home > koncert > THE EXPLOITED + THE CASUALTIES + CODE RED @ Vintage Industrial Bar, 23/04/2017

kontakt | search |

THE EXPLOITED + THE CASUALTIES + CODE RED @ Vintage Industrial Bar, 23/04/2017

Sumorne predrasude oko siromašne posjete ponovnog dolaska legendarnih škotskih The Exploited u Zagreb zbog drugog srčanog udara frontmena Wattie Buchana nekih desetak dana ranije nisu bile neosnovane. Mnogo ljudi je vratilo karte kupljene u pretprodaji, a kad sam oko 20.30h stigao ispred Vintagea dočekala me otužna slika koja je uprizorila sumnje: uobičajena ergela punkera od nekih dvadesetak-tridesetak grla se okrenula i odlutala u nekom svome smjeru s očitom namjerom ka bojkotu, a oni koji su vrlo rijetko ulazili u klub bili su manje-više dobro znana lica koja susrećete gotovo na svakom koncertu inozemnih izvođača bez obzira na žanr. Niti blijeda preslika onog kolektivnog ludila iščekivanja kao u ljeto 2015., fantastičnog koncerta kojeg ću pamtiti po nekim groznim privatnim stvarima zbog kojih sam živčan, paranoičan i izbezumljen većinu svirke proveo u dvorištu, a jutro dočekao na Branimir placu vukući cijelu noć po gradu shrvanu, oduzetu, potpuno indisponiranu i na svu sreću, kratkotrajnu djevojku do njenog stana.
[ Code Red,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

Code Red,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

Zato je njihova, moglo bi se reći redovita predgrupa, njemački thrash metalci CODE RED imala tu čast da pred gotovo praznim podijem zagrijava tek šačicu posjetitelja. Nisu bili nimalo loši (prije dvije godine ih nisam uspio pogledati), nabijeni su tempovima klasičnih blastbeatova sa žustrim gitarskim radom što je zvučalo poput spoja rane Metallice i Machine Head. Odsvirali su 4-5 pjesama s debi albuma "Deciever" objavljenog 2016., a kako već imaju i novih materijala za naredni, počastili su nas s 3-4 nove i to sve su uspjeli sabiti u nekih nategnutih pola sata očito skrativši aranžmane ponekih stvari reducirajući solaže i one kompleksnije zahvate što imaju na albumu. Svirku su okončali u 21.59. Profi, nema što.
[ The Casualties,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Casualties,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

THE CASUALTIES su već druga priča. Ona što nalikuje na crkvu u Hrvata nakon komunističke Juge kada su se pred oltar postavili svi oni koji su do tada pljuvali po njemu. Iako Vintage nije bio krcat, ostalo je još dovoljno vjernih fanova od onog njihovog nastupa na ovome istom mjestu prije dvije godine, samo dva mjeseca nakon The Exploited. Elem, ona otužna slika praznjikavog auditorija se poboljšala, ljudi su se približili pozornici i počeli rondati svoj punkerski stampedo uz njihove street himne koje, ruku na srce, imaju tako glumpavo-banalne tekstove kao da smo ih pisali ja i moji nekadašnji kolege iz 7. i 8. razreda osnovne škole kada smo osnovali prvi bend daleke 1980., ovaj, hoću reći da su toliko smiješni u svojoj bezazlenosti na koju il' možeš ostati ravnodušan jer te se ne tiče, il' ih prihvatiti kao običnu zajebanciju u kojoj nema nikakvog određenog i striktno ciljanog angažmana. Stekao sam dojam da kad bi se upustili u otvorenu diskusiju s njima u pogledu socio-političkog diskurza da bi doživjeli zbunjene poglede, a vjerojatno i šarlatanski srednji prst jer oni nisu neki fuckin' filozofi ko Strummer, Henry Rollins, Biafra i McKaye što komentiraju ljude i ciničkom sofisticiranošću kritiziraju svijet. Odnosno, od onih su kojima je Bog samo u crkvi, a punk poput religije služi samo kao furka za teatralno-pompozno naglašeni image. Sva je sreća što od većine publike malo tko obraća pažnju na tu liriku koju ciktavo-promuklim vokalom nezgrapno sriče frontmen Jorge kome je očito 'pukao glas' na ovoj turneji pa je zvučao poput pjetlića. A i nije imao krestu već spuštenu blajhanu kosu s povezom plave trake-marame insinuirajući na Sylvian Sylvianove glam/ proto-punk furke iz epohe New York Dollsa 70-ih. Čak ima i vrlo sličan opasač na isto takvim uskim crnim lačonima…
[ The Casualties,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Casualties,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

Naravno, nisu mimoiđene niti njihove uobičajene scenske kerefeke s točenjem piva u grlo na samoj uvertiri koncerta, pa neprekidni pozivi na circle pit, mosh pit, chicken fight u kome je pobijedila jedna cura dobivši bocu pive (a za obećanih 1000 meksičkih pezosa ne bih znao, no to je otprilike cifra od nekih 15kn, hahaha…) i tako se odvijao scenarij kojega vrlo dobro peglaju prije svega na scenskoj osnovi dinamike i dramatike ka klimaksu s malo adekvatnih glazbenih zahvata koji bi rafiniranog sladokusca mogli zadovoljiti. Jer, zna se, samo riffovi i poneka solažica idu u istom pravcu kao i demo bendovi - stagnaciji bez napretka koja se kod ovih njujorških 'pueblo' indijanaca otegnula na punih 27 godina iznenađujuće razvikane kultne karijere s deset studijskih albuma i pregršt gordo prihvaćenih hitova u kojima veličaju mačoidnost, pijaču, šovinizam, seksizam, degradaciju i ponos imaginarnih vojničina što biju svoj ljuti boj za pravdu na ulici pod lažnom zastavom ekspresije, revanšizma i revoltizma. Uostalom, uz nekolicinu njih ("Runing through the night", "Punk, rock, love", "System failed us… again"), te obrade Misfits i Ramones, kao zadnju su izveli "We are all we have" u kojoj im je potrebna samo što veća gomila publike koju je Jorge naveo da im nije bitno volimo li mi punk, metal, hardcore, pop ili disco, bitno je da smo tu s njima, pijemo, pjevamo i zabavljamo se. A ja se nisam s njima niti zabavio, niti pjevao, a niti pio jer nisam od onih koji samo tako lako padaju na dojam kolektivne hipnoze. Pa i turbo-folk koncerti, kao i nastupi Thompsona, Kazališta, Valjka, mnogih zabavnjaka, teen-pop zvijezda i još mnogo koječega ima tu otvorenu samosugestiju opće veselice u kojoj je angažirani diskurz najmanje bitan. Veselica s fokusom 'ajmo ruke gore', odnosno 'ova glazba je sve što imamo, ajde da vas čujem kako pjevate' ('This music is all we got, so let me hear you sing' - "We are all we have") je tako velika mudrost kao i 'pomolimo se'. Amen.
[ The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

Nego, ono po što se ustvari došlo bila je ta koškava situacija THE EXPLOITED bez Wattieja. On možda više neće nastaviti koncertnu aktivnost zbog teških zdravstvenih okolnosti u kojima mu je jedva spašen život, ali je mnogo toga tijekom gotovo 40 godina dugačke karijere žrtvovao za striktna anarhistička načela podarivši mnogo znamenitih albuma i pjesama otvoreno se sukobljavajući s elitom punka, intelektualcima, sociolozima i filozofima tjerajući svoj busavo-prgavi inat mimo legitimnih regulativa. Ikona kakva jeste, teško je zamjenljiva, no dugokosi momci na 'žicama' - Irish Bob (bas) i Robbie 'Steed' Davidson(gitara) su ga u većini repertoara pokušavali nadomjestiti pozvavši još i 'žičanu' ekipu The Casualties - Rick Lopeza (bas) i Jake Kolatisa (gitara) na funkciju frontmena, te dva hrvatska grla za koja uistinu ne bih znao odakle su se stvorila i kakvi su im dosjei.
[ The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

Svatko od njih je dobio po 2-3 vokalne role u standardnom repertoaru koji je prošarao niskom legendarnih hitova "Barmy army", "Army life", "Disorder", "U.S.A.", "Cop cars", "Beat the bastards", "Chaos is my life", "Fuck the system"… s promjenjivim performansima, kako gdje i kako kad. Nije svima išlo baš najbolje skidanje Wattijevih mumljanja, ali sumnjam da se to i očekivalo. Uzgred, tako loše vokalizirati poput njega baš i ne može svatko.
[ The Exploited - hrvatska zamijena za Wattieja ]

The Exploited - hrvatska zamijena za Wattieja   © Kristijan Mateša

I za to treba imati talenta, no nekako mi se čini da je jedan od dvojice hrvatskih momaka, plavo blajhani punker s kraćom irokezom bio najidealniji scenski animator, a k tome i vrlo upečatljiv na vokalu. Druga pak stvar jeste da sad ovako bez Wattieja bend poprima metalni oblik blizak ranom thrash galopu sa zveketavim gitarama i brojnim sviračkim intervencijama u kojima su bas i gitara u neprekidnim rošadama. Ipak je Davidson potekao iz metal benda Certain Death i to se ne može sakriti; njegove role nemaju samo riffoidnost, već i mnogo solaža adaptiranih na hardcore zaobilazeći relevantnu strategiju suhoparnih punk repeticija. Postiže kreativno visoku razinu kompaktne sinergije metala i punka poput Kurt Balloua (Converge) udahnuvši bendu svježi zvuk koji je ovom prilikom došao do jačeg izražaja, posebice u temama gdje se i sam postavio u vodeću vokalnu ulogu dozvolivši si dobrodošlu legitimnu slobodu izraza.
[ The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Ramona

Za kraj se prema očekivanju dobila porcija zabavnog cirkusa u kome je bubnjar Willie Buchan pozvao sve na pozornicu da odrade sve što umiju na temu "Sex & violence" pa je nastao domaći teatar u gostima po scenariju na prastari Iggy Pop show. Ne treba biti nikako nezadovoljan ovakvim koncertom koji je izostavio neke od vitalnih Wattiejevih prepoznatljivosti u simbolici uličnog leksika, agresivnog nastupa, a i mnogo manje energije raspoređene miš-maš od pjesme do pjesme. Neizvjesna budućnost benda ostavlja mnoga otvorena pitanja i kompromise što se zasigurno u ovakvoj situaciji nameću i razmatraju unutar The Exploited koji bi s ovako mlađom snagom na žicama, hm, mogli nastaviti kao The Doors bez Morrissona, Queen bez Freddyja i AC/DC bez Brian Johnsona.
[ The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar ]

The Exploited,23.04.2017.,Vintage Industrial Bar   © Kristijan Mateša

A ono sve zbog čega je publika i došla - stage diving, šutka, pogačina, nošenje na rukama, klizanje po pivom nakvašenom podu, pa i poneka laktom razbijena faca ili zakucana o pod u transu entuzijazma gomile…, dobilo se u neograničenim količinama. Međutim, na koncerte zbog takvih akrobacija odavno ne idem. Interakcija se može ostvariti i iz nekog desetog-dvadesetog reda.

horvi // 25/04/2017

Share    

> koncert [last wanz]

cover: Body Count @ Šalata, Zagreb, 16/06/2024

Body Count @ Šalata, Zagreb, 16/06/2024

| 20/06/2024 | denis |

>> opširnije


cover: The Smile @ Malo rimsko kazalište, Pula, 15/6/2024

The Smile @ Malo rimsko kazalište, Pula, 15/6/2024

| 20/06/2024 | nina kc |

>> opširnije


cover: Mick Harvey w/ Amanda Acevedo @ Rojc, Pula, 14/6/2024

Mick Harvey w/ Amanda Acevedo @ Rojc, Pula, 14/6/2024

| 19/06/2024 | nina kc |

>> opširnije


cover: Dropkick Murphys @ Šalata, 12/06/2024

Dropkick Murphys @ Šalata, 12/06/2024

| 16/06/2024 | dora pavković |

>> opširnije


cover: Fijuk sajam, 02/06/2024, DKC Pomorandža, Podgorica

Fijuk sajam, 02/06/2024, DKC Pomorandža, Podgorica

| 16/06/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net
> najawe [blitz]
  • 21/06/2024 | zg, msu
    ljeto u msu - bad daughter
    >> najawa @ terapija.net
  • 21/06/2024 | zg, route 66
    promocija albuma:
    the bad week
  • 21/06/2024 | zg, dva osam
    phantasmagoria
  • 22/06/2024 | zg, attack
    diy punk juriš
    --------------
    statico
    poguba
    dropthehammer
    dead lesh
  • 23/06/2024 | zg, močvara
    začarana močvara
    --------------------
    ana čurčin trio (srb)
    lovro mirth (ri/zg)

>> sve blitz najawe


well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*