Neopterećen bilo kakvim komercijalnim rezultatima, Eno je na svojem ambijentalnom albumu nastavio s radom koji ga je prvo udaljio od medija i široke publike, a potom proslavio. Dakako, riječ je o povratku ka korijenima njegovih ambijentalnih instalacija poput albuma "Ambient 1: Music For Airports" iz 1978. s kojim je krenuo u pionirski pohod na minimalizaciju atmosferične glazbe i prezentaciju iste na aerodromima, u čekaonicama, galerijama, izložbenim prostorima, crkvama, terminalima, kolodvorima, supermarketima, ogromnim dvoranama...
Njegovi radovi danas više nemaju problem 'gluhog uha' kod audijencije i kritike, albumi mu se sve bolje prodavaju, počeli su se redovito pojavljivati na listama najprodavanijih (ovaj je zauzeo UK no.77), a Eno je sa svim tim dugogodišnjim stažom od 4 decenije karijere konačno počeo doživljavati novu mladost kroz luksuz svojstven rijetkim umjetnicima da radi i stvara nezavisno od trendova i tržišnih efekata.
Ovdje je sa svojim povremenim suradnicima Leo Abrahamsom (moog gitara) i Nell Catchpole (viola i violina) razvezao 76 minuta dugačku elektronsku usporenu simfoniju o svijetlu podijeljenu na 4 stavka nazvanih jednostavno "Lux 1, 2, 3, 4". Mnogobrojne igre prelamanja i refleksije svijetla kroz staklo, vodu, kristal, odsjaji iz ogledala, odrazi sjene, slike dnevnih i noćnih pejzaža, te još mnoštvo nanizanih scena uobličeni su jasnim i čistim tonovima, harmonijama i pozitivnim vibracijama. Za razliku od ranijih ambijentalnih albuma, ovdje nema eksperimenata što nikako ne umanjuje umjetničku vrijednost rada koja se očituje u rafiniranosti i održavanju visokog kreativnog standarda nošenog gotovo na šapatima i kontrastima tišine i mira ispunjenog sa harmoničnim stilskim figurama najtromijeg glazbenog takta.
Album je, dakako, ponovno specifičan, namjenski i svrsishodno postavljen kao art-design, no istovremeno pruža i nenametljivost slušatelju. Nimalo nije naporan, monoton ili dosadan, služi opuštanju, relaksaciji i meditaciji u samoći ili kao idealna kulisa u domaćinstvu kada glazba ne treba privlačiti svojom pozornošću već prostornošću širokog ambijenta.
Za sanjarenje i maštanje.
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 24/12/2012