home > mjuzik > SpokOi!

kontakt | search |

SPOKOI!: SpokOi! (d.i.y., 2024)

Huh! Koliko mi se čini, od mojeg zadnjeg susreta s ovim zagrebačkim energičnim hc/punkerima je prošlo više od 4 godine, to bješe još tamo pred koronu na 18. rođendanu Terapije u Surogatu (zagrebački Attack) 14. prosinca 2019. www.terapija.net/koncert.asp?ID=29775 kada su odvalili fantastičan nastup. Tada su imali jedan demo spokoi.bandcamp.com/album/demo-album i jedan službeni album "Izgubljen" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=26785 čiji datumi sežu još u 2015., odnosno 2017. godinu i od tada, pretpostavljam više ništa nisu napravili, evo, punih 7 godina.
[  ]

I sad, malo je neobično da im se treći rad zove nazivom benda, te da i dalje slijede čvrstu d.i.y. etiku s obzirom da manje-više mnogi, ako ne i svi jači izvođači što mogu skupiti stotinjak ljudi po koncertu preferiraju suradnju s izdavačima koji im koliko-toliko omoguće pristojan medijski plasman, ali, ah, nema se smisla upuštati u ovaj kontekst jer je album dostupan za besplatni download (pogledaj začelje teksta) i kompletno je objavljen na njihovoj youtube stranici koju su pokrenuli tek u svibnju 2024., tja, što su tako dugo čekali...



U stilskom aspektu sve je ostalo u dobro znanim gabaritima dužina od 2 i pol do maksimalno 3 i pol minute, sveskupa samo 9 pjesama i ukupnom vremenu od 26 minuta, a to je spram prethodnika znatno kraće (14 pjesama, 40 minuta). Uzeti ću si za slobodno komentirati da se željelo izbjeći neko zasićenje, a možda i prazni hodovi, hipotetski govoreći, možda je bilo pjesama s kojima nisu bili zadovoljni, koje su možda šepale, tako da je ovo u konačnici, valjda najbolja moguća opcija, mada bi fanovi bili zadovoljni i s ponekim 'otpatcima', zakaj ne?

Kao i po običaju, impresionira himničnost lirike grčevito moćnog Martinovog grla koje ide u suštinu nesrazmjerne ekvivalentnosti socijalizacije, onih narcisoidnih problema današnjeg konzumerističkog društva u kome su materijalizam i prestiž pojeli osnovni bit egzistencije pretvorivši je u apatiju i opću depresiju. Da ne tumačim sociološka razmatranja, dobro je u jednom interviewu rekla Esma Redžepova: 'meni je dovoljno da imam svoja 4 zida gdje se mogu oprati, živjeti i spavati, te barem imam nekakva 2 obroka dnevno', ali niks, to danas više ništa ne znači osim statusa sirotinje koja preživljava i nije klošarski stacionirana po ulicama i po kojekakvim sumornim destinacijama, prihvatilištima, a jbga, kaj je biti podstanar nešto bolje? Kroz moćno ugođene pjesme, počevši od uvodne himne "Dobro jutro" s kontempliranim gitarističkim radom kao da će početi hard-rock/metal seansa, nakon 40 sekundi se prebacuje u klasičan hc/punk što zove na ultimativnu budnicu teških vremena slomljenih ljudi koji samo sjede kod kuće i ništa ne poduzimaju, odnosno već ova prva stvar zove na ustanak odalamivši šamaronku mokrom krpom po glavi.

'Dobro jutro, narode,
Dižite se svi!
Dost' je bilo kukanja,
Treba živjeti!

Teška su vremena,
Ljudi slomljeni!
Nitko ne zna kaj će biti
U budućnosti!

Sam' se sjedi doma,
Ništ' se ne radi,
Niti se poduzima
Za bolje vrijednosti!

Kada bi svi bili
Ujedinjeni,
Nebi bilo ničega
Da nas zaustavi!

Zajedno smo jači,
Nepobjedivi!
Al' ništ' nam to ne vrijedi
Ako nema složnosti!
'

Zna se, teško je nas Hrvate osvijestiti jer nismo složni osim ako nije u pitanju sport ili fantastičan uspjeh Baby Lasagne, a socijalan status nas ne tangira osim vlastitog. "Odraz u lokvi" ima sjajan galopirajući tempo a'la Minor Threat/ Black Flag, nabacanu liriku s mnoštvo kolažnih sličica o frustraciji koječime, no prva je postavljena na šablonsku fragmentaciju jednog te istog gitarskog melodičnog lajt-motiva koji se ponavlja 8 puta, a kad ga ne bi bilo ili da je korišten jednom kao solo, pjesma bi trajala svega, možda nepunu minutu. Ne kažem da je ovakav aranžman nepotreban, ali nekako mi djeluje kao kad su švedski In Flames i Hypocrisy 90-ih u death metal ubacivali vrlo slične melodijske sekvence i zadužili scenu prototipom, a uh, preuranjeno bi bilo tvrditi da su ovi naši zagrebački Oi! punkeri došli do vlastitog izuma - melodic hardcore-punka, drugačijeg od recimo Bad Religion, The Descendants ili Pennywise. Možda, da su gitaristi ovdje više radili tokom čitavog albuma baš se posvetivši melodijama svake pjesme u ovakvom elanu, ovo bi mogao biti okidač za njihovu veliku budućnost... "Novo doba" dostatno tutnji u kratkim rafalima s opet novim pozivom na revoluciju 'svi će kao jedan ulicama stupati, čizme će odzvanjati/... stari red će nestati, oluja će bijesniti, mi smo njeni glasnici', dok mi naredna "Točena" stvara paradoks. Bend je na rođendanu Terapije, ko što spomenuh odvalio fantastičan i energičan nastup, no u backstageu je bio toliko miran sa svojim curama i ženama, uopće nisu niti cugali, tako da mi je neobično ove dečke čuti u raspoloženom hardcore feštarenju s razbijenim čašama, barenjem, seksom, tučnjavom i općom pijankom, no tu postoje stihovi 'kad se potroši i posljednja flaša/ nema problema, treba ti mašta'. "Neslomljivi", jedna od tri najdulje je opet himničan ubod s frenetičnim bubnjarskim galopom i ponovno melodičnim gitarskim dionicama, a lirika se svodi na sveukupnost današnjeg ništavila medija koji plaše, represija zakona i stvaranja robova, točnije poltronova, "Proklete duše" s blagim new-wave prizvukom te moćne hardcore mašine ima nešto kompleksniji aranžman jer je osim toga i najdulja (čak 3 i pol minuta), a ima i najbolje stihove 'U vladi znaju: bliži se kraj! Ruka pravde će ih stići, znaj! Kad jutro svane, ne vidi se dan! Potpuna tama, savršeni san! Tipičan hc-punk "Zauvijek" s ponovno melodičnim detaljima i naravno, odličnim tekstom na više alegorija i metafora o 'nekome', jasno ciljano nije čovjeku koji razumije stav punkera što ušicama sjekire nabija po glavi hipstera u uvjeravanjima, ali tako jest za sve one u kurtz-hozama i uskim odijelima, da bi "Punk" definitivno himnično označio ovaj album najjednostavnijim stihovima 'punk je sloboda/ punk je rješenje, odgovor na sve probleme'. Završna "Zlo" u početku zamiriši na Dead Kennedys himnu "California uber alles", a onda ode u klasičan retro, doduše, nimalo loš. U svemu ovome se ističu tekstovi, dovoljno jasni i angažirani s ponešto karikiranosti i humora na društveni siže, tako da je ovo ponajbolji album SpokOi! u karijeri, a što je zanimljivo, ako niste znali, bend slušaju obrazovane osobe s fakultetima i visokim školama što mi baš i nije jasno,,,

Naslovi: 1.Dobro jutro, 2.Odraz u lokvi, 3.Novo doba, 4.Točena, 5.Neslomljivi, 6.Proklete duše, 7.Zauvijek, 8.Punk, 9.Zlo

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 22/06/2024


PS: free download OVDJE: www.mediafire.com/file/yllx6pp1ffihjcv/SpokOi%2521_-_SpokOi%2521_-_2024.rar/file?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR08i7agbSXIyA-EasppNjH5I-kP_7YRIZLsGfgIWh_lOiCQH1JsegyMmbs_aem_cZXQZUG2mU0anyRT41qtjg
Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Hot Sun Cool Shroud (EP)

WILCO: Hot Sun Cool Shroud (EP) (2024)

| 21/11/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Lisica

LIBERTYBELL: Lisica (2024)

| 21/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: From Zero

LINKIN PARK: From Zero (2024)

| 17/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: He Who Sows the Ground

IN DAKHMA: He Who Sows the Ground (2024)

| 16/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Assertive Discipline

PREMATURE EJACULATION: Assertive Discipline (1988)

| 14/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: SpokOi!

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*