Gledajući određene produkcijske detalje u procesu stvaranja muzike koji se odnose na rad u softverima, bez namjere da govorim o softverima koji za običnog slušaoca ne znače mnogo, dolazim do zapažanja da su vokali neminovnost u radu na pjesmama koje će izaći iz njih. Razni SFX(special effects) mogu da popune taj prostor koji je namijenjen vokalima, ali ne mogu ih zamijeniti. Ovaj album je izdanje koje bi trebalo čuti ako smo zainteresovani za to.
U svakoj pjesmi različito su korišćeni efekti, sfx, vokali koji plivaju po tom prostoru koje sam na jednom mjestu u recenzijama ranije poredio sa sapunicom, pokret sapunice, da li nam možda serije "sapunice" znače nešto u toj priči kao pojam, ne znam, ali potreba da napišem to zapažanje neđe i uvodi razne druge riječi koje opisuju to najbolje. Što je onda muzika danas, što slušamo, ako želimo da skrenemo sa aktuelnog televizijskog pravca koji nam se nudi. Van njega su dobrim dijelom procesori, zvuk procesora sa jakim studijskim rack efektima. Naravno ima tu i instrumenata, ako ne onih u zvucima, u sintisajzerima sigurno za koje možemo reći da su i instrument između ostalog. Kompjuteri u nekom međusobnom prepoznavanju istog, srodnog, sve što je u sintisajzeru i u kompjuteru je isto, od neke naknadne ugašenosti vokala koji su postojali do postojanja istih, nedostataka u smislu "možda to nije urađeno", ali selektivno postoji.
Umjetnik se bavio kompozicijom koja u suštini ima savim lične muzičke razloge, istraživanje, upotrebu instrumenata, a koja aludira na naš odnos prema nestajućoj sredini arktičkih polova, koja se možda i odražava u krajnjim granicama na našu percepciju muzike, doživljaj prirode u suštini koji je povezan sa zvukom. S obzirom na upotrebu muzike u mix-u dubstep stila, shvatam koliko je taj jaz između klasičnih instrumenata i zvuka kompjutera dovoljno dobar ili još jedan razlog za taj poduhvat nužnosti vokalnog rasporeda, koji je u dubstepu u početku bio suviše dugo u rukama dubstep producenata, te je i ta muzika postala dovoljno dobar razlog da se dosta toga nazove dubstep-om, iako to možda ne bi trebalo. Kad pročitamo deskripciju za ovaj album, shvatićemo koliko je taj trenutak za "klasičare" bio potpuno novo iskustvo u pogledu na DJ Spooky-jev rad, izdanju koji me je inspirisao da napišem nekoliko riječi o tom djelovanju u granicama vokalnog koje je nekad bilo nezamislivo i značilo je u najmanju ruku heroinsku zavisnost, potragu za istim, dok su lake droge, legalizacija istih omogućili da to nekako i pređe u taj segment pribježišta zdravog razuma, a koje postoji i kod Danila Kiša kao naslov Posljednje pribježište zdravog razuma.
Naslovi:
1.Of Water and Ice (feat. Jin-Xiang "JX" Yu)
2.Antarctic Rhythms (Invincible Hip Hop Mix)
3.Somnium
4.Dark Skies
5.Adagio in Blue
6.The Secret Doctrine
7.Nocturne
8.Check Your Math
9.Arctic Rhythms (Dubstep Mix)
10.Antarctic Dawn (Bonus Track)
11.Of Water and Ice feat. Jin-Xiang "JX" Yu (Dubstep Remix - Bonus Track)
Haunted Beats Vol. 1 (LP, Album) Liquid Sky Music, Home Entertainment HOE 127 1998
DJ Spooky That Subliminal Kid + Totemplow - Kaotik: Transgression (LP) Manifold Records MANV30 1998
Scanner Vs DJ Spooky - The Quick And The Dead 4 versions Sulfur Records 1999
DJ Spooky That Subliminal Kid* vs. The Freight Elevator Quartet - File Under Futurism (CD, Album) Caipirinha Productions, Caipirinha Productions CAI2025, CAI2025-2 1999
Bang On A Can, Concerto Köln, Rias-Kammerchor, DJ Spooky - Lost Objects (CD, Album) Teldec New Line 8573-84107-2 2001
DJ Spooky That Subliminal Kid* Feat. Mad Professor & Lee "Scratch" Perry* - Dubtometry 2 versions Thirsty Ear 2003
Celestial Mechanix: The Blue Series Mastermix 3 versions Thirsty Ear 2004
DJ Spooky That Subliminal Kid* vs. Twilight Circus Dub Sound System - Riddim Clash 3 versions Play Label 2004
DJ Spooky That Subliminal Kid* & Dave Lombardo - Drums Of Death 3 versions Thirsty Ear 2005
Synchonio Version 2.0 - A Mix By DJ Spooky That Subliminal Kid (Cass, Mixtape) Not On Label (DJ Spooky Self-Released) none 2006
Creation Rebel - Trojan Records 40th Anniversary: Re-Mixed. Re-Visioned. Re-Versioned (CD, Album) Trojan Records 06076-80581-2 2007
Paul D. Miller aka DJ Spooky That Subliminal Kid* - Sound Unbound (Sampling Digital Music And Culture) 2 versions The MIT Press 2008
Dj Spooky + Totemplow - Hallucination - A Series Of Remixes Inspired By A Track By Totemplow (From A Collaboration EP With DJ Spooky) (File, MP3, 320) Milkmoney FREEMILK001 2009
The Secret Song (CD, Album + DVD-V + Dig) Thirsty Ear THI 57191.2 2009
Anthony Paul De Ritis, Paul D. Miller / DJ Spooky That Subliminal Kid, Boston Modern Orchestra Project, Gil Rose - Devolution (SACD, Album) BMOP/sound 1022 2012
Paul D. Miller / DJ Spooky That Subliminal Kid - Madame Freedom: The Re-Score (CD, Album, Sli) Synchronic 888-CD-003 2012
Paul D. Miller / DJ Spooky - ICE MUSIC (CD, Album, Ltd) Synchronic Records (2), Nevada Museum of Art none 2012