Mimi Stillman i Charles Abramovic suradnju su započeli 2001. upoznavši se u Philadelphiji, a potom 2005. osnovali Dolce Suono Ensemble. Ona je nadaleko proslavljena flautistica, slovi za jednu od najinovantnijih u svojoj generaciji, dobitnica je mnogih nagrada i priznanja u solističkim i komornim suradnjama, a on je znan kao kolaboracijski pijanist i kompozitor, te je profesor studija za klavijature na Temple University. Njihova zajednička suradnja bez obaveze na Dolce Suono Ensemble ovom prilikom je žustro posvećena borbi za ljudsku slobodu i nacionalni integritet kroz obrade 3 manje znana kompozitora što su imala vrlo teška, mučna i košmarna životna iskustva.
charles abramovic & mimi stillman
Njihova suradnja za flautu i piano jest komorne naravi s vrlo turobnim pričama i sumornim ambijentom, no to nikako ne znači da je ova glazba unatoč svojoj depresivnoj sferi nelagodna ili manje uzbudljiva od vedrih nota. U prvoj obradi "Five pieces for flute & piano" (stavci "Landscape", "First dance", "Second dance", "Melody" i "Third dance") poslužili su se djelom poljskog Židova Mieczyslawa Weinberga kome je čitava porodica nastradala u holokaustu 2. Svjetskog rata. Prijateljevao je s Dmitri Šostakovičom, Prokofijevim, Hačaturijanom i ostalim kompozitorima iz branže anti-formalista u vrijeme Staljina, a ovo djelo je napisao 1947., no ostalo je decenijama vješto sakriveno od komunističkog režima.
Drugi kompozitor kojeg su se uhvatili je također Židov David Finko (rođen u SSSR-u) čija je "Sonata for flute & piano" (4 stavka) nadahnuta povješću židovskih umjetnika u istočnoj Europi tokom nacističke i sovjetske dominacije, a treći je Richard Danielpour, iranski Židov koji je 2009. skladao "Remembering Neda - Trio for flute, cello & piano" kao reakciju na komemoraciju Nede Agha-Soldan, mlade žene što je fatalno ubijena u uličnim prosvjedima iste godine.
S vještom interpretacijom njihove kajdanke i neabrazivnim adaptacijama Mimi i Charles protežu brojne slike, doživljaje, vizije i strahote autora i brojnih paćenika što su ne samo iz idealističkog, već i umjetničkog poriva dostojanstveno pokušavali izvojevati prava koja su im sudbinski onemogućavana. Kroz prizore, osobito adaptacije Finka i Danielpoura izvijore i poneki folk motivi, tradicionalizam Rusije i Perzije inspirirani autohtonim lokacijama, a ne tek samo kurtoaznim egzibicionizmom u egzotiku bliskog istoka za što je posebno zaslužan violončelist Yumi Kendall u posljednja 3 stavka "Lamentation", "Desecration" i "Benediction".
Naslovi: 1.Five pieces for flute & piano: Landscape, 2.Five pieces for flute & piano: First dance, 3.Five pieces for flute & piano: Second dance, 4.Five pieces for flute & piano: Melody, 5.Five pieces for flute & piano: Third dance, 6.Sonata for flute & piano: Largo, 7.Sonata for flute & piano: Con moto, 8.Sonata for flute & piano: Lento assai, 9.Sonata for flute & piano: Con moto, apasisonata, 10.Remembering Neda - Trio for flute, cello & piano: Lamentation, 11.Remembering Neda - Trio for flute, cello & piano: Desecration, 12.Remembering Neda - Trio for flute, cello & piano: Benediction
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 21/01/2016