim grlenim mantrama). U njima nisu zaobiđene klasične tradicijsko-mitološke i religijske konotacije, odnosno one tendencije koje čine osnovu svjetonazora tih civilizacijskih sklopova. Relativno uspješno su usklađene da ne odstupaju mnogo od primarnih obilježja. Nema fantazija i imaginarnih fikcija što će reći da se radnja odvija u širom otvorenom prostoru povijesnog spektakla, onako kako je to prije svega zapadnjačka kultura, a osobito filmska industrija predočila u posljednjih 60-tak godina. Zbog toga je djelomice izostao onaj faktor iracionalnog i neuobičajenog uglavnom vođen šablonskim fabulama, no gledajući koncept, on je već sam po sebi dovoljno ezoteričan i nadrealan s razmatranjima duhovnih sfera strahova, paranoja i uvjerenja proizašlih iz civilizacijskih tekovina o nečastivome, dolasku armagedona i sličnim stvarima zavisno kako ih se tretira i smatra u zadanim teritorijalno-vremenskim i religijskim kontekstima.

U skladu s ovakvom pričom i sama glazba je veoma monumentalna: uvodna "Chronicles" počinje gordim simfonijskim aranžmanom za duhače, gudače, udaraljke i veliki mještoviti zbor otvarajući put u pravu pravcatu metal-operu. Prebanalno bi bilo za reći da je ovo rock-opera ili rock-musical, razlike su ogromne s obzirom da je vodeća nit symphonic-metal u progressive varijanti, a ovakvih zahvata na albumu nailazi se u svakoj pjesmi samo što su aranžmani prilagođeni za adekvatno prihvatljiv opus same postave benda. Frontmen Ferreira ima zavidan raspon vokala od vrlo grubog i agresivnog u onim temama gdje prevladavaju arhaizmi šamanskih i barbarskih opservacija do vrlo nježnih i visokih falseta u atmosferičnijim dionicama. Sve je to strukturno obavijeno u primamljiv dekor gdje ne manjkaju niti emotivne i romantične teme uz dakako torture, nasilje, potencijalne opasnosti, pa i zamke. Bend se ne upušta u teološka razmatranja i neke dubokoumne duhovne rasprave što čini onaj naoko naivniji segment djela, te se vrlo malo oslanja na glazbenim folk motivima koji se tek tu i tamo pronađu u arabeskama ili istočnjačkim arhaizmima, ali sveukupno gledajući, rad je iznimno raskošne i nimalo jeftine građe odišući zavidnim kompozitorskim rasponom gdje se pronađe i ženskih opernih vokala kao i fantastičnih aranžmanskih transformacija.

Naslovi: 1.Chronicles, 2.Over the abyss, 3.Sekhmet, 4.Mòfa, 5.The seven seals, 6.Antikhristos, 7.Typhon, 8.Maddhi's arrival, 9.Annunaki, 10.Mantra, 11.Loki

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 08/12/2014

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Re-encypher

KREYSING + PENSCHUCK + STADLMEIER: Re-encypher (2018)

| 19/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Skaredalen Funhouse / What Happened to The Little Blind Crow / It's About Time / Twister

ACTION & TENSION & SPACE / THE DEVILS TRADE / SPECTRUM ORCHESTRUM / I, USELESS: Skaredalen Funhouse / What Happened to The Little Blind Crow / It's About Time / Twister (2018)

| 18/10/2018 | pedja |

>> opširnije


cover: Prodao sam se

ALEK NOVAK: Prodao sam se (2018)

| 18/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Bran Coucou

PINIOL: Bran Coucou (2018)

| 17/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Pad

RABAT: Pad (2018)

| 16/10/2018 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*