Ići u analizu otkrivanja istine oko infrastrukture ove glazbe može biti jalov zadatak. Za neke od ovih izvođača sigurnim se nameće da nemaju ama baš ništa sa analognom tehnikom zvuka i živom svirkom, no vjerojatnost je da ima i takvih. Barem nekoliko. U principu, većina ovih snimaka pokazuje karakter sofisticiranih izvorišta kao i recimo kod praočeva Throbbing Gristle koji su samo njima poznatim metodama stvarali prve noise i industrial eksperimente u globalu izvučene iz konteksta 'pop' scene.
Riječ je, naravno, o nekolicini već dobro nam znanih izvođača okupljenih oko etikete Alrealon Musique, te još cijeloj seriji onih koje smo možda negdje već i susretali, primjerice na vrlo sličnoj kompilaciji "PAS And Alrealon Musique Present: Experi-MENTAL Compilation 2" koju je 2011. upravo ova etiketa objavila u suradnji s američkom PAS Records povodom Experi-MENTAL Festivala 3 u Brooklynu.
Od starih poznanika poput
BLACK SATURN ("The blessing tree"),
JOHN 3:16 ("God's holy fire"),
FluiD ("Guardian"), te
PHILIPPE PETITA koji je prisutan sa čak 3 kompozicije (dvije kolaboracijske "Nothing ventured, nothing gained" sa
FRIENDS i "Alter/ exclusive" sa
ASVA, te autorski prvi puta realiziranom "Baba Yaga"), ovdje su još neki za koje ste možda ranije i čuli. Primjerice
BLUE SAUSAGE INFANT ("Afflicited by the wind disease"),
PAS MUSIQUE ("Commercial space"),
BIG BROTHER ON ACID ("Friday night" s primjesama dubstepa) ili
THE JAZZFAKERS (eksperimentalna jazz skladba "Weise horn"). A tu je i naš
JURICA JELIĆ koji se sasvim relevantno uklopio u ovu eksperimentalnu šaržu (neobično tretiran gitaristički komad "On rainy sunset").
Posebno lucidne performanse pokazuje
KINE kombinirajući loop-efekte, gitarski reverb i vokalnu ekscentričnost mumljanja ("Meditation 4"), dok na 'pop' kontekst jedino uvlači electro-glitch
THE USE feat. RACHEL MASON (finim 'dream-pop' vokalom otpjevana "Bird song"), te donekle plesna metamorfoza
EBINGER ("Gramo memo"). Pronađe se i moderne klasike
RASPLYN (orkestrirana "14 black clouds"), a i iskonskog gitarističkog noisea [ówt kri] ("Confrontations").
Kompozicije su gotovo sve od reda instrumentalnog karaktera s naglašenim autorskim pristupima sklonim ne samo eksperimentima, već i široj bazičnoj razgradnji i stupnjevanju odavno odrađenih izleta u nepoznato. Kao što i image same etikete sugerira, ovdje su dozvoljene sve moguće kombinacije živih instrumenata s digitalnim procesima, kao i stilske izvedenice koje podjednako zastupaju modernu klasiku, elektro-akustiku, ambijente i avangardu križajući je s bogatim ostavštinama kurentnih, prohujalih, a i underground žanrova. Nema limita. Horizonti su posve otvoreni.
Naslovi: 1. BLUE SAUSAGE INFANT - Afflicited by the wind disease, 2.BLACK SATURN - The blessing tree, 3.PAS MUSIQUE - Commercial space, 4.BIG BROTHER ON ACID - Friday night, 5.THE USE feat. RACHEL MASON - Bird song, 6.EBINGER - Gramo memo, 7.PHILIPPE PETIT & FRIENDS - Nothing ventured, nothing gained, 8.THE JAZZFAKERS - Weise horn, 9.RASPLYN - 14 black clouds, 10.JURICA JELIĆ - On rainy sunset, 11.KINE - Meditation 4, 12.PHILIPPE PETIT - Baba Yaga (exclusive), 13.ASVA & PHILIPPE PETIT - Alter (exclusive), 14.JOHN 3:16 - God's holy fire, 15.FluiD - Guardian, 16. [ówt kri] - Confrontations
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 04/12/2013