Kada bi preskočili prvih šest brojeva i kao prvo poslušali predzadnju kratku klavirsku sonatu "Play", pomislili bi da se ovdje radi o nekom melankoličnom neo-klasičnom albumu, ali to je samo jedno od brojnih lica prvijenca nazvanog "Between the Irony" ovog kvinteta iz Srbije. U njemu predstavljaju čudni spoj teških i kompleksnih metalskih riffova, jazza i klasike. Otuđeno, bizarno i teško probavljivo. Ako bi se tražila neka usporedba, onda bi to kod nas najprije bili riječki
Hesus Attor. Metamorfoza u današnji oblik i zvuk otpočela je 2007. dolaskom pijaniste Darka Varge u bend, u kojem su već gitarist Filip Mladenović, bivši gitarist i sada pjevač Marko Stojanović i bubnjar Darko Đurić eksperimentirali s, kako će kasnije reći, "običnim i dosadnim" formama progresivnog metala. Kasnije će im se još pridružiti i Ivan Vasić sa svojim petožičanim basom. Disonantna virtuoznost ritma i distorzije bez ikakve prepoznatljive strukture kolidira s atmosferičnim klasik/jazz minijaturama, demontirajući u maniri mathcora svaku pojedinačnu skladbu do nepreglednosti. Inovativni žanrovski masakr, kakav se ovdje dešava, ostavlja ipak podvojene utiske. Na ovakvu vrstu eksperimentalne glazbe mora se prvo naviknuti. Šabloni poput strofa-refren-struktura ovdje ne znače puno. To postaje najkasnije jasno kada speed/thrash metal gitarske baraže neposredno i spontano kolidiraju s melodijom i harmonijom jazz-a ili klasike. Većinom se ta dva zaista različita sloja odigravaju usporedno ili se pak nadovezuju jedan na drugog. Dok je clean/growl vokal, odnosno vokalizacija, mjestimično vrlo iritantna i nepristupačna. Slušljiv u konvencionalnom smislu ovaj album sigurno nije. Osim u ponekim dijelovima kao što je na početku spomenuti kratki instrumental, te dvije, ujedno i najduže, "Feetless" i "Four And A Half", gdje su pogodili pravu mješavinu prethodno spomenutih sastojaka, i koje im mogu poslužiti kao smjernice u kojem pravcu bi se mogli dalje kretati. Inače će ovo sve ostati tek kao puki bizarni eksperiment sa sumnjivim konačnim rezultatom.
ocjena albuma [1-10]: 6
z. marković // 21/07/2013