home > mjuzik > Puno pozdrava iz Septičke Banje

kontakt | search |

LETEĆI CIRKUS ZVONKA DŽORDANA: Puno pozdrava iz Septičke Banje (d.i.y., 2015)

LETEĆI CIRKUS ZVONKA DŽORDANA - Puno pozdrava iz Septičke Banje (d.i.y., 2015)

Prvi solo rad Čiće nakon razlaza Sukoba Interesa. Punk-rock opera!

Ovaj album bi se komotno mogao potpisati kad rad bivšeg zrenjaninskog pop-punk/rock benda Sukob Interesa, ali ga u principu pod svoj solo projekt pripisuje vokal i gitarist Vladimir Čiča. Bend se rasturio tokom proljeća 2014. kada su snimili svoje posljednje izdanje, EP "Penis bonus, pax in domus" i svatko otišao na svoju stranu, a evo, godinu i pol kasnije njih trojica-četvorica su ponovno zajedno u vrlo sličnoj funkciji jer očito da je strast prema glazbi nadvladala teškoće neuspješno prohujale 15-godišnje karijere.

Istina, Čiča je svoje bivše ortake pozvao samo u funkciju gostujućih muzičara: Srđan Dević je odlupao bubnjeve u gotovo svim pjesmama, dok su Mladen Zelen (gitara) i Mladen Mutavdžić (bas) prisutni u samo jednoj. Muta je usput i komponirao glazbu za stvar "Otkaz". A ostalih gostiju ima još desetak: Pavle Kirićanski (Hype, Impurita, Oružjem Protivu Otmičara) je gotovo prisutan u svakoj pjesmi kao gitarist, dok su ostali dobili poneke role na klavijaturama, gitari, basu ili pratećim vokalima. Svi su okupljeni iz vrlo poznatih bendova Atheist Rap (Vladimir Radusinović), Overdrive (Damir Milutinov), Kanal Tvid (Mileta Grujuć), Madresi (Aleksandar Katić, Vladimir Maksimović) itd...

Čiča je po običaju napravio opsežno djelo s 18 kompozicija (od toga 2 instrumentala) u trajanju nešto manje od sat vremena i konceptualno prepleo raznorazne događaje iz života ogorčenog punkera kojeg kroz fabulu prati od adolescencije, osnivanja prvog benda, prvih seksualnih iskustava sve do sazrijevanja, egzistencijalnih problema na poslu, dobivanja otkaza i pikantnih estradnih koškanja s obzirom da glavni junak cijelo to vrijeme predvodi neki neuspješan bend. Odnosno, cijela priča je praktički autobiografska, Čičina storija iz otkačeno-bijesnog aspekta gdje su uvijek neke barabe, seljačine, kreteni i oni s niskim IQ prolazili mnogo bolje od njega. Satira kojom obiluje u svakom pogledu, uostalom kao i svaki rad bivšeg benda dolazi do izražaja u svakoj pjesmi naplavljenoj humorističnim kompromisima, zbunjujućim paradoksima, seksualnim perverzijama, ironičnim porukama tezgarošima, političkim konfrontacijama ka omraženim stranačkim pajacima, društvenim nepravdama, neprilagođenoj socijalizaciji...

"Privatni fakultet"

'Dobrodošli na privatni fakultet,
Ovde je kraj vašem traganju.
Mi stvaramo rukovodioce za gore sutra,
Učimo ih korupciji i laganju.
Ako si glup ili lenj a možeš da platiš,
Zašto da se mučiš?
Završi naš fax, tu ne moraš da učiš.'

...

"Otkaz"

'Bez kucanja glupa pravnica samo je upala unutra,
Sa osmehom mi je rekla da ne moram da dolazim sutra.
Dobio si otkaz.
Marš napolje - ko te jebe majmune.
I onako se ne uklapaš, pored tebe svi deluju loše,
Javili su iz uprave da neće više na tebe da troše.'

...

"Hej (ex) Jugosloveni"

'Jebite se svi premudri matori govnari
Što ste mahali svim zastavama koje su vam dali,
Što ste negovali kulturu idiotizma
I podržavali gluposti u ime patriotizma,
Stvorili ste širok spektar neviđenih sranja,
Banana republika je ostala i bez banana,
Ubili ste nadu i budućnost svojoj deci,
Jebali vas vaši plemeniti preci,
Jebalo vas rodoljublje i ta priča cela
I sve što ste sa sobom doneli iz vaših sela.'

...

Glazba se većinom kreće u zacrtanim i poznatim sferama bivšeg benda, a unatoč tome ima i nekih znatnih odstupanja posezanjem u akustičnije i baladičnije vode poput "Prava ljubav (figurae veneris)" s vokalom Mirjane Šponje iz Bukabau ili bezazleno naivnog pjesmuljka "Ne želim da odrastem", zatim vokalni doo-wop/ bubblegum-pop "Coitus interruptus", reggae "Droogar", ska-čardaš "Loš i bedno plaćen posao", post-punk/funk "Otkaz", te posve neočekivana sprdačina "Nezaustavljivi uspon Bobana Falusa" s glazbom Ivan Nikite Dujina (iz Sounds Of The Polyp) i auto-tune vokalima evocirajući lakoglazbeni turbo-folk uz ogromne ovacije publike.



Zvuk je osim klasičnog pop-punk/rocka napumpan i s nekoliko zgodnih samplova i efekata (publika, limeni poluraspadajući orkestar što svira "Hej Slaveni"...), pjesme su raznolike, a amplituda je promjenjive grafičke linije u tančine prativši radnju s mnogo kompozitorskih previranja. Reklo bi se stanovita rock ili da se upotrebi bolji izraz, punk-opera u kojoj posebno mjesto drže dva odlična instrumentala "Iri-tira" nabijen alternativnim rockom i "Poslednji tango u Septičkoj Banji" od čak 6 minuta prisjećajući se post-punk faze P.I.L. "Metal Box" s Keith Levenom na gitari i Jah Wobbleu na basu.

Saga bivšeg mu benda nastavlja se dalje po zacrtanoj strategiji uzbudljivosti, satire, ironije i raznolikim stilskim dodacima temeljnom punku. Vrlo dobro.

Naslovi: 1.Iri-tira (instrumental), 2.Mlad, glup i razno, 3.EGO (Električni Garažni Orkestar), 4.Prava ljubav (figurae veneris), 5.Coitus interruptus, 6.Privatni fakultet, 7.Droogar, 8.Loš i bedno plaćen posao, 9.Hotel Parazit, 10.Tezgaroši, 11.Prilepak, 12.Otkaz, 13.Nezaustavljivi uspon Bobana Falusa, 14.Raskid, 15.Ne želim da odrastem, 16.Hej (ex) Jugosloveni, 17.Poslednji tango u Septičkoj Banji (instrumental), 18.Motivaciona (digni dupe i preduzmi nešto)

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 11/11/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Hot Sun Cool Shroud (EP)

WILCO: Hot Sun Cool Shroud (EP) (2024)

| 21/11/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Lisica

LIBERTYBELL: Lisica (2024)

| 21/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: From Zero

LINKIN PARK: From Zero (2024)

| 17/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: He Who Sows the Ground

IN DAKHMA: He Who Sows the Ground (2024)

| 16/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Assertive Discipline

PREMATURE EJACULATION: Assertive Discipline (1988)

| 14/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*