Da vidimo: Duran Duran, Talk Talk, Profili Profili, The xx, pa !!!, sisački ###, ljigavi pop Wet Wet Wet... i tako svašta nešto s imenima bendova koji u nazivu imaju po dvije-tri iste repetirajuće riječi ili simbola. Osim te poveznice malo tko ima ponešto uzajamno sličnoga (još ponajviše Duran Duran i Talk Talk), a ovaj četveročlani bend (
Matti,
Max,
Paul,
Simon) iz Berlina ponajmanje.
Okupljeni su 2016. kao frakcija tri benda Nervöus, Henry Fonda i Bomb Out!, te slijede tradiciju izvođača s washingtonske etikete Dischord preplitanjem sirovog punka, hardcorea, post-punka i noisea uzavrelog do konotacija post-metala. U principu, moglo bi se mnogo toga povezati i s Fugazi nabojem kada su MacKaye i ekipa parali moćnim, britkim i žestokim pjesmama dajući hardcoreu prefix - post ekshumirajući i secirajući dobar dio ostavštine kroz vatrenu analizu nelagodne status quo pozicije uranjajući duboko u močvare pokraj kulture. One kulture protiv koje se bore ovi Berlinčani vrišteći krvavim glasom na njemačkom jeziku izbjegavajući 'deutschpunk' patriotizam stavljajući se namjerno u neki posljednji red screamo gužve.
Fabrik Fabrik tour ekipa
Bijesni, ljutiti, nadrkani, frustrirani, turobni, pa ponekad čak i melankolični tekstovi reflektiraju se u nadrmanoj atmosferi uredno posloženih 9 pjesama frcajući energijom istinskog naboja kada nikome u ovom kvartetu ne lupa u glavu slava već zadovoljstvo fokusiranja na ono što najbolje rade. Legato gitare u distorziji bez ikakvih pozamašnijih solaža, pa čak i s minijaturnim setom melodičnih staccato dionica i noise disonanti, naglašeni i istureni mekani basovi u kompaktnoj gradaciji ritmike sa sirovim performansima poput žive svirke (čitav zapis baš i djeluje kao live studio records) paraju od prve do zadnje minute kojih ima svega 25 okončavajući obradom čuvenih Slime "
Der tod ist ein meister aus Deutschland" (smrt je meštar iz Njemačke). Pjesme kao uvodna programatska "
Alles ist fabrik", "
Modell", "
Fieber", "
Letzer marsch" sadrže i poneke eksperimentalno - dekompozicijske izlete, a "
Nägel mit Köpfen" i laganija "
Moralspirale" vrlo melodične harmonije koje se protkaju i na slojeve chaotic hardcore etike, tako da paralelno povlače mnogo toga u svoj konačan stilski zbir bogatim sviračkim kreacijama ne dozvoljavajući monotoniji i repetativnosti da naruše inspirativno jaki i vrlo talentiran duh benda za revitalizaciju čiste i iskonske snage domišljato sročenog temeljca na kome se punk ubjedljivo nalazi na prvom mjestu.
Pogodili su vještim gradacijama i stilsko-žanrovskim fuzijama dočarati nemoć i bijedu, mrkle noćne more, mržnju, agresiju, paranoju i još poneke ljudske strahove što izazivaju vrlo nelagodne osjećaje, a u tome tražiti ljepotu, bezazleno je i potpuno utopistički. Ne šibaju onom pozitivnom melankolijom za široke mase već posvemašnim nihilizmom i bezperspektivnošću, ali da nemaju svoju perspektivu s ovako ugođenim negativnim raspoloženjem (dođavola, zar sve mora baš biti 'nice'?) ne bi se reklo. Poprilično su drugačiji od mnogih glumatajućih izvođača sličnog faha: osjeća se da je ovaj debi album iskren i human u ovom nesigurnom vremenu koje svako malo vreba da dovede demona u psihu i senzibilitet. Usudio bih se utvrditi da je ovo jedan od najboljih albuma ovakvog kova kojeg sam slušao 2016.
Naslovi: 1.Alles ist fabrik, 2.Modell, 3.In Bahnen, 4.Fieber, 5.Nägel mit Köpfen, 6.Letzer marsch, 7.Moralspirale, 8.Kein wort, 9.Der tod ist ein meister aus Deutschland
ocjena albuma [1-10]: 9
horvi // 04/11/2016