home > mjuzik > Rock je mrtav, EP

kontakt | search |

RABAT: Rock je mrtav, EP (Slušaj najglasnije, 2020)

Rabat je imao odličan debi album "Pad" 2018. i valjalo je nastaviti u takvom žestokom tempu oi!/punk-garage oldschool stila kakvim je prštalo većina materijala od 10 pjesama sabijenih u svega nepunih 27 minuta. Međutim novo izdanje poprilično otpušta stisak papučice gasa u lakše i niže brzine kao da su se s izvornika 1976/77 prebacili dvije godine kasnije kad je već gro pionirskih punk bendova počelo devijacije s post-punk i new-wave elementima tražeći nove načine izraza što je tada bilo sasvim etično i moderno u vidu istraživanja, eksperimentiranja, a i avangardnosti dodavajući funk, psihodeliju, reggae, ska, odnosno daleko mekše zvučne parametre. Sve se to lako pojašnjavalo show-biz mašinerijom pokazavši tržišni efekt: The Clash i The Stranglers su svoje najtiražnije albume ostvarili na račun promjene stila, a jedan od rodonačelnika punka Iggy Pop u to vrijeme nimalo nije mario za njega redajući plitke new-wave radove sa sve više pop fuzija u kojima se i dobrano zagubio da bi se naposljetku u punoj komercijalnoj fazi new-wavea pojavili sumnjivi derivati poput Generation X, The Boomtown Rats, The Jam, The Undertones ili Blondie kojima se prefiks punk još dugo povlačio uz ime mada su s korijenima imali tek blijede poveznice, manje u glazbi, a tek ponešto u poetici i stavu.
[  ]

Stvar novog izdanja Rabata je polovična u tom aspektu. Od svega 4 nove pjesme dvije imaju specifična punk obilježja s kojima i jesu krenuli dok su preostale mekših i drugačijih performansa. Krenimo s njima. "Između redaka" varira na post-punk/ new-wave relacijama kraćih rock shuffleova tipičnih za primjerice spomenute rane radove The Jam, pa i prvih Ultravox i Blondie, te onih The Clash kad su počeli napuštati energične amplitude. A vrlo zgodno lirski sastavljena "Norma" jeste post-punk satkan od uvodnih Joy Division i Siouxsie And The Banshees, te u drugom dijelu aranžmana s dinamičkim hard-rock fluktacijama po čemu im se ne može zamjeriti očit utjecaj Rose Tattoo (na debiju su upravo i imali njihovu obradu "Nice boys" nazvanu "Čoban iz Gnijezda Zmajeva"). To dakako, nije nimalo loš potez kad bi se tumačio s komercijalne strane show-biza kojeg ovdje u nas praktički više i nema, osobito na underground sceni s koje je redovito znalo isplivati pregršt novih i zanimljivih izvođača, još tamo od tih davnih vremena punka i new-wavea naovamo.



No, druga činjenica leži u naslovnoj pjesmi "Rock je mrtav" koja opravdava ovakav kreativan potez; ova pjesma im je ustvari jedna od najenergičnijih, a bome i najmelodičnijih u dosadašnjem opusu sa čistim i kristalno jasnim oi!/street-punk gabaritima što otvaraju ovih 12 minuta priloženog materijala sjajnim refrenom 'rock je mrtav, kužiš stari moj/ sviraj covere, rulja traži to' potenciravši upravo tezu o propasti rock kulture koja je širu transparentnost zadržala još samo u domeni zabave za one medije, mase i auditorij kome nije bitan angažiran stav kojeg Rabat njeguje. Odnosno, kad bi vođa i gitarist Robert Suevich pjevao ljubavne stihove i plitko prozirnu, lakoprihvatljivu sentimentalnu poeziju, šanse za opstanak rocka ovakvog kakvog bend prikazuje, bile bi daleko veće. Druga žestica "Patriot" s kombinacijom punka i hard-rocka brzog, te klasičnog punk-rocka umjerenog tempa a'la The Godfathers u zadnjem dijelu aranžmana još uvijek ima dostatnu snagu debi albuma.



Kritička narav poetike je i ovaj puta na visini uz obilati humor i cinizam na šablonske autore koji i dalje smatraju da rock mijenja svijet, na one koji uzimaju tuđe pjesme i citate oblikujući ih u vlastite, pa satira na cover bendove, pronađe se revalorizacija starih svjetonazora 'da smo isti svi' ('danas gledam u jučer, pa si mislim jebemti'), tu su i nezaobilazne podobne DNK elite s rukom na srcu, obrazom u tri boje, kruhom bez motike i divnim životom, a i one drugačije strukture što trpe njihov svakodnevni mobing, presing i normative. Svaka pjesma je pošteno sročen udarac s različitim tematskim preokupacijama, mada kratkoća sadržaja apelira da su nam Rabat štošta toga ostali dužni. Barem još nekoliko ovakvih pjesama koje bi dopunile duhovito, inteligentno i elokventno zvučno štivo.

Naslovi: 1.Rock je mrtav, 2.Između redaka, 3.Patriot, 4.Norma

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 26/11/2020

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Hot Sun Cool Shroud (EP)

WILCO: Hot Sun Cool Shroud (EP) (2024)

| 21/11/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Lisica

LIBERTYBELL: Lisica (2024)

| 21/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: From Zero

LINKIN PARK: From Zero (2024)

| 17/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: He Who Sows the Ground

IN DAKHMA: He Who Sows the Ground (2024)

| 16/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Assertive Discipline

PREMATURE EJACULATION: Assertive Discipline (1988)

| 14/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*