Rođen u Ljubljani, pravim imenom Robert Pešut, Magnifico je započeo svoj glazbeni put u drugoj polovici osamdesetih s grupom U'redu, ali početkom rata grupa se raspala. Zatim je započeo samostalnu karijeru i dosad je snimio šest albuma. Radio je glazbu za nekoliko kazališnih predstava, te za filmove Stereotip i Prepisani. Za razliku od Hrvatske, u svojoj Sloveniji je priznati autor, a 1998. godine bio je slovenski predstavnik na natjecanju za pjesmu Eurovizije.
magnifico
Prva asocijacija kad sam dobio ovaj cd u ruke, barem gledajući po naslovima pjesama, bila je da ću slušati pjesme koje nalikuju onima Gorana Bregovića iz faze dok je radio glazbu za Kusturičine filmove. Već prvim slušanjem, Magnifico je pokazao da nije osoba koja kopira druge, već je razradio svoju ideju. Pjesme su ponajviše veselog ugođaja i siguran sam da bi uz dobru reklamu, mogle uživati i veću popularnost u Hrvatskoj. Štoviše, vjerujem da pjesme s ovog dvostrukog cd-a mogu naći svoje mjesto i na puno širem području, za početak definitivno po južnoj Europi. S komercijalne strane gledano, sigurno će imati prolaz i kod nas. Glazba iz ovih filmova, u kojima je glavna tema nogomet, akustičnog je predznaka, kombinira klasiku, akustični jazz, pop i etno glazbu. Magnifico je uspio stvoriti ugođaj negdašnje države iz tridesetih godina prošlog stoljeća.
Pažljivo je koketirao s klasičnom glazbom i njenim inkarnacijama u prvoj polovici oba cd-a, koji je kompletno instrumentalan. Klasika ovdje ima pop melodiju i pitkost, koja niti u jednom trenutku ne prelazi na teške tonove i najbliža je valcerima kakve je radio Johan Strauss II. Baš tom velikanu klasične glazbe kao da ide posveta instrumentalom "Savski valcer". Simfonijski orkestar je na oba albuma odradio veliki dio posla, a svoj obol ponajviše su dali gudači. Pjesma "Pukni zoro" prisutna je na prvom cd-u u dvije verzije. Instrumentalna verzija ima prizvuk šansone i prisutnost Ive Robića, dok njena pjevna verzije priziva starogradske melodije Zvonka Bogdana i Janike Balaža. Ta različitost glazbenog ugođaja iste pjesme pokazuje Magnificovu kvalitetu pri aranžiranju pjesama. Naravno da Magnifico kroz soundtrack nije mogao do kraja pobjeći od Bregovićevih poskočica, ali je kroz pjesmu "Zum Zum Kolo", u kojoj je čujniji Goranov pečat, to odradio na sofisticiraniji način. Primarno je to uspio pametnom pretvorbom narodne melodije u klasičnu glazbu, te izborom gudačkih instrumenata.
Kao gošća u dvije pjesme na drugom cd-u, vokalne dionice otpjevala je Luz Casal. Španjolska pjevačica, definitivno velika umjetnica, posebno se iskazala u "Madrugadas", gdje je njena glazbena emotivnost istaknuta u prvi plan. Dvije pjesme, koje uz izvedbu dive Casal, imaju najveću težinu na ovom albumu su "Urugvajski sevdah" i "Gardijski sevdah". Neizvjesnost i tuga koja se provlači kroz te pjesme skoro da je ekvivalentna emocijama Albinonijeve kompozicije "Adagio u g molu". Suze i plač kroz tu pjesmu izbacuju van sve što kroz čovjeka prolazi u tom trenutku. Za kraj albuma i drugog cd-a ostavljena je live izvedba pjesme "Ithink", koja iskrivljuje urbanu crtu ovog albuma. Tarzan ingliš koji Magnifico izbacuje iz sebe prilično je dosadan i već viđen puno puta, uz glazbenu podlogu koja ovaj put ima Breginu narodnjačku liniju, nikako nije trebala naći mjesto ovdje. Razlike između ova dva cd-a postoje, drugi album bogatiji je instrumentalima, više je baziran na klasičnoj glazbi isprepletenoj kroz ugođaj Latinske Amerike, dok prvi cd svoju snagu ima u starogradskim melodijama. Na drugom disku možemo tako čuti i dašak Kube i legendarnog albuma Buena Vista Social Club kroz pjesmu ""Cha Cha Del Rio Drina", kao i prizvuk nogometnog derbija Brazila i Argentine kroz pjesmu "Koka Kolo".
Magnifico je ovim albumom svoje ime još više približio širokim masama međuigrom glazbenih stilova od klasike do bluesa, sve skupa u jednom loncu. Taj dio posla je odradio korektno i pošteno, pa ne treba u ovim pjesmama pretjerano tražiti dlaku u jajetu. Jedino što fali je malo oštrine i grubosti, te alternativnog prizvuka. Taj dio bi albumu dao veću vrijednost, ali Magnifico očigledno nije takav tip igrača.
Naslovi: [CD1] Montevideo, Bog Te Video: 1. Ljubav u C-duru, 2. Pukni zoro (Instrumental), 3. Savski valcer, 4. Zum zum kolo, 5. Tužna vesela, 6. Srpska posla, 7. Ljubav u C-molu, 8. Pinja kolada, 9. Dali si videla dušo, 10. Pukni zoro, 11. Intro rubato, 12. Marija Ana, 13. Samo malo (Klubmiks), 14. Bum bum, 15. Samo malo (Groovyman RMX); [CD2] Montevideo, Vidimo Se!: 1. Vidimo se, 2. Para mi, para ti (Instrumental), 3. Ajtink, 4. Veliki voz, 5. Urugvajski sevdah, 6. Ruska, 7. Muška igra, 8. Koka Kolo, 9. Marcia para ti, 10. Gardijski sevdah, 11. Al Viento (feat. Luz Casal), 12. Madrugadas (feat. Luz Casal), 13. Tango Mango, 14. Para mi, para ti, 15. Cha Cha del Rio Drina, 16. Ithink (Live)
ocjena albuma [1-10]: 6
jura // 23/04/2014