Za uvod je poslužilo par gitarskih akorda i stih "I Took a Showgirl for My Bride...". Tako poeinje prvi singl grupe THE AUTEURS objavljen 1993. To je ujedno bio i moj prvi susret s tom grupom. Sreaom ne i zadnji. Deset godina kasnije ta ista pjesma poeinje u mirnijem, klasienijem, orkestralnom ritmu. Sazrijevanje? Starenje? Nešto sasvim drugo?
S velikim sam oduševljenjem negdje proeitao vijest da ae Luke Haines objaviti "best of" album njegovih AUTEURSa. Vea dulje vrijeme razmišljam o snimanju sliene kompilacije, za lokalnu uporabu, no nikako da se odlueim koje bi tu pjesme uvrstio. Uvijek ih je bilo previše, a nikako nijednu izbaciti, pa mi je Luke ovim izdanjem bar malo pomogao.
Za one koji to još neznaju treba reai da Luke Haines iza sebe ima veliku veainu autorstva u grupama THE AUTEURS (4 albuma), BAADER MEINHOF (1 album), BLACK BOX RECORDER (3 albuma) + 2 solo albuma. To u cjelini iznosi barem stotinjak pjesama od kojih nije lako predložiti najbolje pjesme. Obzirom da jedino u grupi BLACK BOX RECORDER ne pjeva on, odlueio je izbaciti taj dio iz ove priee i skoncentrirati se "samo" na AUTEURS/BAADER MEINHOF/solo fazu.
Kad sam vidio da se album sastoji od samo 11 pjesama u svega 44 minute trajanja, bio sam lagano razoearan. Jer sigurno je bilo materijala da se popuni bar još do 70 minuta. No vea s prvim taktovima pjesme "How Could I Be Wrong" raspoloženje se poeelo mijenjati na bolje, a sa "Showgirl" bilo mu je sve oprošteno i zaboravljeno. "Showgirl" na ovom albumu zvuei bolje nego ikad. Zašto?
E, tu dolazimo do zapleta cijele radnje. Luke Haines se naime nije poslužio starom okušanom metodom "copy-paste", vea je okupio ekipu i odsvirao sve stare pjesme, ponovo, s novim aranžmanima (dodani su gudaei, puno gudaea), te tome dodao još par novih pjesama. Stoga se s pravom postavlja pitanje - da li je to uopae kompilacija najboljih hitova ili je to regularan album s novim pjesmama? To objašnjava i zašto se na albumu nigdje ne pojavljuju rijeei tipa "best" ili "greatest", a naslov "Das Capital" sam Luke, na omotu cda, objašnjava einjenicom da su te pjesme polako poeele "izlaziti iz vidokruga", te da je "ponekad ljudima potrebno pokazati prstom na nešto što im je pred nosom".
Dakle, na albumu našle su se tri potpuno nove pjesme "Satan Wants Me", "The Mitford Sisters" i "Bugger Bognor" i one nastavljaju u smjeru u kojem je autor krenuo prije godinu dana sa svojim odlienim "The Oliver Twist Manifesto" albumom. Ostalih osam eine stari "hitovi" u novom ruhu, obogaaeni vea spomenutim gudaeima i "klasienim" aranžmanima.
Umjesto "hidden track" pjesama, koje se obieno nalaze pri kraju cda, ovdje stoji uputstvo koje kaže "Ukoliko želite euti Das Capital Overture (koji se sastoji od dijelova nekoliko pjesama) pokrenite pjesmu br 1 i stisnite rew na svom cd-plejeru". Originalno i genijalno!
Kako god se uzme, ovaj je album fenomenalan, od poeetka do kraja i teško mu je naai bilo kakvu zamjerku. Jedino se još s Dejanom moram posavjetovati dal u godišnjoj top-listi ide u nove albume ili u kompilacije!!!
ocjena albuma [1-10]: 10
pedja // 15/07/2003