Indie rockeri nisu dupkom napunili zagrebačku Šalatu, ali su zato upriličili sjajnu dvosatnu svirku kojoj se nema što zamjeriti
Ne znam jesu li planirali da će njihov četvrti nastup u metropoli toliko potrajati ili je u pitanju tek disciplina koja vrijedi za sva odredišta na kojima sviraju, no The National su u već u startu pokazali kvalitetu rijetku u ovim krajevima.
Local Natives @ Šalata © ulysea
Svirka ne samo što je počela na vrijeme, već je i krenula u razmjerno pristojno doba, za što smo bili zahvalni svi mi kojima taj izlazak u pola tjedna nije pao u pola godišnjeg odmora, već nas je idućeg jutra čekao radni dan.
The Local Natives, predgrupa koja nas je zagrijavala, pojavila se na pozornici točno na vrijeme i pred skupinom od možda stotinjak ljudi. Bilo mi ih je pomalo žao. Ne vjerujem da su očekivali pun stadion - ipak su predgrupa grupe koja ni sama baš ne puni velike koncertne prostore svaki dan - ali prizor koji ih je dočekao sigurno nije bio motivirajući.
The National @ Šalata © ulysea
Dojma sam kako su dečki ipak skupili snage i dali sve od sebe. Mada žanrovski nemaju s njima veze, podsjetili su me pomalo na Mumford & Sons. No, imaju problem - to što sviraju prilično je jednolično. U sat vremena, koliko su proveli na stejdžu, nisam imao prilike čuti ništa što bi mi zapelo za uho i ostalo.
Nije pomoglo ni što im se za "Heavy Feet" priključio gitarist Nationala Aaron Dessner. Jednostavno, nemaju ljepljiv materijal, ništa što bi u izvedbi slušatelja uhvatilo na prepad, bilo da se uvuče pod kožu ili udari ravno u čelo. Možda su samo imali loš dan, iako sumnjam, pošto su zvuk i drugi tehnički elementi svirke bili na sasvim pristojnoj razini.
The National @ Šalata © ulysea
The National su, opet, sasvim druga priča. To je jedan od bendova koji imaju "ono nešto" što će ih izdvojiti, zbog čega zastanete i kažete: "Ček', ček', što je ovo? De pusti opet!"
Zvuk im je negdje negdje na pola puta između New Ordera i Walkaboutsa, s time da više naginje melankoličnoj toplini i prisnosti potonjih, što ne nestaje ni u relativno većim otvorenim betonskim prostorima kakva je zagrebačka Šalata.
The National @ Šalata © ulysea
Sviračka forma im je, čini se, u uzlaznoj liniji - sve što je taj sedmeročlani sastav stvorio bilo je na svom mjestu, utegnuto i raspušteno kad je trebalo biti, ujednačene kvalitete i izvedbe, ostavljajući primat i prostor baritonu pjevača Matta Berningera. Posebno me se dojmila puhačka sekcija, koja je obojila gracioznošću svaku pjesmu u koju se uključila, kao i projekcije na videozidu, koje su se elegantno slagale s ozračjem i duhom pjesama.
The National @ Šalata © ulysea
Moćno je zazvonila "Bloodbuzz Ohio", odlične su bile "Mr. November" i "Terrible Love". Nije izostalo ni bacanje s pozornice, niti šetnja među publikom. Ipak, najjači dojam ta je dvosatna predstava ostavila ukupnom atmosferom, koja je svakim trenutkom i zvukom govorila kako gledamo jedan od Velikih Bendova.
siro // 04/07/2013
> vidi sve fotke // see all photos