Nekad u doba SSSR-a javna tajna je bila da u ovoj najvećoj državi na svijetu nisu postojali rock bendovi. Imali su svega nekoliko disco izvođača, malo popa, a većinom se svirao jazz i klasični šlageri sve do pojave Perestrojke Mihaila Gorbačova koncem 80-ih kada je rock stidljivo počeo dolaziti zajedno sa zapadnjačkim suvremenim sistemom. Tada su Sovjeti po prvi puta imali prilike vidjeti velike svjetske bendove (jedni od prvih koji su održali obimniju turneju bili su Girlschool i Black Sabbath 1989), a ploče su se mogle javno kupovati po trgovinama mada su se i ranije nabavljale 'ispod pulta' i dobavljale na razne ilegalne načine.
Seagall
A pogleda li se danas, svega dvadesetak godina kasnije, Rusija i Ukrajina, te još neke države bivše federacije obiluju tisućama rock bendova među kojima je najzastupljeniji metal i alternativni rock. Skoknete li na
web, naći će te nepregledno mnoštvo black, death, thrash, speed, progressive, nu-metal, djent, indie, noise, punk, hardcore i inih izvođača iz tih krajeva u otprilike istoj količini kao što ih ima i USA ili Europa.
Priča o ruskom bendu Seagall počinje 2003. kada je Elena Seagalova pokrenula gitaristički solo projekt kome su se s vremenom priključili Alexander Sinitsyn (gitara), Dmitry Shtatnov (bas) i Ilya Lipatov (bubnjevi). Već u samom startu pod nazivom Elena Seagalova & Seagall su počeli nastupati s mnogim ruskim rock zvijezdama, a 2005. su u sklopu internacionalne putujuće izložbe Music Moscow svirali na PalmExpo u Pekingu i Music China u Šangaju. 2011. su nastupili na Musikmesse u Frankfurtu i održali prvi koncert u USA u okviru najprestižnijeg sajma NAMM Show u kalifornijskom Anaheimu. Između ostalog, pozornicu su dijelili sa Mattias IA Eklundhom, Alex Hutchinsom, Andy Timmonsom, Christopheom Godinom, The Paul Reed Smith Bandom, Devin Townsedom, Rage i The Phil Collins Bandom. Dvije njihove pjesme s debi albuma "Illusions" (CD-Maximum, 2008) uvrštene su na godišnji top-10 najboljih instrumentalističkih ostvarenja 2009. po webu www.ourstage.com.
"Hidden Ego" im je drugi studijski album s kojim po prvi puta izlaze na svjetsko tržište putem etikete RecordJet (za rusko tržište surađuju sa CD-Maximum), a riječ je o čistom instrumentalnom radu na kome je vodeća uloga virtuozna gitaristička svirka Elene. Ona nesmiljeno šara bravurama i maštom kroz 8 kompozicija koje su inspirirane fikcijama o nehumanoj cyber ljepoti ("Iron dragon-fly"), pustinjskim oazama i pješčanim dinama ("Sultry midday" i "Arabian sands"), te nadahnućem romanom "Alisa u zemlji čudesa" (lepršava "Tweedledum & tweedledee", najmirnija i atmosferična "Hidden space", te završna "Alter ego" s blagim reggae prizvukom).
Njezina ekipa oboružana znanjem i visokim tehničkim standardima prati je u stopu kombinirajući hard-rock/blues s primjesama funka i klasičnog oldschool metala umjerenog tempa u kompleksnim aranžmanima nerijetko koristivši arabeske i orijentalne zvukove koji se susreću već u samom uvodu epskog otvarača "In the darkness of the crypt" pojačanog elektronskim orkestracijama i gitarskim improvizacijama nalik na oud. Osnovni riffovi tokom cijelog albuma su dovoljno žestoki, tempovi uglavnom variraju od umjerenih do blago tromijih neprekidno otvarajući prostor za Elenine egzibicije koje mnogo toga duguju jazz/fusion-rock elementima. Tek rijetko se za instrumentaliste pojavljuje slobodnog hoda budući da kompleksnost aranžmana ne dozvoljava nikome osim Elene posebno isticanje. Stroga disciplina je ovdje neminovnost, pa se mnogo toga doima revnim poštivanjem zacrtanih aranžmanskih načela.
Vokali uopće ne manjkaju pošto Elena uz mnogobrojne improvizacije koncepcijski uključuje i redove obaveznih melodija, ali se osjeća suhoparni kompozicijski pop klišej bez ikakvih osobitih iznenađenja. U globalu, ovo jeste čvrsti autorski materijal dovoljno uzbudljiv i tematski maštovito mistificiran u kome nema nikakvih zataškavanja neprijepornog talenta. Muzika čista ko' suza. Štoviše, previše pročišćena.
Naslovi: 1.In the darkness of the crypt, 2.Iron dragon-fly, 3.Sultry midday, 4.Tweedledum & tweedledee, 5.Serpent-charmer, 6.Arabian sands, 7.Hidden space, 8.Alter ego
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 28/10/2013