TRAP NAŠ SVAGDAŠNJI
Nakon prve večeri epskog festivala regionalne hip-hop glazbe, uslijedila je trap rapsodija drugog dana festivala s maestralnom završnicom. Uz svo dužno poštovanje, koliko god vam svima bilo teško priznati i prihvati, ali novi klinci su službeno preuzeli prijestolje. Osim očigledne činjenice, rasprodane subote, koja bi potkrijepila moju gore navedenu presudu, ne može se ni prešutjeti viđeno na pozornici iste večeri, a to je bilo, poštovani čitatelju, definicija spektakla.
https://www.youtube.com/watch?v=2Iw_9KnD-_s
"Hajde da ludujemo ove noći ko Tajči"
Večer je otvorio niški
MC Furio Đunta, kojemu je ovo bi prvi nastup pred, nažalost, i više nego malobrojnom i nezainteresiranom zagrebačkom publikom. No, to ga zasigurno nije omelo da ostavi zavidan prvi dojam, te je gore navedenim stihovima iz svoje pjesme
Tajči koja je nastala u suradnji sa srpskim reperom
Kendijem, dao naslutiti djelić onoga što nam noć nosi.
https://www.youtube.com/watch?v=Nb_UONg_iFQ
"Scena je pokorena, tuže me za ratni zločin"
Nastup gospođice
Mimi Mercedez zasigurno najbolje opisuju gore navedeni stihovi iz njezine pjesme
Mira Marković. Ulazak na scenu uveličala je momcima koji utjelovljuju sve ono što promovira u svojim pjesmama, alfa mužjaci pokorni samo svojim damama. Iako su se na set listi našle samo novije stvari, kao što su
Bez sažaljenja i
Turbo folk me je naterao, što bi se isključivo moglo opravdati danom raspoloživom satnicom ( nešto više od pola sata ), koja je definitivno bila prekratka za zagrebačku publiku gladnu surovih rima beogradske reperke.
No, barem na moje veliko oduševljenje, najavila je skori solistički nastup u Zagrebu, za koji sam sigurna da će ispuniti sva očekivanja njezinih fanova. Nastup je zatvorila pjesmom
Ne možeš da sediš sa nama koja je inače duet sa srpskom pjevačicom
Katarinom Ostojić Kayom, u pratnji svojih sestara Ramba i Majosha.
Raznorazne pokušaje uspoređivanja Mimi Mercedez sa ostalim predvodnicama ženskog repa osobno smatram apsolutnim propalim slučajem, jer Mimi i svojim scenskim nastupom i stihovima donosi novu dimenziju aspiracijskih životnih vrijednosti. No, upravo zbog navedenih razloga ili će vam se svidjeti na odmah na prvu ili će te žustro stajati iza mišljenja da je riječ o samo još jednoj bahatoj djevojci koja mladima nema ničega pametnog za ponudit.
Nakon nje, scenom su zavladali zagrebački momci iz kolektiva
High5 i
Kuku$ Klan, koji zajedno čine
33 bandu, te izveli prvi blok pjesama pripremljen za njihov nastup večeri. Iskreno, nije mi više ni lako izbrojiti sve njihove koncerte koje sam pohodila, ali odgovorno mogu tvrditi da im je ovo najbolji nastup koji sam doživjela. Ukrali su show svim izvođačima te večeri i dokazali da njihov uspjeh nije nezaslužen.
Uz činjenicu da su prvi, i za sad rekla bih jedini, pravi predstavnici za naše podneblje novog, ali sve popularnijeg trap fenomena, definitivno im ne nedostaje karaktera koji ih čini pravim zabavljačima publike. Ukoliko ne spadate u grupu onih koji spremno zajedno s njima
flexaju, ne postoji razloga zašto im ne bi barem pokazali poštovanje, jer ipak su momci imali muda okušati se u nečemu novom i do sad nama nepoznatom , pa da se i naša rap scena mrdne od pukog
udaranja u kantu.
Nastup su otvorili svojom himnom
33 banda, nakon koje su uslijedili i ostali njihovi dobro pozati trap hvalospjevi
Versace,
San Andreas te poezija nježnijem spolu
Žene gazele. Prvi dio seta zaključili su Kuku$ovom pjesmom
Frend, i pozornicu ustupili splitskim
Dječacima.
U drugom setu nastavili su nizati hitovlje
Spartanac,
Jackie Chan,
Cheez. Od publike su se na kraju oprostili s
Mama napokon sam uspio i nadam se konačno dokazali da bez obzira koliko kvalitetnog producenta i sampleove imali iza sebe, publiku isključivo fascinira i kupuje energija uložena na pozornici u cilju ispunjenja želja svakog pojedinca koji je te večeri izdvojio svoje vrijeme ( a vjerojatno i novac ) da bi podržao tvoje stvaralaštvo, ali prije svega kako bi mu ti kao izvođač pružio taj prijeko potrebni odmak od stvarnosti.
Publiku na vrhuncu ekstaze preuzeli su splitski
Dječaci. Iako su na glasu kao
najveći pimpovi na sceni, dobro poznata karizma, po mom skromnom mišljenju, ovoga puta je izostala. Repertoar je odavao dojam
CMC partya otvorivši sa svima nam znanom
Narodnom iza koje su nizali sve samo mrtvo hitovlje
Maci,
Lovrinac,
Dalmacija uz završnu
himnu svih žena koje se trude držati korak s 21.stoljećem
Bile starke.
Nerado priznajem, ali u usporedbi sa popriličnim brojem nastupa splitskog trojca kojima sam prisustvovala, subotnji performans nažalost nije prešao razinu samo solidno odrađenoga nastupa.
Splitski đir je, nakon drugog seta zagrebačkog kolektiva High5 i Kuku$ Klan, ponovno zagospodario rasprodanim Velikim pogonom zagrebačke Tvornice kulture. Na pozornici su se osim
Kiše Metaka, našli i
Krešo i Žuvi te prvi odradili set svojih pjesama
Mirela Holy,
Niko nema meda,
Paka te su sve prisutne ostavili u transu s
Mrma drma.
Kao što i dostoji svakom epskom svršetku
Konan je progrmio Tvornicom i svime je bilo kristalno jasno da rafalnu paljbu Kiše Metaka nitko neće izbjeći. S repertoara nisu izostavili ni trap finese
Swag iznad svega,
Daj pare i bombastični hit
Drei Millionen.
Namazan u Kocki, primazan u Kocki odzvanjalo je Velikim pogonom, dok se dio publike iz stanja nirvane uputio u realnost zimske zagrebačke večeri, ostatak je odbio tako olako se pozdraviti sa i više nego uspješnim ovogodišnjim izdanjem reklo bi se najvećeg
hip-hop spektakla na našim prostorima. Organizatori definitivno nisu uzeli
preveliki zalogaj proširivši isti na dva dana, ali su zato ljestvicu podigli u enormne visine i postavili si niti malo lak zadatak za sljedeću godinu.
astrid // 30/01/2017