ZEBRA DOTS: Walking On A Chance (Universal Music, 2012)
Zebra Dots
Moderno to sve treba biti, moderno i sofisticirano. Ali ipak i dovoljno vintage, da bi i oni više zahtjevni među hipsterima bili zadovoljeni. Prvijenac ove hrvatsko-slovenske grupe je zapravo tako i koncipiran da bi zadovoljio. Odmah nakon prvog preslušavanja postaje jasno da Zebra Dots ciljaju internacionalno i na što širu publiku. Isključivo u tom svjetlu treba prihvatiti ovih trinaest pjesama.
Trebalo je obuhvatiti što više onih žanrova koji imaju plesnog vibea i smoothy groovea. Tako se tijekom ovog albuma reda čitava plejada raznih utjecaja poput funka, popa, soula, hip hopa, elektronske glazbe pa i jazza, dubstepa i glitcha. Zasigurno je u to ponajviše imao umiješane svoje prste renomirani beatmaker i producent Koolade, koji je u ovom novo formiranom sastavu preuzeo ulogu i vokala zajedno s pjevačicom Alexandrom Sashom Danilovom. Ostatak ekipe čine također već iskusni glazbenici poput Ive Rimca na bubnjevima, Andraža Mazija na gitari, klavijaturiste Erika Marenče i basiste Jerneja Kržiča. To je ujedno i najjača strana albuma "Walking On A Chance" - kvaliteta njegovih autora, koji su svojom vrhunskom performansom podigli stupanj više ovaj inače prosječni materijal. Ne zaboraviti i njegovu izvrsnu produkciju.
Iako članovi ovog sastava navode kako je ovo što su skrojili na svom debitantskom uratku već dugo u njima tinjalo i samo čekalo na pravi trenutak da se ispolji, što su konačno s ovim i realizirali, sam koncept i urbano-mainstreamovski karakter ovih trinaest pjesama sugerira nešto drugo. Da su, naime, konačno htjeli sa svojim radom postići nekakav komercijalni uspjeh, što je također potpuno opravdano, ali i imalo bitne implikacije na ovaj album. Pri tome su dali svoj maksimum. Doduše, Kooladeovih notornih ekshibicija ovdje nema, već je se zadovoljio nijansiranjem pojedinih skladbi. Malo glitcha u uvodnoj "Elephant Strong", malo dubstepa u "One Desire" ili malo za 80's synth-pop tipičnih upliva. Uglavnom sve izvedeno neposredno i s pravim instrumentima, bez previše efekata. Pri tome dolaze na vidjelo specifične sposobnosti pojedinih članova kao što je bujni ali i prirodni vokal Alexandre Danilove.
Pjesme su same po sebi konfekcijska lagana košta s ugodnim i plesnim beatovima, pri čemu se otme poneka ozbiljnija tema kao u post-disco plesnoj "Mr. Revenue", koja zvučno ostavlja utisak da je iskočila ravno iz osamdesetih. Preplitanje prošlog sa sadašnjim je ovdje sprovedeno na vrlo uvjerljiv način, pri čemu se u ovih trinaest pjesama može naći za skoro svakog ponešto. Osjećajnih balada kao što je "Crystal", hip hop laganica kao "Give A Little", ili "Teaser", te puno plesa u "Don't Try", "Mr. Revenue" ili "Elephant Strong". Ali i nedopustivog smaranja poput onoga u pjesmi "One Desire", kojoj ne pomaže ni kratki instrumentalni dubstep intermeco. Pjesme s izlizanim elementima retro-hip hopa spadaju među primjetno lošija ostvarenja ovog sastava, a ritmično melodični komadi poput "Walking On A Chance", "Outta My Mind" i spomenuta "Mr. Revenue" među bolja. Samoizabrani hibridni izražaj Zebra Dotsa je sa sobom na kraju donio dosta neujednačen album, koji varira između dosade i ugodne zabave i koji svoje nedostatke donekle prekriva kvalitetnom postavom i produkcijom. Za domaće uvjete, Zebra Dots su možda dosegli veći nivo, no na internacionalnom planu se moraju uvrstiti u dugi red sebi sličnih.