Vrijeme ovih dana nije bilo sklono Fantastic Zagreb Film Festivalu. Nakon kiše na otvorenju i prilično prohladnih večeri i jučer je Zagreb zahvatio pljusak. Na svu sreću, (ne)vrijeme se smirilo do večernjih sati, pa je projekcija španjolskog horor filma
Opsjednutost Emme Evans (The Possession of Emma Evans) ipak održana u otvorenom kinu Tuškanac. Film je, pozdravivši nas na hrvatskom, šaljivo najavio redatelj Manuel Carballo kao toplu priču o djevojčici i njezinom psu. Iako nije imao veliku ulogu u filmu, šteta je što organizatori nisu doveli i Douga Bradleyja, koji se proslavio kao Pinhead, svim horor fanovima omiljeni vođa cenobita iz serijala ''Hellraiser''. Možda nekom drugom prilikom.
Na žalost, najavljeni Q&A s redateljem nakon projekcije nije se održao, vjerojatno jer se većina publike odmah po završetku filma ustala i krenula prema izlazu. Stvarno šteta. Ali svi zainteresirani za razgovor bili su pozvani na druženje na kino-šanku i u Purgeraju.
Gosti iz galaksije
Danas na Fantastic Zagrebu od 20.30h u kinu Europa na fantastičnom repertoaru je klasik Dušana Vukotića
Gosti iz galaksije, dok u 22.30 h pak slijedi japanski eksploatacijski film
Igra smrti. Kino Tuškanac u 21.30h donosi nagrađivani korejski film
Demonski otok Cheol-soo Janga, a program se zatvara iščekivanom horor komedijom
Guma Quentina Dupieuxa, popularnog francuskog elektronskog glazbenika, Mr. Oizoa.
Gosti iz galaksije (1981.) film je hrvatskog redatelja i proslavljenog animatora Dušana Vukotića, koji je za svoj kratki crtani film Surogat osvojio Oscara 1961. Riječ je o jednom od najbizarnijih filmova hrvatske kinematografije koji govori o piscu ZF romana (utjelovio ga je Žarko Potočnjak) koji otkrije da može materijalizirati svoje misli, što rezultira pojavom robotice Andre i njene vanzemaljske djece. Film je osvojio niz nagrada, među ostalima onu na festivalu fantastike Fantasporto u Portu (1984.) i Nagradu za scenarij u Trstu 1981.
Film
Igra smrti (X game) autora Yôheia Fukude temelji se na popularnom romanu autora Yamade Yusukea, a nadahnut je sadističkim igricama (tzv. batsu igrice) koje čine temelje japanskih varijetea.
Korejski
Demonski otok (Bedevilled) prvijenac je Cheola-soo Janga, a govori o žrtvi, zlostavljanoj ženi koja se pobuni protiv svojih krvnika te krene u osvetu koja poprima užasne razmjere. Iako ekstreman, ovaj film odražava težak položaj žena u korejskom društvu. Dosad je osvojio dvadesetak nagrada na niz međunarodnih filmskih festivala, ukljujući Critics Choise Awards za najbolju glumicu i najboljeg redatelja debitanta.
Guma (Rubber) je pak francuska horror komedija nastala u režiji Quentina Dupieuxa, u kojem glavnu ulogu igra Robert, mrtva i napuštena automobilska guma koja se u jednom trenutku sasvim neočekivano vraća se u život. I dok tako tumara pustinjom, otkriva da posjeduje zastrašujuće telepatske sposobnosti da uništi sve što poželi. Isprva ju zadovoljava vrebanje napuštenih objekata i malih pustinjskih stvorenja, no vrlo brzo apetiti joj porastu... Film je režirao proslavljeni francuski glazbenik Quentin Dupieux ("Steak", "Nonfilm"), poznat kao Mr. Oizo. Riječ je o inteligentnoj, smiješnoj i originalnoj posveti kinematografskom konceptu "bez razloga".
Nemojte zaboraviti ni na dvije panel diskusije koje će se održati u četvrtak i petak.
Gdje je granica između umjetnosti i eksploatacije?
Četvrtak, 07. Srpnja, 19 h, kino Europa
Uz regionalne profesionalce razgovaramo o razvoju eksploatacijskog filma, gdje su granice, cenzura ili ne, eskapizam, kulturološke razlike i gledalačke navike, pinku eiga, softcore podžanr. Kakva je prostor slobode za autore japanskog novog vala, revitalizacija eksploatacijskog filma i različiti autorski pristupi…
Sudionici:
Velimir Grgić (novinar, pisac), Dejan Ognjanović (filmski kritičar i teoretičar), Aleksandar Radivojević (scenarist, Srpski film) i dr.
Fantastika i horor u ex-Yu: danas i sutra
Petak, 08. Srpnja, 19 h, kino Europa
Razvoj žanrovskog filma u kinematografiji bivše Jugoslavije, prepreke razvoju filma fantastike danas, perspektive i recentna žanrovska produkcija u regiji…
Sudionici:
Dejan Ognjanović (filmski kritičar i teoretičar), Đorđe Kadijević (redatelj, Leptirica, Sveto mesto), Nevio Marasović (redatelj, Show must go on), i dr.
ana // 06/07/2011