home > interwju > Dub Creator

kontakt | search |

Dub Creator

Arno Goldstein, poznatiji pod nadimkom Dub Creator, jedan je od najčešćih suradnika glasovitog soundsystema i izdavačke kuće King Shiloh, odnosno pripadajuće im etikete Majestic Music, ali i čest gost na nekim drugim etiketama. O njegovoj prošlosti, ali i onome što radi sada, odnosno što će raditi u budućnosti - popričali smo izravno s njim.

Hrvatska publika je mogla gledati tvoj nastup prije manje od godine dana u zagrebačkom klubu Močvara. Kako ti se svidjelo ovdje i tko ti je ostao u posebnom pamćenju?

Jako mi se sviđa Hrvatska i to što su Hrvati vrlo opušteni. Unatoč tome što nije bilo puno ljudi u Močvari tu večer, zabavio sam se i čini mi se da se ljudima svidio nastup. Bila je odlična atmosfera. Dobro sam se proveo sa Vrkijem(RDK). Čovjek se može stvarno nasmijati s njim, ali također i ozbiljno popričati. Naravno, jako cijenim Vedranovu(RDK) gostoljubivost, a također, na dan mog odlaska uživao sam u odličnoj ribi koju je ispekao Ilko(Bass Culture).
Nadam se da ću ponovo doći svirati u Hrvatsku. Vedran me tada pitao za nastup na ljetnom festivalu(Seasplash Reggae Festival), ali se nažalost nismo čuli od tada.
[ Dub Creator @ Močvara, 2005. ]

Dub Creator @ Močvara, 2005.   © Igor Kozličić



Tvoja karijera je usko povezana sa King Shiloh soundsystemom, koji su ti pomogli da snimiš svoj prvi 10'' EP, "Red Light", koji je izdan na njujorškoj Unity Sound etiketi sa pjevačima Rasom Milom i Idrenom Naturalom. Kakvo je tvoje osobno sjećanje na ta vremena kad si tek počeo raditi reggae? Čega se najviše sjećaš?

Pa, ja sam bio producentski aktivan već 10 godina prije no što sam se povezao sa King Shiloh. Ali nisam radio roots, već downtempo sa velikim utjecajem reggaea. Također, u to doba sam imao veliku bazu svoje glazbe na glasovitom portalu MP3.com. U određenom trenutku sam počeo raditi roots ritmove, ali bez vokala i to sam na DAT vrpci dao Shilohima. Nedugo zatim me Bredda Neil(King Shiloh system operator i selektor glazbe) kontaktirao te mi rekao da su I Natural i Ras Milo u Amsterdamu, i da bio on htio da, ako imam vremena, ih pozovem u studio pa da probamo nešto napraviti. U tom trenutku nisam imao nikakav ritam koji bi ih mogao zanimati, pa sam večer prije njihovog dolaska u studio napravio "Red Light" ritam i "Mediation" ritam. Oni su došli sutra dan i otpjevali svoje na ritam, koji je kasnije posao hit. I Natural je također dao pjesmu Aba Shantiju koji ju je, kao i Shiloh, stalno svirao. Od tog trenutka sve je krenulo, a King Shiloh i ja smo postali tim. Moram se zahvaliti I Naturalu, Milou i The Shiloh crewu za svu njihovu pomoć. Da nije bilo njih, vjerojatno bi još radio downtempo elektroniku.

Nakon "Red Light" EPa, surađivao si sa Lyrical Benjie na danas legendarnom "Ten Plagues" EPu. Možeš li mi reći nešto više o načinu na koji je nastao "Ten Plagues", i možda pokušati objasniti, ako smatraš da je potrebno, kako je postao takav hit na zabavama?

Da, Lyrical Benjie, Shiloh MC. "10 plagues" ritam je također nastao u samo jednoj večeri. Nakon što sam ga napravio, nazvao sam Neila i rekao mu da imam dobar novi ritam. Nekoliko dana nakon toga svratio je kod mene u studio sa Benjiem. Benjie ga je poslušao i instantno počeo improvizirati na njega sa tim odličnim refrenom-'There Shall be 10 plagues'. Samo je stao pred mikrofon i snimio ga iz jednog pokušaja. To je bilo tako dobro! Sister Nadia je otpjevala nešto harmonija, a ja sam zvao Jamaicoa da odsvira neke udaraljke preko samog ritma. Ne znam zašto je postao takav hit, ali pretpostavljam da je to zbog prokleto dobrog Benjieovog refrena i ritma.
[ Dub Creator @ Močvara, 2005. ]

Dub Creator @ Močvara, 2005.   © Igor Kozličić

Također, tvoj ritam se nalazi i na debi albumu Lyrical Benjiea, "Rastaman Styleu", a snimio si i 12''ni EP sa legendom roots reggaea Earlom Sixteenom. Možeš li mi reći nešto više o ova dva projekta, kako je sve počelo i gdje te to dovelo?

Sve zasluge oko mojih angažmana sa pjevačima pripadaju King Shilohu, koji imaju mnogo kontakata, a mi smo se spojili jer ja imam specijalizirani studio za produkciju duba, a Shiloh ima najsnažniji soundsystem u Europi, tako da je bilo logično da se spojimo i razvijemo dobar odnos.
Ljudi koji su u Shilohu mogu doći u moj studio i snimati na mojim ritmovima i dobiti ekskluzivne pjesme, a ja sam eksponiran preko njihovog soundsystema i izdanja na njihovoj Majestic Music etiketi. Što se tiče "Rastaman Stylea", Shiloh je kontaktirao mnoge vrsne producente oko pjesama za prvi Benjiev LP, a također su zvali i mene. Većina vokala sa LPa je snimljena u mom studiju.
I da, Earl Sixteen... meni je osobno bila velika čast raditi sa Earlom. On je vrlo srčana osoba i vrlo profesionalan pjevač. S njim je identična priča kao i sa "10 plagues"... U zraku se osjećala ta neka "vibra", i u jedno popodne obje pjesme sa EPa su snimljene, a nakon toga sam samo dodao brass.


Nedavno je izašao album "Igzabihir Yakal" sa još jednom legendom roots reggaea, Peterom Broggsom. Peter je, nažalost, trenutno u vrlo lošem stanju i postoji vrlo mala mogućnost da će ikada više pjevati. Što misliš o ovoj ploči, s obzirom na sve što mu se dogodilo? I što misliš o činjenici da si ti vjerojatno posljednji producent s kojim je radio takav talent poput Petera Broggsa?

Sama priča oko izdavanja "Igzabihir Yakala" je vrlo čudna. Peter je dobar prijatelj sa Breddom Neilom. 2002. godine, Peter je došao u goste kod Neila i naravno, on ga je doveo u moj studio. Ovo je bila velika čast za mene, jer kad sam imao oko 17 ili 18 godina, dosta sam slušao Peterov LP "Rise & Shine". I tako, Peter je prvo snimao vokal na nekim tuđim ritmovima, a zatim na ritmovima koji su na ploči. Kada smo prošle godine saznali za moždani udar, Bredda Neil je došao do mene i pitao da li bi htio od pjesama koje je snimio na mojim ritmovima napraviti LP, od čijeg bi se profita financirali neki Peterovi bolnički troškovi. Naravno, odmah sam se složio i počeo raditi na novim ritmovima za njegove vokale, jer nisam bio previše zadovoljan onima na koje je originalno pjevao. Promijenio sam ih sve osim onog koji je prisutan na pjesmi "Signs of the time". Nažalost, nisam mogao povratiti originalni vokal, jer su sva 3 pričuvne kopije njegovih vokala za tu pjesmu nekako oštećene.
Nadam se da će profit od prodaje LPa njemu biti od koristi, jer bi stvarno htio vidjeti Petera ponovo, ukoliko to bude moguće.
Peter je preživio taj moždani udar i polako se oporavlja. Također, ne mogu procijeniti hoće li se ikada dovoljno oporaviti u tolikoj mjeri da će moći ponovo pjevati. Također, on boluje od glaukome, a i vid mu je vrlo loš.
Htio bih se zahvaliti svakom tko je kupio LP, i tko je radio na njemu besplatno poput Jonaha Dana iz Disciplesa, Shiloha i Henka iz Blue Mountaina. Čudan je osjećaj znati da sam vjerojatno posljednji producent koji je radio s njim…ali opet, ako se svi molimo i molimo, te šaljemo mu pozitivne vibracije, mogao bi ponovo zapjevati. Naravno, ohrabrujem svakog da kupi ploču. Ništa ne zarađujemo na njoj, a novac će biti doniran u dobru svrhu.
[ Dub Creator @ Močvara, 2005. ]

Dub Creator @ Močvara, 2005.   © Igor Kozličić

Najviše te inspiriraju glazbenici poput Jonaha Dana i Russa Disciplea. U kolikoj mjeri njih dvoje formiraju tvoj odnos prema glazbi koju radiš, i da li te uopće i dalje inspiriraju? Koga bi još naveo kao svoju inspiraciju osim njih?

Pa, Russ D je moja najveća inspiracija, i to ne baš u glazbenom smislu, već više u tehničkom. On je tako dobar producent. Zvučna kvaliteta njegovih pjesama je vrlo, vrlo dobra, i ja još uvijek pokušavam dostići tu kvalitetu. Pjesme Disciplesa su vrlo teške, jasne i odrješite u isto vrijeme. Pročitao sam recenziju "Igzabihir Yakala" u jednom njemačkom časopisu koja govori o tome kako bi ovaj LP mogao biti (identično)produciran od strane Disciplesa. To je kazano u negativnom kontekstu, kao da ja kopiram Russa, ali ja na to gledam kao na najveći kompliment kojeg mi je mogao netko dati. Mislim da svaki producent ima svog idola, a za mene je to Russ D. Također, on je vrlo dobra osoba s kojom možeš pričati, od koje možeš primiti golemo znanje, i to ne samo o glazbi. Ja i moja žena Nadia imali smo to zadovoljstvo da ugostimo i Russa i Jonaha u našoj kući nekoliko puta, da ih vidimo kako rade u mom studiju i da ih vidimo kako rade odličan session na soundsystemu King Shiloha. Russ ima ogromno znanje o (samom)zvuku. Moji drugi uzori su Lee Perry, King Tubby i uglavnom svi producenti i glazbenici koji rade pjesme koje mi se sviđaju.


Danas, Sister Nadia i ti imate svoju vlastitu etiketu Asaiah. Nedavno ste snimili prvi 10''ni singl sa Mikom, Omarom Perryem i Nadiom, koji pjevaju preko tvog ritma. Što misliš o ovoj etiketi i za što se nadaš da će postići u budućnosti?

Počeli smo raditi na Asaiah etiketi kako bi slobodno mogli raditi što mi želimo raditi, kako bi imali svu financijsku dobit, kako bi mogli sami dizajnirati vizualni izgled i kako bi mogli sami odlučivati kada ćemo što izdati. Etiketa je nazvana po našoj kćeri Asaiah, koja sada ima skoro četiri godine. Nadamo se da ćemo izdati mnogo dobre glazbe na ovoj etiketi. Prvo izdanje je prodano u otprilike dva tjedna i morali smo raditi novu nakladu. Originalno, A strana sa Omarom Perryem i Mikom je izdana kao CD singl na Mikinoj etiketi "Only for Music", na ritmu kojeg je snimio Mikin band. Mika me zamolila da napravim remix ove pjesme za njen album, koji uskoro izlazi. No, meni su se toliko svidjeli vokali da sam na osnovu njih napravio novi ritam i zamolio Miku za dopuštenje da izdamo pjesmu na našoj etiketi. S druge strane, Sister Nadia je snimila svoju verziju, a dodali smo i brass sekciju, gitaru i udaraljke čime smo upotpunili pjesmu.
Na sljedećem izdanju će biti Lyrical Benjie, a ono izlazi uskoro.

Koji su ti planovi za budućnost? Što još planiraš izdati?

Kao što sam rekao, nastojati ćemo izdavati pjesme na Asaiah etiketi.
Također, planirano je izdanje na francuskoj etiketi Lion Roots Music u lipnju sa Kennyem Knottsom i Lyrical Benjiem. Postoji i (moja) instrumentalna skladba na "Roots of Dub Funk 5" kompilaciji izdanoj na Tanty etiketi. Nastaviti ću izdavati i za King Shiloh etiketu, za koju je već nekoliko pjesama u planu.
U ovom trenutku, radim nešto sasvim drukčije. Radim na produkciji i finalnim miksu za francuski electro/dub band "Manipulators", čiji će CD singl izići u lipnju. Ostali planovi za budućnost su da snimam prave bubnjeve umjesto digitalnih u svojim pjesmama. Već sam napravio neke eksperimente i mislim da će to biti dobro. Ali prvo moram završiti gomilu drugih pjesama koje su već snimljene.

Želiš li reći nešto za kraj?

Hvala za intervju i želio bi još samo reći…Respx svakom tko je uključen u roots i reggae scenu i tko na neki način daje svoj doprinos. Posebno bi se htio zahvaliti Shiloh crewu, Russu D.-u i svojoj ženi Nadiji koja se brine o našoj djeci i koja se mora nositi s tim što sjedim u studiu cijelo vrijeme.

Hvala tebi!

igor kozličić // 24/05/2006

Share    

> interwju [last wanz]

cover: JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

| 27/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

| 02/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*