home > koncert > Acid Arab, Babilonska, Sladoled @ Tvornica kulture, 29/11/2019, Zagreb

kontakt | search |

Acid Arab, Babilonska, Sladoled @ Tvornica kulture, 29/11/2019, Zagreb

U Tvornicu kulture u petak 29.11. s live setom stigao je pariški kolektiv Acid Arab. Kako im ime kaže, glazba koju produciraju i izvode spoj je tradicionalnih arapskih nota i suvremenih beatova koji uporište imaju u houseu nastalom 80-ih godina. Projekt Acid Arab, iz kojeg je nedavno nastala i izdavačka kuća Acid Arab Records, počeo je još 2012., kada su ga osnovali Guido Minisky i Hervé Carvalho. Do danas su se kolektivu pridružili i Pierrot Casanova, Nicolas Borne te alžirski klavijaturist Kenzi Bourras. Ovi momci, redom Parižani, jedno su od istaknutijih imena koja u novom ruhu predstavljaju orijentalni zvuk.

U današnje doba političke korektnosti, gdje se arapska kultura prikazuje s često negativnim konotacijama, bio bi to jedan dobar način da se kultura prikaže u dobrom svjetlu, približi široj masi te je upozna sa melodijama koje se zapadu čine magičnima i dalekima. Naravno, mi na Balkanu smo jako dobro upoznati s njima i mogao bih reći da su mnogi od nas već umorni od njih, ali sam naziv kolektiva "Acid Arab" naveo me na razmišljanje da bi ovaj puta moglo biti drugačije. Uvijek sam pozdravljao "World Music" ideju, iako je to samo tradicionalna glazba umotana u šećerni oklop kako bi ju zapadno uho što lakše progutalo, no svaki način da se kulture upoznaju i sprijatelje je dobar način. Nisam puno dvoumio, već sam sa smiješkom i optimizmom otišao na koncert u popularnu Tvornicu.

Inače, nastup u Tvornici kulture dio je njihove turneje za promociju najnovijeg izdanja "Jdid" koji uključuje vokalne suradnje s alžirskim umjetnicima Radiaom Menel, Sofiane Saidi, Amelom Wahbyem i Cheikhom Hadjla i Turčinom Cemom Yildizom. Svoj izvođački obol dao je i klavijaturist Rizan Said, a nekoliko pjesama napravljene su s tunizijsko/belgijskim producentom Ammarom 808 i Led Filles d' llighadad iz Nigera. Album "Jdid" objavljen je 18. listopada, uz najavni singl "Malek Ya Zahri" na kojem featuring potpisuje Cheikha Hadjla. Promocija i nastupi koji su ju pratili je očito ostavila svoje posljedice jer je izgledalo kao da su došli nastupiti izmoreni i ne previše zainteresirani publici dati poticaja za gibanje. Možda to i nije bila njihovom krivica, već krivica organizatora, agenta, menadžera ili štogod...

Koncert je trajao kratko, ili se to meni samo činilo, ali u svakom slučaju kratko i to ne u pozitivnom kontekstu. Publika je bila nezainteresirana, pomalo odsutna i u isčekivanju vrhunca koji nikako da dođe. Čak i kada su izveli svoj najveći hit "Stil", sa albuma "Musique de France", nije se osjetilo znatnije poboljšanje generalne atmosfere. Tu i tamo koja ruka u zraku ili pokoji povik dali su do znanja da u prostoriji ima života. Sama produkcija i nije bila toliko loša, jer su to ipak iskusni DJ-i koji su svoj zanat kalili godinama te zasigurno zaslužuju popularnost i kritike koje ih prate. Nastupi na preko 260 festivala i koncerata otkad su izbacili svoj debi "Musique de France" sigurno nije mala stvar, ali vjerojatno preferiraju nastupe u klubovima za što je elektronska glazba i namijenjena. Prebacivanje iz maloga u veliki pogon Tvornice zbog velikog odaziva možda je bila pogreška jer bi u malom pogonu atmosfera sigurno bila bolja i ugodnija kako za izvođače, tako i za publiku. Postoji li išta bolje od kvalitetnih DJ-a u ambijentu kluba? Naravno, organizatori su morali pokleknuti pod zakonima ponude i potražnje.

Također, u nekim trenucima činilo mi se da kombinacija klavijatura i DJ seta nije u potpunosti zadovoljila inače dobru ideju. Solističke bravure tehnički odličnog alžirskog klavijaturista Bourrasa podsjećale su me na grozne harmonikaške solaže u turbo-folk pjesmama i to mi je kvarilo čitav dojam nastupa. Smatram da su se klavijature mogle malo ukusnije uklopiti u čitavu priču, što je na albumu i bio slučaj, no barem polovina ljudi tu nije bila samo zbog Acid Araba, već zbog čitavog lineupa kojeg su uz njih činili još i Babilonska, Sladoled i Pepi Jogarde. Babilonska je u sat vremena zagrijala nekolicinu publike koja se udostojila pojaviti prije nastupa glavnog izvođača. Iako je, po meni, bila zanimljivija od Acid Araba, to bi se također moglo reći i za sve ostale izvođače. Nakon završetka nastupa i pomalo isforsiranog bisa, samo da bi se zadovoljila potreba publike da opravda svoju kupovinu ulaznice, većina ljudi premjestila se u mali pogon tvornice kako bi zapalila cigaretu gdje je Sladoled već drmao svojim trakama. Mogao se čuti i pokoji komentar u stilu: "E, ovo ja prava stvar!". Ljudi koji nisu stali u mali pogon Tvornice vrlo brzo su napustili party i otišli dalje, a ostatak je nastavio do dugo u noć.

Chile

terapija // 05/12/2019


PS: Link na cijelu fotogaleriju
Share    

> koncert [last wanz]

cover: Buč Kesidi / Ljubičice / Mokri Nenad @ Sax, Zagreb, 23/01/2020

Buč Kesidi / Ljubičice / Mokri Nenad @ Sax, Zagreb, 23/01/2020

| 24/01/2020 | pedja |

>> opširnije


cover: Pero Defformero @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 16/01/2020

Pero Defformero @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 16/01/2020

| 21/01/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Apocalyptica @ Tvornica kulture, Zagreb, 20/01/2020

Apocalyptica @ Tvornica kulture, Zagreb, 20/01/2020

| 21/01/2020 | johnny mcfearless |

>> opširnije


cover: Sinead O'Connor @Tvornica kulture, Zagreb, 15/01/2020

Sinead O'Connor @Tvornica kulture, Zagreb, 15/01/2020

| 19/01/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: nemanja, Seven Mouldy Figs, Peglica i Komandos @ Mladinski Center Krško, 28/12/2019

nemanja, Seven Mouldy Figs, Peglica i Komandos @ Mladinski Center Krško, 28/12/2019

| 05/01/2020 | jan vržina |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net
> najawe [blitz]

>> sve blitz najawe


well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*