Mi smo tü zakon
Tadej Vesenjak je mladi (31 jedna mu je godina tek) ali kultni slovenski kantautor iz dijela Slovenije zvanom Prlekija (nije dio Prekmurja, da se razumijemo!). To posebno ističem jer je Tadej jedan od onih glazbenika, poput recimo Zadruge ili Gustafa ili pak slovenskog Iztoka Mlakara, koji zna odakle dolazi i poštuje svoje korijene, pa ne samo da ne pjeva na službenom mu jeziku države ili ne daj bože engleskom, već su njegove pjesme otpjevane u prleščini, narječju svoga kraja.
Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz @ Festival Lent 2009, Maribor (SLO), 30/06/2009 © Saša Huzjak
Naravno, samim time je Tadej svjesno ograničen na određeno geografsko područje, ali uzevši u obzir količinu bendova koji pjevaju na engleskom pa svejedno nikad ne pređu granice svoje države ili čak regije, a obzirom na životne teme kojima se Tadej u svojim pjesmama bavi, to se čini itekako smislenim odabirom. Naime, Tadej je sjajan pisac čije pjesme naprosto pršte životnošću uvjetno rečeno "malih ljudi" (za sebe kaže da si želi da bi svatko našao svoj put, a ne da se formira pod utjecajem drugih, te da samo drži ogledalo društvu i pjeva što u tom ogledalu vidi) što bi se izgubilo pjevanjem na stranom jeziku. A i tada bi bio samo jedan od milijun sličnih.
Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz @ Festival Lent 2009, Maribor (SLO), 30/06/2009 © Saša Huzjak
Ove večeri pod nazivom "Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz" u slovensko-indijskoj kombinaciji (efektno se priključujući ansamblu jedan po jedan, nakon svakih par pjesama) koju su sačinjavali Damir Višič na indijskoj lutnji (fenomenalnog zvuka koji je toliko pasao uz Tadejeve pjesme da mi se samo izrodilo pitanje zašto ga glazbenici toga stila ne upotrebljavaju češće), Christian Roy Nimai na tabli, Eva Milošič na flauti te legendarni flamenko gitarist Matjaž Stošič, Tadej i ekipa su održali svoj nastup na Jurčkovom odru, u intimnoj atmosferi male uličice na mariborskom Lentu.
Damir Višič i Christian Roy Nimai - Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz @ Festival Lent 2009, Maribor (SLO), 30/06/2009 © Saša Huzjak
Kritika današnjeg potrošačkog društva u kojem je sve materijalno na prvom mjestu i želja da se okrenemo sebi i ljudima oko sebe, mi se čini glavna nit koja povezuje dobar dio njegovih pjesama skupljenih na do sada jedinom albumu naziva "Samo mrtve ribe plavajo s tokom!" (samizdat, 2008). Pjesma o Valentinovu "Valentin", za koju je Tadej prokomentirao da oslikava praznik koji očito ne može bez plišanih medvjeda i ostalih tričarija, kao uostalom i skoro svaki praznik danas, "EU pravljica" (EU bajka), koja progovara o tamnim stranama kapitalizma koje su došle sa TVa u naše krajeve, a da to naime nismo ni primjetili (scena otvaranja novog shopping centra ili rasprodaje i ogromne gužve povezane s time i životinjski nagon koji se budi u ljudima pritom) ili "Lepe slike" koja govori o političarima koji nam se smiješe sa izbornih plakata praveći se našim prijateljima, da bi nas brzo zaboravili kada uđu u parlament, su odličan primjer. Da o fenomenalnoj stvari "Stanko si je küpa auto", u kojoj pjeva o dobro znanom kompleksu da nije bitno da li imaš za jesti dokle god imaš novi auto u dvorištu, po mogućnosti bolji od susjeda, niti ne govorim! Čuli smo i već legendarne "Moj stari ma vejki problem" i "Mi smo tü zakon", a naravno, kao pravom kantautoru i doliči, tu su i ljubavne teme, primjerice "Marjana" uglazbljena na pjesmu Lou Reeda.
Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz @ Festival Lent 2009, Maribor (SLO), 30/06/2009 © Saša Huzjak
Sve skupa, vrlo dobar nastup odličnih glazbenika i sjajnog kantautora! Jedva čekam slijedeći mi blizu nastup, a sudeći po
Tadejevoj myspace stranici bi to moglo biti već 7/7 u mariborskom klubu KGB, gdje će nastupiti u sklopu svojega drugog benda Giftna krf.
Tadej Vesenjak in prlekstanski folkrokbluz @ Festival Lent 2009, Maribor (SLO), 30/06/2009 © Saša Huzjak
sale // 01/07/2009
> vidi sve fotke // see all photos